• Maran73

Vi som planerar äggdonation 2019

Bell13 skrev 2019-08-22 19:16:57 följande:

Inatt kl 01.33 födde jag vår dotter Lily 51 cm lång och 3620 g tung

Allt gick bra och vi är redan hemma igen.

Stort grattis till er, hon är ljuvlig!!! <3
  • Maran73
    SuzieZ skrev 2019-08-22 21:11:50 följande:

Spännande! Å såå skönt att se!! <3

Vi ligger väldigt nära varandra i tid! På tisdag ska vi göra UL och KUB, då är jag i v.12+5. Jag håller alla tummar och tår (och ber t.o.m en liten bön!) att allt ska se bra ut! Vore såå skönt och underbart att bara få njuta nu ett tag när blödningar och smärta är borta...

kraaam

Ja det var verkligen skönt att se! Visst, jag känner mig väldigt gravid och har fått en liten liten kula, men ändå.. Håller också tummarna, rapportera snarast!

77:an, andra gången gillt!
  • Maran73

Grattis Suzie och Peewee till fina UL resultat, det är så skööööönt! <3

Solros, ser fram emot rapport!

• Maran73
    CrookedTail skrev 2019-09-02 08:41:01 följande:

Idag fick jag lugnande besked om att ta 2tbl/2ggr/dag fram till VUL på torsdag istället. Nu är det inte långt kvar tills vi åker :D

Skönt!!
  • Maran73
    Frazze skrev 2019-09-02 20:08:33 följande:

Nä, jag blir bara så less på att det inte finns en ordentlig lista för vad gravida får använda sig av! En lista som är 100% säker att man kan använda, sen att det finns undantag då vad man kan få från läkare. Men när apotekspersonal ska gå in och kolla om man får använda det eller det och sen att man inte kan få ett klart besked ändå, sånt gör mig preciiiiiiis skogstokig! Läkemedelsverket borde göra en ok lista och en icke ok och sen i vilken trimester det är ok oxå, sen ska ALLA apotek leva efter det oxå! Suck! Sen till råga på allt så var precis soprent på all Nezeril där inne! Tur de hade på Ica så jag kan andas inatt! Grrrrrrrr! Kan hända att hormonerna har kickat in lite idag känns gött att få bli lite arg! Hehehehehe!

Förstår din frustration, men det GÅR tyvärr inte att göra en lista som är 100% säker. Läkemedelsstudier gällande nya läkemedel görs i princip inte på gravida, av förklarliga skäl, man kan bara studera det i efterskott så att säga, dvs titta på de barn som föds (el hur det mår i livmodern) av mammor som tagit ett visst läkemedel, hade barnet några fel el var det friskt, osv osv. Och hur ska man få tag på alla mammor som tagit detta läkemedel under graviditeten? Alla gravida som tar Nasoferm (el annat receptfritt) t ex rapporterar det förstås inte till vården. Mörkertalet är el kan vara mycket stort alltså, vilket förstås gör även osäkerheten stor. Finns en massa mer att skriva om detta, men är lite för trött nu. Iaf, tycker Janusinfo har bra och neutral info gällande läkemedel och graviditet! Kram på dig, hang in there! <3
  • Maran73

Håller med, nu är det mycket spännande på gång i tråden!! Stort lycka till allihopa!

Jag har idag pillat in den allra sista progesteron-vaggisen EVER, sååååå skönt! Vecka 15 nu och allt tycks rulla på som det ska. Finns iaf inga tecken på motsatsen.. Bh:ar och byxor är redan på tok för trånga, så nu sitter jag på kontoret och myser i graviditetsbyxorna.

• Maran73
    Lilly2013 skrev 2019-09-09 13:44:51 följande:

Positivt på stickan i lördags och har varit och lämnat blodprov idag. Fjärde transfern med äggdonation och andra hos Ava Riga. Hur det än går nu så har jag iallafall aldrig kommit så här långt

Wooohoooooo! Nu jäklar! Hjälp vad roligt, meddela provsvaret snaaaaart.
  • Maran73
    SuzieZ skrev 2019-09-05 19:40:25 följande:

Haha, ja jag har oxå insett att det är bye bye till gamla brallorna, läängtar hem till mina gravveleggings!! Har dessutom börjat få lite värk igen så allt tight är ett big no no!

Har du berättat på jobbet..? Jag kan inte bestämma när jag ska göra det...

Konstigt att man glömmer så snabbt, jag tog ju sista vaggisarna för drygt 2 veckor sen.. Nu är det bara en Trombyl om dagen som gäller, såå skönt!

Hallå! Ja, det är nog egentligen inte livmodern som kräver mer plats, utan alla jäkla gaser! Ursäkta.. Sväller upp som en spärrballong om jag äter det minsta fel eller för mycket.. var samma med dottern.

Jobbet ja, gör det som känns bäst! Jag/vi flyttar från Stockholm till Öland nästa vecka (någon som bor i de trakterna förresten??) så mitt jobb påverkas inte nämnvärt eftersom jag slutar ändå. Har berättat tidigt för en del, inte alls för andra.. som det faller sig helt enkelt.
  • Maran73

[quote=79906051][quote-nick]CrookedTail skrev 2019-09-16 19:41:06 följande:[/quote-nick]Nu är jag ruvare! :D Vi fick ut 12 fina embryon, varav 10 av god kvalitet. Vi satte tillbaka ett. Hoppas hoppas att det tar sig!

Lycka till AnnaLa! Håller tummarna för dig :)

Håller hårt, lycka till!!! Och även till AnnaLa!!!

• Maran73
    pipperoni skrev 2019-09-18 09:10:26 följande:

Hej alla!

Här kommer en uppdatering från mig. Det har gått bra hittills. PRP gjorde susen för slemhinnan och jag är gravid. Vågar knappt tro det och har svårt att glädja mig. Det känns som ett litet, första steg på en lång resa där så mycket kan gå fel. Efter tre missfall är det lätt att vänta missfall istället för att vänta barn. Men, det är bara att hålla alla tummar och ta en dag i taget. 

Jag plussade redan på RD7 med vanligt kisstest. Tog hcg RD8 och det var 144. Nytt hcg RD12 som visade 896, så till skillnad från förra graviditeten verkar det starta stabilt (sist hade jag hcg 34 på RD9, som inte dubblerade lika snabbt som det skulle till andra mätningen). Dock har jag på tok för höga lymfocyter, vilket tyder på att immunförsvaret är upprört. Jag tog ett intralipiddropp igår och har fått höja kortisondosen. Nya prover på torsdag. 

Så, du kan försiktigt flytta över mig till gravidgruppen med BF maj 2020, Undrande Sökare. 

Åååååh jag blev SÅ glad av att läsa detta inlägg Emilie!!! Nästan som att du är ens kompis när man får veta så mycket om dig genom din bok. Men visst, försiktig optimism förstår jag att du försöker hålla det nere på pga flera bakslag, men ändå.. Så bra hcg också! Grattis till plus kan jag iaf börja med!! <3

Härligt AnnaLa! Idel framgång att läsa om i tråden!

Och, ang symptom så kom mina sent denna gång, kände mkt under ruvning men efter pluset var det extremt svaga känningar i flera veckor, knappt ngt alls! Brösten t ex började ömma först för hmmm tre veckor sedan kanske, runt v 14. Illamående, doftkänslighet, motvilja för viss mat o dryck, körig uppsvälld mage m.m. vid v 8 ca. Just saying.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019