• Sjuttiosjuan

Vi som planerar äggdonation 2019

Lilla Gs mamma skrev 2019-10-20 15:17:29 följande:

Ja, jag ska klura lite till. Vi har 11 embryon i frysen. Alla utom ett är graderade som ettor.

Vad hade ni för bedömning på era?

Oj, vilket fint resultat. Våra är inte benämnda med siffror utan bokstäver där AA är bäst sen BA, AB, sen BB som båda våra embryon benämndes som. Tror inte dom sätter in två av era ettor dom gör inte det på vår heller om det är AA, BA eller AB vad jag förstått, just för att tvilling risken är för hög.
  • Sjuttiosjuan
    Spottedrose skrev 2019-10-22 20:10:36 följande:

Jag hade återföring av 1blastosyst 16/10, nu har jag fått mensvärk..fy vad jobbigt detta är fast jag har gjort det så många gånger. Fast har bara gjort 2 äggdonationsförsök men flera ivf. Festdag 29/10.

Väntan är hemsk:( Men mensvärken kan lika bra vara växtvärk! Hoppas hoppas!!!
  • Sjuttiosjuan
    Frazze skrev 2019-10-23 13:17:58 följande:

Ingen graviditetsdiabetes här tack och lov! Bara en bebis med rund mage precis som mamma! Men jag får köra sockerdiet och äta hälsomat nu så att bebis inte blir 6kg tack.

Låter som en bra idé:) Blir ju inte jättekul att klämma ut den lilla klumpen:)
  • Sjuttiosjuan
    Snurranfian skrev 2019-10-28 17:56:37 följande:

Idag kom äntligen mejlet.. de har en donator åt oss i Finland! Så lycklig!!

Åhh kul! Då är ni igång snart:)
  • Sjuttiosjuan
    Tuttis skrev 2019-11-01 05:07:46 följande:

Hej.

Ny i gruppen. Gjorde FET/syskonförsök i fredags förra veckan, alltså den 25 oktober. Är på ruvardag 7 om fet räknas som rd 0. Så spänd på att veta hur det gått!!!

Hej och välkommen!! Stort lycka till! När har du testdag och vilken klinik går du på:) Håller tummarna!
  • Sjuttiosjuan
    Lilla Gs mamma skrev 2019-11-01 16:01:59 följande:

Vågar knappt ens skriva det, men på tisdag gör jag vårt andra ÄD-försök. Vi har bestämt oss - vi för över två femdagars blastocyster och håller tummarna att någon tar sig...

Härligt!!
  • Sjuttiosjuan
    Akvamarin skrev 2019-11-01 22:26:05 följande:
    Vi tittar på möjligheten att bli gravida med hjälp av äggdonation, men det känns så himla svårt att veta vilken väg som är rätt väg att gå. 

Ena dagen har jag suttit och sökt i databaser med bilder och information om äggdonatorer. Med bilder och information kan barnet kanske bli likt mig, tänker jag. Liksom att det känns bra att kunna vara med och påverka något.

Andra dagen har jag känt mig övertygad om att det bästa för mig är att inte veta nästan någonting om äggdonatorn. Då skulle jag knappt ha några förväntningar på utseende eller egenskaper. Jag resonerar också som så att jag inte skulle ha vetat någonting om det gällde någon annan typ av donation, t.ex. av organ eller blod (även om det så klart inte är samma sak). 

Jag känner mig just nu helt villrådig. Ska vi välja en klinik i ett land där vi matchas ihop av kliniken eller ska vi välja en klinik där vi väljer själva genom att se foton av donatorn och text om henne?

Hur har ni som genomgår eller genomgått behandling med äggdonation tänkt?
    Ja, det är ju knepigt.. vi tänkte lite som så att eftersom vi valde ett land med anonym donator så ville vi gärna ha lite info att dela med oss av till barnet vid ett senare skede om barnet vill såklart. Vi valde inte donator efter mitt utseende även om vi fick se bilder på donatorn men tänkte att blond, ljusa ögon och ungefär samma längd kunde vara bra:) Jag tycker det är lite kul att ta fram bilderna ibland för att se om jag hittar likheter men än så länge är hon väldigt lik sin pappa.

Och ärligt, har inte en enda gång känt mig ledsen för att hon inte har mina gener, hon är vår ut i fingerspetsarna<3 Lycka till med ert val, till slut faller bitarna på plats!
  • Sjuttiosjuan
    Snurranfian skrev 2019-11-02 10:06:52 följande:

Tjejer! ni som kan det här med ivf och ÄD... detta är vårt första som ska göras nu. Ungefär vilken dag i cykeln har ni fått sätta in embryo... i genomsnitt? Då tänker jag räknat från er första blödningsdag. Förstår att det beror på donatorn med... när man gör behandling med färska ägg. men ungefär vad har det blivit? Dag 20 från första blödningsdag?

Oj, bra fråga! I St Petersburg sätter man ju nästan alltid in embryot i artificiell cykel så jag har dålig koll på det! Men beror väl också på hur länge embryot är odlat? Men tror dom räknar så, att cykeln är 28 dagar. Dom räknar första mensdagen 16/9 i mina papper och gjorde insättning med 6 dagars 4/10 så blir ju på dag 20 om jag inte är ute och cyklar:)
  • Sjuttiosjuan
    Snurranfian skrev 2019-11-02 12:33:43 följande:

Låter rimligt. Artificiell cykel här med. Ska köra estradot-plåster o byta var tredje dag så fort jag får mens nu.

Spännande!!!
  • Sjuttiosjuan
    Akvamarin skrev 2019-11-03 13:50:00 följande:

Tack för ditt svar, Sjuttiosjuan! Stort grattis till er dotter  Var det kliniken som matchade er med donatorn och därefter fick ni se bilder eller var det tvärtom - att ni själva letade i en databas efter en donator med gemensamma grundläggande likheter såsom hårfärg?

Tack! Vi valde i deras donatorbas där man får se bilder på donatorn som barn samt få en hel del både nyttig och onyttig info. Man kan även skicka in bilder och låta kliniken välja om man tycker det verkar bättre:)
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019