• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-13 22:04:11 följande:

Håller med, tycker också tempningen har hjälpt. Är bara inne på 2:a månaden men har ändå fått en stegring 2-3 dagar efter jag fått utslag på ÄL-tester. Känns skönt att få det bekräftat

Du verkar ju ha koll på temp. Om den här börjat stegra är det försent att mysa då, tänkte att ägget redan är bye bye då eller ??

Hade låg temp i går, men högre idag. Dock han jag röra mig en del så mina kära hundar kom och ville väcka mig. Men iallafall så är ÄL-testerna helt positiva idag medan de igår var mer att det var på G.

Jag känner mig så förvirrad och trög av allt detta :/.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-14 06:23:29 följande:

Åh vad skönt att det kändes bra! Jag håller tummarna för att det blir glädjetårar i slutet av månaden :)

Ja jag testar klockan 14 varje dag. Mina jobbkompisar undrar nog vad jag håller på med när jag tar med väska till toan samma tid varje dag och sen kommer ut med dyster min haha! Jag ska börja tempa, har köpt NC app och temp. Hoppas att det hjälper. Jag har alla andra symtom på ägglossning, magont, flytningar osv så jag tror att jag har det iaf.

Det är så skönt att gå in här och ha någon att prata med allt det här om, det är inte så lätt för killen att fatta allt jag försöker prata om :)

Hoppas du får en bra dag och att det blir en liten bäbis för dig snart!

Kram!

Haha jag gör likadant !! Är på praktik och varje dag innan lunch drar jag iväg med väskan på toaletten. Men allt för att lyckas lixom !!

Ja det är så bra att kunna gå in här och skriva av sig lite. Speciellt när ingen annan vet och jag vill inte stressa min sambo mer än nödvändigt. Räcker med att en är crazy!!

Kram på dig !!
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 06:42:07 följande:

Du verkar ju ha koll på temp. Om den här börjat stegra är det försent att mysa då, tänkte att ägget redan är bye bye då eller ??

Hade låg temp i går, men högre idag. Dock han jag röra mig en del så mina kära hundar kom och ville väcka mig. Men iallafall så är ÄL-testerna helt positiva idag medan de igår var mer att det var på G.

Jag känner mig så förvirrad och trög av allt detta :/.

Om tempen är över CL och du sovit normalt ska ägget ha släppt. Men appar sätter ju inte ut ÄL förrän efter tre förhöjda temperaturer eftersom man kan ju fluktuera lite. Så enda rådet är tyvärr att vänta tills imorn och se då! Men ja, över lag så har tempen ökat har ägget släppt (om man sovit och tempat normalt och då är det ofta för sent.)
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-13 23:39:35 följande:

Sorry, såg nu att du skrivit att det är ÄL denna söndag. Bra timing:) det är lite klurigare när man inte ses dagligen

Hoppas jag iaf i morse var tappen lite mjukare och öppnare än igår. Ska ÄL-testa i eftermiddag.

Har jag tur släpper ägget natten mellan söndag och måndag, för då har vi hela lördagen och söndagen på oss att mysa. Natten lördag/söndag är lite mindre bra för då blir det bara lördag (ev sent sent fredag när han kommer). Men så länge det inte är innan det finns det ju en chans!
  • oshark
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-14 06:23:29 följande:

Ja jag testar klockan 14 varje dag. Mina jobbkompisar undrar nog vad jag håller på med när jag tar med väska till toan samma tid varje dag och sen kommer ut med dyster min haha!

Jag har gömt ett litet glas på toaletten så jag slipper ta med mig min väska haha! Om någon hittar det kommer de verkligen undra vad som försiggår
  • DoriaP
    oshark skrev 2018-11-14 07:42:42 följande:

Om tempen är över CL och du sovit normalt ska ägget ha släppt. Men appar sätter ju inte ut ÄL förrän efter tre förhöjda temperaturer eftersom man kan ju fluktuera lite. Så enda rådet är tyvärr att vänta tills imorn och se då! Men ja, över lag så har tempen ökat har ägget släppt (om man sovit och tempat normalt och då är det ofta för sent.)

En trög fråga, vad är CL ??

Jo apparna förstår jag är sisådär med sin tid för ägglossning, men tänkte att testerna som visar ÄL idag borde man kunna gå efter eller är det bara tempen som gäller ??

Min temp idag efter lite kliande och morgonbus var högre än igår men samma som i söndags.

Tack för dina svar !!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-14 07:28:56 följande:

Haha jag gör likadant !! Är på praktik och varje dag innan lunch drar jag iväg med väskan på toaletten. Men allt för att lyckas lixom !!

Ja det är så bra att kunna gå in här och skriva av sig lite. Speciellt när ingen annan vet och jag vill inte stressa min sambo mer än nödvändigt. Räcker med att en är crazy!!

Kram på dig !!

Haha exakt, allt för att lyckas! :D

Ja det räcker med att en är crazy!!

Idag är jag helt ofokuserad, har så svårt att jobba, mest bara lust att gå hem! :)

Kram
  • Längtarefterbarn83
    oshark skrev 2018-11-14 07:47:24 följande:

Jag har gömt ett litet glas på toaletten så jag slipper ta med mig min väska haha! Om någon hittar det kommer de verkligen undra vad som försiggår

Haha vad smart, men komiskt om de hittar det som sagt ;)

Man blir lite smågaken av att försöka bli gravid! :)

Kram!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-14 10:47:17 följande:

Haha exakt, allt för att lyckas! :D

Ja det räcker med att en är crazy!!

Idag är jag helt ofokuserad, har så svårt att jobba, mest bara lust att gå hem! :)

Kram

Förstår känslan. Och jag är ju mer förvirrad än någonsin, testerna visar ÄL men tempen var inte låg i morse.

Haha får väl mysa idag och se om det ger nåt.

Kram på dig, hoppas arbetsdagen inte blir för lång !!
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 10:22:14 följande:

En trög fråga, vad är CL ??

Jo apparna förstår jag är sisådär med sin tid för ägglossning, men tänkte att testerna som visar ÄL idag borde man kunna gå efter eller är det bara tempen som gäller ??

Min temp idag efter lite kliande och morgonbus var högre än igår men samma som i söndags.

Tack för dina svar !!

CL är cover line eller baslinje

ÄL-testerna visar ju att ÄL är på g och tempen att det skett. Så ÄL-testerna kan du använda för att veta att det är dags att öka på liggandet och tempökningen bekräftar sen att du kan sluta ligga haha
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet