Inlägg från: Längtarefterbarn83 |Visa alla inlägg
  • Längtarefterbarn83

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 13:05:06 följande:

Fick just ett ultraljudsklipp upp i ansiktet via messenger från min 3:e vän, den 3dje gravida i det kompisgänget jag har och det gör så jäkla ont i hjärtat. Jag skäms verkligen över mina känslor för att jag inte längre kan känna någon glädje då det är allt jag drömmer om själv. Det känns som att jag håller på att tappa bort mig själv i allt dethär. Det känns som att jag håller på att isolera mig totalt från allt och alla för att undvika att det ska lysa igenom hur trasig jag känner mig i själen... Är det någon som känner igen sig? Vad gör ni för att inte gå under i denna längtan? Ursäkta för världens deppigaste inlägg:/

Hej alla!

Jag är ny här och hoppar gärna in i tråden. Jag är 35 och vi har försökt bli gravida sen i mars och inget har hänt. Jag känner i kroppen och ser på flytningar att jag borde ha ägglossning, men testerna visar inget. Är på dag 17 idag och testerna visar inget, (har en cykel på 31 dagar) så hoppas bara att jag har sen ägglossning.

Min bästa kompis berättade igår (genom att skicka bild på sitt plus) att hon var gravid (de har lyckats jättesnabbt) och jag har typ gråtit sen dess. Jag är så avundsjuk!! Jag är såklart glad för hennes skull och samtidigt har jag sorg för att vi inte lyckas. Längtansblåblomma jag förstår verkligen vad du menar och hur du känner kring att du isolerar dig. Jag vill helst bara sjukskriva mig och sova...men det hjälper väl inte.

Har Bim 25/11 men har tappat hoppet känns det som...

Underbart iallafall att få skriva av sig och läsa att jag (tyvärr) inte är ensam. ??

Kram på er
  • Längtarefterbarn83
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 16:13:16 följande:

Åh, tack för din förståelse och fina ord. Jag känner igen mig till hundra procent i din situation med din vän! Man vill vara glad, samtidigt som man går i tusen bitar.. Inte helt enkelt... Och sen att behöva bli påmind om den där växande magen när ens egna fylls av ett tomt hål:/

Jag har också försökt sen i våras, och trots utslag på tester, temp höjning, sekret metoden så verkar ingenting vilja fastna där inne.. :( jag har bim om några dagar men känner precis som du, hopplöshet.. Varför skulle det bli någon skillnad denna månad? :(

Vilka tester använder du? Jag tycker att clearblue tester känns lättast att läsa av.. Hoppas att du snart får utslag på testet! Förstår din frustration! <3

Ja, just nu har jag lust att bosätta mig i sängen och komma ut först när jag fått ett plus på stickan, för att känna någon glädje igen, för både mig själv och andra.. Har liksom kommit in i nån fas av att allt känns meningslöst och att allting påminner om allt man inte har...

Kram och styrka till dig!

Och ja, det är väldigt skönt att inse att det är fler som känner precis likadant som en själv, för ibland känns det som att man är ensammast i hela världen... <3

Åh då har vi försökt ungefär lika länge. Hur gammal är du längtansblåblomma?

Förut använde jag testlagrets stickor, inget utslag och nu använder jag clearblue, i get utslag än så länge. Tar testet klockan 14 varje dag.

Jag förstår att du känner hopplöshet, men jag håller tummarna åt dig<3

Ja exakt så! Jag har också kommit in i någon fas där allt känns hopplöst. Jag gråter mest hela tiden. Kan inte kontrollera det. När borde man få till gym och kolla om något är "fel"?

Stor kram till dig, jag hoppas att vi får plus snart <3
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-10 17:18:57 följande:

Åh då har vi bim samtidigt! Förra månaden kom min ägglossning 7 dagar senare och förlängda min cykel med lika länge så det kan ju vara stress som påverkar (tyvärr).. märkte att allt blev som vanligt denna månad igen. Vet inte om det är någon hjälp men hoppas din ÄL dyker upp snart!

Ja visst är det orättvist?! Det känns som att alla mina närmsta vänner plussade på första eller andra försöket. Alla pratar om hur fort det går och hur kompatibla man är.. är inte jag och min sambo kompatibla då? Usch som längtansblåablomnar sa, känns som att man kanske tappar lite vänner under denna period. Jag skärmar av mig och orkar inte umgås med dem när man själv inte kan få känna samma lycka.. kanske egoistiskt men man ju orkar fortsätta själv också! Jag hejar på er och följs gärna åt här på familjeliv med stöttning och allt som kan tänkas behövas <3 tänkte ni söka hjälp efter ett år?

Åh jag hoppas så att någon av oss plussar!! <3

Ja det är så orättvist. Jag känner sån ilska över att de lyckades på andra försöket, fast jag borde vara glad :(

Idag har jag i princip bottt i sängen och gråtit floder. Vill bara sjukskriva mig, men vet att det inte hjälper ;) Vi har sexat på som bara den, trots att testerna inte visar någon ägglossning. Ibland missar väl även tester försökt jag inbilla mig :)

Jag är ju 35 så vi har pratat om att jag ska ta kontakt med gyn redan nästa månad om inget händer nu (vilket jag inte tror). Jag känner att mitt psyke går sönder. Jag vill så gärna ha barn och tyvärr har livet gjort att jag inte kunnat prova förrän såhär "sent".

Piffan87 är det första barnet ni försöker få till? <3

All lycka till er!!!

Kram <3
  • Längtarefterbarn83
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 18:59:52 följande:

Samma här! Förra mensen fick jag sjukskriva mig en dag för att tårarna inte ville sluta rinna.. Det går ju knappast att gå till jobbet på det sättet :/ funderar kanske på att gå och prata med någon professionell om det ska fortsätta såhär...

Vi har pratat om att gå på en fertilitetsutredning snart, för att se så allt står rätt till, även om det egentligen är för tidigt då de anser att man ska försökt ett år innan man söker hjälp. Om man däremot är 35 plus rekommenderar de redan efter 6 mån.

Min syster gjorde en utredning, fick reda på att hon hade problem med sköldkörteln, fick medicin och spola äggledarna, 2 mån senare var hon gravid... Så man kan ju hoppas på att de kanske kunde hjälpa en lite på traven om inte annqt:)

Själv är jag 29 år...

Konstigt att du inte fått nåt utslag än, men håller mina tummar för att det snart dyker upp en glad gubbe:)... Som 2 veckor senare blir ett plus... ;)

Kram på dig!

Jag sa till min kille idag att jag nog behöver prata med någon professionell, någon som inte har samma känslomässiga anknytning som jag.

Vad skönt att höra om du syster! Jag är 35 så då kanske det är okej att söka hjälp nästa månad OM det inte blir först en glad gubbe och sen ett plus. :)

Jag pratade faktiskt med min kompis förut och berättade hur jag kände. Det kändes ganska bra, men ändå jobbigt. Jag grät så mycket! :(

Jag hoppas så mycket att min ägglossning är sen och att jag får glad gubbe inom ett par dagar!

Jag trodde aldrig att det skulle vara så känslomässigt jobbigt att försöka bli gravid. Det tar bokstavligen knäcken på mig.

Är så glad att jag hittat hit! <3

Stor kram
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-10 19:51:09 följande:

Inte jag heller !! Har alltid sagt innan vi började försöka att "blir det så blir det". Så känner jag verkligen inte nu. När mensen kom förra månaden så var det verkligen tungt.

Vi får försöka peppa varandra så gott det går här !! Jag är 36 och det känns skönt att det finns någon i samma ålder iallafall. Kan säga att min vän blev gravid direkt de försökte !! Vi är lika gammal så jag hoppas på att det inte är försent iallafall!!

Blir inte klok alls, blinkande i morse, ingenting nu på ÄL-testet. En app säger ÄL den 12, en den 16 !!

Skönt att vi är i samma ålder! Stöttar och peppar gärna <3

Hur länge har ni försökt? Är det första barnet?

Kör du clearblue? Det testet som visar 4 eller fler dagar per månad? Jag kör det som ger rund ring eller glad gubbe, inget blinkande. Har din ägglossning visat sig på tester innan? Mina appar visar också så olika! Sen har jag läst att man kan ha sen ägglossning så hoppas på det.

När har du BIM?
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-10 21:21:02 följande:

Jo det är första. Först nu jag mår så pass bra i mig själv och har hittat han med stort H.

Haha jag kör på båda !! Blivit helt galen. Den här visat ökning två gånger innan och en månad inte alls. Haft problem med gulkroppscystor så jag tror tyvärr inte att jag släpper ett ägg varje månad (om ens någon).

BIM är 26:e för mig eller då 28:e beroende på ville app jag ska gå efter.

Samma med mig! Först nu jag mår bra i mig själv och har det stabilt + att jag har träffat rätt med bästa killen ;)

Haha man blir knäpp av det här med att försöka få barn. Trodde som sagt att det skulle gå lätt som en plätt, tji fick jag!

Hoppas att det tar sig snart eller att jag iaf får utslag på ägglossningstesterna!
  • Längtarefterbarn83
    zazzaa skrev 2018-11-11 07:38:31 följande:

Hej tog ett test nu på morgonen. Har gått ca 20 minuter sen jag tog testet och såhär ser det ut

Vågar man bli glad? Det är väl positivt?

Det ser absolut positivt ut!! :)
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-11 14:04:24 följande:

Haha eller hur. Kanske inte är så stabil i mig själv längre efter detta !!

Ja igår blinkande gubbe idag ingenting. Man kan ju bli knäpp för mindre, haha.

Men vad jobbigt!

Har tagit test idag och ingen glad gubbe idag heller :(

Det känns verkligen som att ägglossningen är på väg, blir tokig. Ska köra igång med tempning nästa månad. Kanske det är så att jag har ägglossning, men det inte syns på testerna.

Hoppas att jag slipper tempa ändå haha men ifall att!
  • Längtarefterbarn83
    Myran1979 skrev 2018-11-11 14:47:42 följande:

Jag har märkt att CB med dubbel hormon indikator är buggigt precis så som du beskriver. Alternativt att det blinkar i hur många dagar som helst utan att få en fast gubbe. Jag rekommenderar att ni testar dubbelt, en men rosa CB också så får man litet referens. Teststickor ger åtminsone jag inte så mycket för, blir lätt spökstreck etc. Men alla hittar säkert sitt sätt men detta har funkat för mig.

Jag kör med bara rosa cb. Första gången denna månad. Är på dag 17 och ingen glad gubbe än så länge. Testar vid 14 varje dag. Man kan bli galen för mindre!
  • Längtarefterbarn83
    Myran1979 skrev 2018-11-11 14:47:42 följande:

Jag har märkt att CB med dubbel hormon indikator är buggigt precis så som du beskriver. Alternativt att det blinkar i hur många dagar som helst utan att få en fast gubbe. Jag rekommenderar att ni testar dubbelt, en men rosa CB också så får man litet referens. Teststickor ger åtminsone jag inte så mycket för, blir lätt spökstreck etc. Men alla hittar säkert sitt sätt men detta har funkat för mig.

Jag kör med bara rosa cb. Första gången denna månad. Är på dag 17 och ingen glad gubbe än så länge. Testar vid 14 varje dag. Man kan bli galen för mindre!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet