Inlägg från: Längtarefterbarn83 |Visa alla inlägg
  • Längtarefterbarn83

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-11-24 17:45:04 följande:

Okej skönt det är lite bättre !! Här känns det också som att mensen kan komma vilken sekund som helst, men det är ju 5 dagar kvar. Förstår mig inte på min kropp just nu men men.

Hoppas du får en härlig kväll !!

Hur är det idag DoriaP?
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-25 18:23:45 följande:

Tydligen kom mitt svar inte fram.

Mina äggstockar har bråkat och jag fick sitta med uppknäppa byxor på jobbet.

Har köpt ett testa-tidigt test för det känns som om det är lättare att ta ett negativt test, än all ångest inför toabesök och mens.

Men nu har jag sjuk ångest då vi mös och jag fick orgasm. Läst så olika om detta kan orsaka missfall eller inte. Vore ju typiskt om det nu mot all förmodan var en bebis där inne.

Hoppas du har haft en bra söndag !!

Så jobbigt att det här ska leda till ångest. Jag tror att det var bra att ni mös och att du fick orgasm. Jag har läst samma som dig, men övervägande att det inte orsakar missfall. <3

Jag hade världens mensvärk idag och trodde mensen skulle komma, men nu är mensvärk en som bortblåst.

Var dum nog att testa, med ett test som man ska testa med på BIM. Visade totalt negativt. Men tror att det var så fel att testa med det då det först gått 14 dagar sen ägglossningen på torsdag. Så dumt :(
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-25 18:50:57 följande:

Jag hoppas din mens håller sig långt borta och att det inte är mensvärk du känner !!

Gah känner mig bara så dum som inte tänkte till före, även om de flesta läkarsidor osv skriver att det inte kan leda till missfall. Vill bara lägga mig ner och gråta, och så ska det inte behöva vara efter mys, men jag oroar mig så himla mycket att jag ska göra något fel som leder till att det inte går. Böjde mig ner på jobbet i går och då gjorde det ont. Vågar snart inte göra någonting alls.

Samtidigt har jag vänner som inte vetat att de har varit gravida och som gjort alla "fel" i världen och ändå fått perfekta bebisar.

Nåja nu har jag skrivit ur mig lite skit, tack för ditt stöd.

Stor kram !!

Tack snälla för din peppning! <3

Jag förstår precis vad du menar. Allt ger ångest istället för att bara få vara skönt och bra. Jag håller SÅ tummarna för att vi plussat och slipper den här bojan till nästa månad.

Stor kram till dig!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-26 06:32:18 följande:
    Jag önskar dig en bra måndag och en mensfri vecka ;).

Kram.
    Tack! :)

Hur är det med dig?

Kram
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-27 12:45:13 följande:
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 08:05:35 följande:

Tack! :)

Hur är det med dig?

Kram

I dag inga direkta symtom på någonting. Har BIM i morgon så ska faktiskt testa i dag får vi se vad som sägs.

Du då, hur känns allt ??
    Spännande! Håller tummar och tår :)

Jag har fortfarande mensvärk, men ingen mens ännu. Jag ska testa på fredag om mensen håller sig borta. Då har det gått 15 dagar sen ägglossning.

Tycker det är lite svårt att räkna Bim. Har enligt min cykel på 31 dagar bim i söndags, men om jag ska räkna från ägglossning så är det på torsdag. Så avvaktar och ser...
  • Längtarefterbarn83
    oshark skrev 2018-11-27 13:42:49 följande:
    Du ska räkna från ÄL eftersom lutealfasen i de flesta fall håller sig väldigt konsekvent ÄL däremot kan ju variera när den kommer.
    Tack! Då är det bara hålla tummarna nu :)
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-27 18:30:25 följande:

Jag plussade just.....på två tester.

Men känns som om mensen är på väg vilken sekund som helst. Mensvärk och den där känslan som är så välbekant.

Vet inte om jag vågar tro på att jag är gravid, BIM i morgon så kanske dyker mensen upp ändå.

Åååååh jag håller alla tummar och tår!!! :)

Ett försiktigt (stort) grattis! <3

Så himla glad för din skull! Jag hoppas och tror att mensen håller sig borta!

Stor kram!!
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-27 22:49:56 följande:
    Jora, dagarna gör långsamt (som dom alltid gör innan ÄL). Försöker hålla mig sysselsatt och samtidigt räkna ned dagarna:) hur mår du?
    Ja dagarna har verkligen en förmåga att gå långsamt då! :)

Jag har BIM imorgon. Var dum nog att ta ett tidigt test igår som var supernegativt. Idag vaknade jag med PMS och ilska i kroppen. Det känns som att mensen ska komma hela tiden. Den har den inte dykt upp än, men kommer väl här under dagen.

Kram på dig!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet