Inlägg från: Längtarefterbarn83 |Visa alla inlägg
  • Längtarefterbarn83

Försöker bli gravid med 1a barnet

piffan87 skrev 2018-11-18 12:54:14 följande:

Jag tänker likadant. Första månaderna försökte jag hålla mig från allt (mat som man inte fick äta, alkohol, träna måttligt). Jag ställde in middagar pga av alkoholen men eftersom de inte tog sig blev jag nästan ännu mera besviken och kände att jag knappt kunde leva så här i längden. Så nu kör jag precis som vanligt och tar de sig så tar de sig..

Jag hade samma värk i äggstockarna i nästan 3-4 dagar efter ÄL. Kändes som kraftig mensvärk runt hela ÄL. Men tror kanske de kan ha med progesteronkrämen att göra.. åhh man vågar ju inte hoppas men räknar ändå ned tiden! En vecka kvar.. tänkte du testa innan?

Hoppas du haft en fin helg! Stor kram <3

Vad är progesteronkräm?

Nej jag ska inte testa innan, blir så himla besviken. Så ska verkligen försöka att stå ut och vänta till en vecka efter BIM om mensen kan hålla sig borta. Kommer förmodligen inte lyckas men ändå haha :)

Dudå? Ska du testa innan?

Jag har haft en jättebra helg! Hoppas du har haft det också!

Stor kram <3
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-18 13:05:15 följande:

Håller tummarna för er !!

Jo det låter klokt, en sak mindre att noja över !!

Tack och detsamma! :)
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-18 14:00:23 följande:

Bra fråga, hittade en massa trådar på familjeliv där man skrivit en massa positivt om progesteronkräm och hur man lyckats bli gravid av det. Tror det handlar främst om obalans i hormonerna och det kan påverka ens chanser att bli gravid. Jag började förra månaden efter ÄL och smörjde mig fram till mens. Sen gör man uppehåll mellan mens och tills du har ÄL igen och därefter börja smörja igen. Bara hålla tummarna! Hittade följande text..

?Progesteron produceras till största del i äggstockarna och bestämmer om och när ägglossning ska ske. Progesteron (gulkroppshormon), tillsammans med östradiol (östrogen), är de hormon som stimulerar slemhinnan i kvinnans livmoder (endometriet) för att kunna ta emot ett befruktat ägg.?

Jag vet faktiskt inte. Jag vill egentligen inte det, men vet också att jag kommer vara så nervös 3 dagar innan. Jag springer och kissar en gång i timmen för att se om det kommer blod. Så överväger att testa nästa lördag (en dag innan BIM) eller samma dag.. oftast brukar man ju märka på kroppen om mensen är på gång, men mitt huvud spelar mig ett spratt varje gång... får ta en dag itaget tills dess!

Helgen har varit super här med :)

Kram!!

Härligt att du haft en bra helg!

Åh det ska jag kolla upp!!

Ja jag springer också och kissar hela tiden och kollar efter blod och blir glad när inget kommit och stressad av att jag vet att det kan komma...

En dag i taget låter bra! :)

Kram!
  • Längtarefterbarn83

Idag känner jag oro i hela kroppen. Det är drygt en vecka kvar till mens och vill verkligen inte ha den, men har inga förhoppningar att den ska hålla sig borta. Känns som att jag håller på att bli knasig av den här processen. Behövde bara få skriva av mig lite.

Hur mår ni?

• Längtarefterbarn83
    Myran1979 skrev 2018-11-20 18:06:16 följande:

Det är inte så konstigt, du vill ju verkligen inte ha mens! Knasiga blir vi alla av den här processen! Just nu är det tungt på jobbet också så allt känns så himla tufft. Igår ville jag bara dra en gammal filt över mig. Jag lade mig tidigt men vaknat varje timme in att, så jag är sååå slut nu. Föreslår att du lägger dig tidigt ikväll så att du slipper denna dag! Det ska jag göra!

Jo men så är det ju. Precis ett du säger, att vi verkligen inte vill att mensen kommer. Känns skönt att skriva med andra som fattar.

Usch förstår att det känns tufft när det utöver allt, även är tungt på jobbet. Hoppas att du får sova bättre inatt. Jag ska lägga mig nu och verkligen försöka sova. Kanske lyssna på en ljudbok och försöka glömma allt för en liten stund.

Tack för att du svarade!

Kram!
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-20 18:53:30 följande:

Usch jag med!! Hela dagen började med oro och stress. Önskar jag kunde spola fram 5 dagar och bara ta mig igenom allt direkt och sen bara få ringa den där fertilitetskliniken istället. Gjorde ju inte saken bättre när en kompis informerade om att hon väntar sitt första barn. EN TILL! Varför kan de inte få bli vår tur nu? Nu är jag helt säker på att de inte funka denna gång heller.. Varför skulle de när de inte funkat en enda gång tidigare? Med alla ägglossningstester och knep man nu använt sig av! Usch va ledsen och slut man blir..  (förlåt för att så deppigt inlägg)...

Så skönt att du skriver ett "deppigt" inlägg! Jag förstår på ett vis hur du känner. Min kompis har skrivit hela dagen (hon plussade förra veckan) om all sin oro och hur hon känner bla bla. Ville bara slå en stol i huvudet på henne! Jag orkar inte riktigt lyssna på hennes oro. Hon har ju iallafall ett frö i magen!

Jag hoppas så att det är vår tur snart!! Är så rädd att bli besviken så vågar inte hoppas egentligen. Jag önskar jag kunde trycka på snabbspola så vi både visste och om det nu inte är något så du kan ringa ha fertilitetskliniken och jag till gym eller vart jag nu ska vända mig.

Tack för att du delar med dig av dina tankar!!

Stor kram!
  • Längtarefterbarn83
    DoriaP skrev 2018-11-20 19:31:34 följande:

Jag förstår dig. Har ju BIM ungefär samtidigt och jag gruvar nästan för nästa vecka!! Springa på toa och kolla om det kommit nåt blod, känna efter hela tiden om mensvärken är på G.

Inte lätt heller när ingen vet eller förstår varför man är så lättretlig.

Bara skriva om du behöver få ut dig något mer !!

Ja usch! Vill verkligen att det ska vara typ 1 december så att vi vet hur det står till!

Nej just det där att ingen vet eller förstår varför man är som man är just nu, det är jobbigt. Men skönt att skriva av sig här hos er som verkligen fattar!

Tack och detsamma! :)

Stor kram!
  • Längtarefterbarn83
    piffan87 skrev 2018-11-20 21:58:57 följande:
    Haha förlåt att jag skrattar men så bra och så rätt! Den där stolen vill jag ha flera av. Känns som ett perfekt sätt att försvara sig mot alla dom som inte förstår hur lyckligt lottade dom är som kan få barn och få det lätt! Dom skulle bara ha en aning om hur tungt det är att gå omkring på dessa känslor..  Usch jag ska sluta deppa, nya tag imorgon. Men idag var verkligen en riktig skitdag!

Eller hur?! Nu är det dags för oss att få njuta och drömma inte oroa. Jag får nästan slå mig själv i huvudet när jag börjar tänka vilken fantastisk julklapp det vore till en själv. Jag blir helt förstörd om jag får upp mina egna förhoppningar och nu får ett samtal till den där kliniken vara mitt nya hopp helt enkelt!

Tack för att du delar med dig av dina tankar och för att man får dela med sig av sina galenskaper, hehe <3
    Hahaha jag var lite trött på allt igår, eller astrött på allt! Härligt att jag kan få dig att skratta mitt i allt tungt! Ibland måste man bara få säga exakt vad man känner och hur mycket jag än skulle förklara för henne så skulle hon inte fatta. Hon blev typ gravid direkt!

Jag håller så tummarna för att vi alla får plussa snart och får vår julklapp! Vågar inte hoppas som sagt, men drömma kan man ju :)

Idag har jag en bättre dag än så länge, jag hoppas så mycket att du får det också! <3
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet