• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • DoriaP
    Hipphurradu skrev 2018-11-12 15:15:54 följande:

Hej på er.

Jag vart ju och gjorde ännu ett blodprov imorses, och läkaren ringde nyss upp. Hcg hade ökat från i fredags från 260-398. Läkaren sa att det var för lågt så det kan inte vara någon normal graviditet. Men av vad jag läst på nätet så har jag fått en annan uppfattning. Typ att en 35 % ökning på 48 timmar kan vara normalt med. Men hon sa nej till det, det ska dubblas efter två dygn. Så jag ska dit igen på onsdag och ta nytt blodprov och få en till vul.

Denna läkare tror på utomkveds eller missfall sa hon så därför måste det följas vidare. Smärtan är ju mer som molande värk nu igen, plus jag har inte blött sen igår.

Oj oj jag vet inte vad jag ska tro eller göra. Någon annan som varit med om hcg stigning 260-398 på tre dagar? Och ändå att det blivit en graviditet som suttit på rätt plats då alltså och klarat sig?

Jag hoppas så att dom ser något på onsdag. Så att man bara får ett svar.

Oj vad jobbigt att inte kunna få några vettiga svar.
    Håller tummarna för er !!
  • sandaler88
    Hipphurradu skrev 2018-11-12 15:15:54 följande:

Hej på er.

Jag vart ju och gjorde ännu ett blodprov imorses, och läkaren ringde nyss upp. Hcg hade ökat från i fredags från 260-398. Läkaren sa att det var för lågt så det kan inte vara någon normal graviditet. Men av vad jag läst på nätet så har jag fått en annan uppfattning. Typ att en 35 % ökning på 48 timmar kan vara normalt med. Men hon sa nej till det, det ska dubblas efter två dygn. Så jag ska dit igen på onsdag och ta nytt blodprov och få en till vul.

Denna läkare tror på utomkveds eller missfall sa hon så därför måste det följas vidare. Smärtan är ju mer som molande värk nu igen, plus jag har inte blött sen igår.

Oj oj jag vet inte vad jag ska tro eller göra. Någon annan som varit med om hcg stigning 260-398 på tre dagar? Och ändå att det blivit en graviditet som suttit på rätt plats då alltså och klarat sig?

Jag hoppas så att dom ser något på onsdag. Så att man bara får ett svar.

Ne har tyvärr inga råd eller någon kunskap att dela med mig av. men hoppas allt kommer lösa sig och att de snart kan ge dig svar på alla dina funderingar, kan tänka mig att det är en jobbig period för dig nu.. Kram <3
  • Granskott
    oshark skrev 2018-10-22 13:10:47 följande:

Hoppar gärna in här också är med i några andra trådar på samma ämne, men ser några namn här jag inte känner igen!

Är 29 och försöker med första barnet. I ett långdistanförhållande men gift, så har inte lika många chanser som vanliga par eftersom ÄL måste komma i närheten av en helg vi ses..

Går och väntar på ÄL nu, hoppas stenhårt på idag. Hade starka men ändå negativa test lördag-söndag och hoppas jag bara missat stegringen för att det inte gick tillräckligt lång tid mellan testen (kunde inte hålla mig). Ska ta ett till i eftermiddag för att jämföra.

Tredje cykeln totalt sen p-pillerstopp, men tidigsre ÄL har varit totalt feltajmade så första riktiga möjligheten om ÄL är idag. Första cykeln med rosenrot och munkpeppar och tempar med Natural Cycles och Fertility Friend.

Hej,

Har en ganska liknande situation. Veckopendlar i jobbet och träffar bara min man på veckosluten. Helt klart svårare att pricka rätt men vi kör på och håller våra tummar på lite tur
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-12 23:16:29 följande:

Hej,

Har en ganska liknande situation. Veckopendlar i jobbet och träffar bara min man på veckosluten. Helt klart svårare att pricka rätt men vi kör på och håller våra tummar på lite tur

Eller hur! Har jag tur får jag ÄL på söndag (samma CD som ÄL förra cykeln) vilket skulle vara toppentiming eftersom han är här i helgen.

Var i cykeln befinner du dig?
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-12 23:16:29 följande:

Hej,

Fördelen är ju att man saknar varandra så mycket att det aldrig känns tvångsmässigt att få till det när man väl ses
  • piffan87

Hur går det för er alla? Tänker på er!

Själv försöker jag hålla mig sysselsatt fram tills BIM, känns som att det är en lång väg kvar. Ska idag hälsa på min tjejkompis som är gravid, men känner mig ändå någorlunda förbered. Hoppas att det inte blir gråtkalas på vägen hem sen bara!

• Sirest01
    piffan87 skrev 2018-11-13 14:15:31 följande:

Hur går det för er alla? Tänker på er!

Själv försöker jag hålla mig sysselsatt fram tills BIM, känns som att det är en lång väg kvar. Ska idag hälsa på min tjejkompis som är gravid, men känner mig ändå någorlunda förbered. Hoppas att det inte blir gråtkalas på vägen hem sen bara!

Jag inväntar ägglossning nu. Har köpt digitala test denna gång, får se om de fungerar bättre.

Nu har jag börjat mitt examensarbete så jag håller mig ganska sysselsatt både fysiskt och psykiskt. Förstår att det är jobbigt att träffa nån som är gravid eller som fått barn, jag tycker mig se gravida överallt.
  • Myran1979

Jag fattar inte varför jag fortsätter att bli besviken när jag efter 3 år VET att det inte funkar!!! Hade ÄL, hade sex och nu känns det som om mensen är på väg även om det är typ 1 v kvar. Jag har lovat mig själv att inte hoppas längre eller att testa men jag sviker mig själv i det löftet. blir besviken på mig själv att jag även denna månad "föll dit" fastän utfallet från början är klar. Det funkar inte, men varför i hellskotta bli så ledsen ändå?! Jsg tycker att man blivit så inpumpad att folk lyckas slutligen bli gravida på egen hand att det gnager där bak ändå...Fan säger jag bara!

• sandaler88
    Myran1979 skrev 2018-11-13 15:53:45 följande:

Jag fattar inte varför jag fortsätter att bli besviken när jag efter 3 år VET att det inte funkar!!! Hade ÄL, hade sex och nu känns det som om mensen är på väg även om det är typ 1 v kvar. Jag har lovat mig själv att inte hoppas längre eller att testa men jag sviker mig själv i det löftet. blir besviken på mig själv att jag även denna månad "föll dit" fastän utfallet från början är klar. Det funkar inte, men varför i hellskotta bli så ledsen ändå?! Jsg tycker att man blivit så inpumpad att folk lyckas slutligen bli gravida på egen hand att det gnager där bak ändå...Fan säger jag bara!

Förstår verkligen din frustration, vi har inte alls försökt så länge som ni gjort. och är redan frustrerad, ledsen och tappat hoppet. Men 3 år är väldigt länge. Har ni försökt att söka hjälp? 
  • Myran1979
    sandaler88 skrev 2018-11-13 16:45:22 följande:

Förstår verkligen din frustration, vi har inte alls försökt så länge som ni gjort. och är redan frustrerad, ledsen och tappat hoppet. Men 3 år är väldigt länge. Har ni försökt att söka hjälp? 

Japp, väntar ÄD...har inge större hopp på det heller just nu om jag ska vara ärlig. Känns som om allt kommer skita sig och jag kommer bli en bitter kärring!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet