• Dennan88

Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för alla som nyligen har plussat eller ska plussa inom det närmsta som har BF i juni 2019.

Jag plussade idag så är i gravidvecka 5 (4+0).

I somras så fick bi MA i v.5 så är nervös för att det ska bli det denna gången oxå... men på något konstigt sätt så känns denna graviditeten annorlunda så jag hoppas innerligt att det lyckas denna gången :)

Hade varit kul o dela denna resan med fler som är i samma situation :))

• Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019
  • Sandell
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 20:45:22 följande:

Tackar! Och grattis själv :D beklagar dina missfall, de är riktigt jobbigt :( Hoppas alla som plussat får gå hela vägen Jag är nog bara i vecka 4+0 om jag går efter sista mensdagen, vilken vecka är du i? kram

Ja hoppas verkligen det går bra denna gång!!! Man kan inte slappna av direkt!

Jag är i v 6+0 idag, försöker ta dagarna som dem kommer! Vad har du för symptom ?
  • Sandell
    Sofia1986 skrev 2018-10-17 08:24:44 följande:

Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(

Men fy så hemskt förstår verkligen att det känns tungt t!! Livet är så otroligt orättvist ibland massor av styrke kramar till dig!!!!!
  • Sandell
    isa94 skrev 2018-10-16 20:11:48 följande:

Ja verkligen. Visst, allt kan fortfarande hända med MF osv, men kag behöver inte oroa mig kring att bli av med andra äggledaren. Glädjer mig över det just nu iaf :)

Åh, håller tummarna för dig att du också får se hjärtslag om två veckor sen!

Ja men precis! Allt kan fortfarande hända men kan tänka mig att man blir lite lugnare! Jag längtar tills jag ska dit oavsett svar, skönt att bara få veta om det lever något eller hur det är!

Taaaack så mycket!!!! Kramar
  • Goingen
    Sofia1986 skrev 2018-10-17 08:24:44 följande:
    Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(
    Men nej!!! Tänker så på dig! Kan inte förstå hur det känns men känns som du är stark<3
  • Goingen

Hej alla! Hoppas någon kan ge mig hopp...
    Har hela tiden legat i ne´derkant på allt- HCG, inget foster vid första VUL men nu idag 7+0 så var det ett tydligt tickande hjärta med hinnsäck och gulesäck.
    Dock kommer det ju återigen ett men...
    Han sa att fostret enbart var 3mm vilket är för litet för 7+0 och sa att jag inte kunde vara det. Men som sagt IVF är man rätt säker på tiden som jag förklarade. Han sa ändå att han var nöjd med vad han såg men att tiden inte stämde.
    Helt förvirrad så hörde jag med min mottagning livio i GBG under dagen och berättade om besöket.
    De säger att det inte är Jättelitet och att de inte ser någon anledning till oro. Ett tickande hjärta är alltid positivt och de bryr sig inte om mätning/storlek så tidigt- först i v12 man börjar mäta ordentligt isf.
    Så de ville inte kolla mig igen utan nu räknas jag som en vanlig gravid person som ska följa MVC.
    Inga blödningar men är så orolig då jag nu inte hittat en ända som haft så litet som mig där det gått bra...:(
    Har ni några erfarenheter av detta? Vill inte börja hoppas och tro på något som är dömt att inte lyckas från början...

• Sandell
    Goingen skrev 2018-10-18 19:09:34 följande:

Hej alla! Hoppas någon kan ge mig hopp...

Har hela tiden legat i ne´derkant på allt- HCG, inget foster vid första VUL men nu idag 7+0 så var det ett tydligt tickande hjärta med hinnsäck och gulesäck.

Dock kommer det ju återigen ett men...

Han sa att fostret enbart var 3mm vilket är för litet för 7+0 och sa att jag inte kunde vara det. Men som sagt IVF är man rätt säker på tiden som jag förklarade. Han sa ändå att han var nöjd med vad han såg men att tiden inte stämde.

Helt förvirrad så hörde jag med min mottagning livio i GBG under dagen och berättade om besöket.

De säger att det inte är Jättelitet och att de inte ser någon anledning till oro. Ett tickande hjärta är alltid positivt och de bryr sig inte om mätning/storlek så tidigt- först i v12 man börjar mäta ordentligt isf.

Så de ville inte kolla mig igen utan nu räknas jag som en vanlig gravid person som ska följa MVC.

Inga blödningar men är så orolig då jag nu inte hittat en ända som haft så litet som mig där det gått bra...:(

Har ni några erfarenheter av detta? Vill inte börja hoppas och tro på något som är dömt att inte lyckas från början...

Hej,

Förstår att det är jobbigt när dem säger att det är för litet. Samtidigt så säger Gbg att det inte är det. Har aldrig varit i den situationen då jag fått missfall innan man kan se något.

Det suger att det enda man kan göra är att vänta, så får tiden utvisa.

Håller tummarna för dig att allt går bra!

Kram
  • sowe81

Jag hoppar in i denna tråd. Jag är gravid i V5+6 och detta är min 10e graviditet. Jag har en levande dotter (min första grav, förr 2012), haft 8missfall och en änglason som föddes v27.
    Denna grav provar jag en ny behandling, att sänka immunförsvaret. Så jag hoppas verkligen att detta ska gå. Vi längtar sååå efter ett syskon.

• Astdec

Hej hoppar också in här i tråden! Väntar mitt första barn, vecka 7 och bf 13 juni! Har också ett missfall i bagaget. Fick ett MA i somras, var i vecka 13, väldigt jobbigt men nu försöker vi igen. Har inte så mycket symptomer förutom lite illamående på kvällen. Inskrivning på en vecka, ska prata med barnmorskan om det finns möjlighet att få ett tidigt ultraljud. När jag fick behandlingen för missfall i somras sa dom att jag skulle få ett tidigt ultraljud i vecka 8 i min nästa graviditet. Förhoppningsvis nekar dom mig inte så man får se att allt är okej.

• Mom2014

Skriver här också. Är precis på väg att få mitt 5:e missfall. Har jätte lågt AMH 0,05 så jag borde ha svårt att bli gravid men har inte det. Har dock svårt att behålla. Det är kanske pga att jag har dåliga ägg? Får alltid missfall i V. 5. Har två barn sedan innan vilket jag är glad för men vi vill verkligen ha ett tredje barn. Blev gravid i aug och det slutade med MF i V 5. Provade nu Letrozol och insemination, blev gravid direkt, fick progesteron och jag tog dropp för att sänka min immunförsvar. Skulle precis börja med kortison men hann inte. Blöder inte men jag tog ett hcg prov för en vecka sen då var jag runt v. 4, det låg på 238. Jag tänkte yes, det är ju bra. Tog nytt igår dvs ca 1 V senare och det låg på 243! Det har ju knappt ökat någonting! Så jag tror nu att mitt 5;e MF är på gång. Så ledsen!

• yasee

Hejsan, är med i en annan Junigrupp men kan jag hoppa in här om jag haft tidigare utomkved ? Känns som att det finns en större förståelse kring oro och sånt när en skriver med andra som förstår sorgen när det känns som att ens kropp motarbetar ens innersta önska.

Är gravid nu igen i vecka 5+3 eller så (litar inte riktigt på appen) med andra barnet. Första född 2015. Är själv 28 år.

I början av denna graviditet fick jag ont på högersida, samma sida där jag haft mitt X. Ringde in till gyn och fick komma på kontroll, HCG och Vul.

På Vul så såg hon inget i själva hinnsäcken utom en möjlig gulesäck(?) och hinnsäcken var kring 7mm. Läkaren sa att man så tidigt inte brukar se så mycket mer än så ... lämnade därefter HCG och den låg på lite över 2700.

Läkaren skrev på kvällen i min journal att det var gränsfalll på att hon borde sett något mer med den HCG halten men reservation för att hon hade den gamla UL maskinen.

Två dagar efter fick jag lämna prov igen och då hade halten nästan fördubblas och Öv läkaren menade att allt tyder starkt på en normal graviditet (dvs att den sitter i livmodern) och att jag ska få komma in på Vul 6/11.

Har symtom, ömma bröst, molvärk, ibland illamående, blödde inget ... men så svårt att släppa att första läkaren inte såg något. Så har ställt in mig på en ofostrlig graviditet för att inte bli besviken.

Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019