Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019
Hejsan, är med i en annan Junigrupp men kan jag hoppa in här om jag haft tidigare utomkved ? Känns som att det finns en större förståelse kring oro och sånt när en skriver med andra som förstår sorgen när det känns som att ens kropp motarbetar ens innersta önska.
Är gravid nu igen i vecka 5+3 eller så (litar inte riktigt på appen) med andra barnet. Första född 2015. Är själv 28 år.
I början av denna graviditet fick jag ont på högersida, samma sida där jag haft mitt X. Ringde in till gyn och fick komma på kontroll, HCG och Vul.
På Vul så såg hon inget i själva hinnsäcken utom en möjlig gulesäck(?) och hinnsäcken var kring 7mm. Läkaren sa att man så tidigt inte brukar se så mycket mer än så ... lämnade därefter HCG och den låg på lite över 2700.
Läkaren skrev på kvällen i min journal att det var gränsfalll på att hon borde sett något mer med den HCG halten men reservation för att hon hade den gamla UL maskinen.
Två dagar efter fick jag lämna prov igen och då hade halten nästan fördubblas och Öv läkaren menade att allt tyder starkt på en normal graviditet (dvs att den sitter i livmodern) och att jag ska få komma in på Vul 6/11.
Har symtom, ömma bröst, molvärk, ibland illamående, blödde inget ... men så svårt att släppa att första läkaren inte såg något. Så har ställt in mig på en ofostrlig graviditet för att inte bli besviken.