Sofia1986 skrev 2018-10-07 08:59:10 följande:
Hej
Jag plussade i fredags, går missfallsutredning och fick lutinus utskrivet så började med dom direkt när jag plussade, hoppas verkligen det går vägen denna gång men jag har en bra känsla i kroppen. Förra året fick jag sent missfall i vecka 17. Samt tidigt missfall på hösten, ett utomkvedshavandeskap i januari där de opererade bort ena äggledaren, sen dess har det vart kämpigt men nu äntligen :) är glad men samtidigt LIVRÄDD.
Då är vi två med endast en äggledare. För min del blev jag gravid direkt efter första mensen efter operation.
Jag har dock känt av smärta på höger sida och åkte in akut igår till gyn. Blev högst prioriterad fick jag veta efter att jag var påväg att lämna men blev stoppad i dörren. Var galet mycket folk och sköterskan bad alla att gå som inte hade något verkligen akut. Jag hade ju ändå inte så pass ont tänkte jag. Men glad över att de höll kvar och prioriterade mig. De tyckte att allt såg bra ut, och de såg verkligen ut som att det växte på rätt ställe, men som att det är så tidigt ännu och man inte kan se varken foster eller gulesäcken så kommer de att följa mig tills att de är säkra. Mitt ägg, eller vad det KU heter bär det hamnar i livmoderns var 7 mm, och man kan börja se säcken tisigast vid 10 mm.
Så nu ska de ha koll på mig tills att de är 100 och ska tillbaka dit på tisdag.
Det känns så otroligt skönt.