• Miccim

Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019

Jag har fått missfall i vecka 6 och 10, direkt efter varandra, med en paus på en mens är jag nu gravid igen. Bf 16 juni ungefär om det skulle gå vägen denna gång. Oron infinner sig såklart redan från att plusset visade sig.

• Miccim
    Sandell skrev 2018-10-14 10:58:12 följande:

Hej

Jag har nyligen fått reda på att jag är gravid efter två missfall.

Jag är nu i V 5+4 och är livrädd för ett tredje missfall!

Självklart försöker jag tänka positivt men någonstans i huvudet sitter oron att det bara är en tidsfråga innan nästa missfall kommer.

Det enda jag känner är väldigt ömma bröst, mensvärk i magen och mensvärk i höger svank som ibland går bak till vänster, men oftast sitter den i höger.. det gör liksom inte ont men det är en känsla där hela tiden, ibland strålar det även ner i benen... vet att ont i svanken kan va tecken på MF samtidigt som jag läst att ibland kan man ha det tidigt i graviditeten utan att det behöver betyda något. Är det någon annan som har/haft det? Som inte fått mf än?

Jag har också haft två missfall. Beklagar dina missfall. :( Jag är såklart sjukt orolig för ett tredje. Ont i svanken behöver nog inte betyda något, molvärk känns nog lite överallt. Jag har värk i magen och svanken.
  • Miccim
    Mom2014 skrev 2018-10-16 07:52:53 följande:

Skriver här ockdå! Är 35 år, har två friska barn den yngsta är 4 år. Nu när vi ville skaffa vårt tredje barn fick jag reda på att jag har ett extremt lågt AMH 0,05! Blev helt chockad! Jag har dock lyckats bli gravid fyra gånger och det har dessvärre slutat med MF runt V. 5. Nu har vi provat Letrozol och insemination och jag blev gravid direkt! Jag har alltså precis plussat men är så orolig. Är runt v 4 precis. Jag tar progesteron och hoppas verkligen att det hjälper. Mådde illa under helgen men nu har jag ömma bröst och mensvärk. Så orolig hela tiden. Beräknas att föda 25: juni 2019

Vad brukar amh ligga på i normala fall? Fick du reda på det via en missfallsutredning? Tråkigt att det blev så många missfall innan det upptäcktes. Beklagar verkligen :(
  • Miccim
    Sofia1986 skrev 2018-10-17 08:24:44 följande:

Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(

Nej vad hemskt.. Kan tänka mig att det känns tungt att inte ha någon äggledare alls. :(
  • Miccim

Hur blir ni andra bemötta av bm på mvc vid ny graviditet och med tidigare missfall?

Jag blev besviken idag på inskrivningen då bm börjar berätta om att alla missfall inte går att förklara och att det är naturens sätt att inte fortsätta med en graviditet som är något fel på, istället för att lyssna och visa empati.

• Miccim
    Mom2014 skrev 2018-11-07 17:10:12 följande:

Jag blir ju inte klok på det här. Cb har tidigare visat gravid 2-3 hur länge som helst. I söndags blev det 3+. I måndags tills idag har det visat 2-3. Idag tog jag nytt test som visar 3+ igen. Igår låg hcg på 1270. Det ska bli spännande att få veta dagens resultat..

Cb veckoindikator visar bara rätt ett visst antal veckor, sen kan resultatet variera. Så om jag var du skulle jag sluta testa med den nu om du inte misstänker missfall och vill följa nedgången av hcg. Det verkar ju öka så håller tummarna att det går bra för dig! :)
  • Miccim
    Mom2014 skrev 2018-11-10 22:12:30 följande:

Uppdaterar igen; Började blöda rätt så mycket. Åkte in idag och de bekräftade att det är ett missfall igen. Mitt 5:e nu. Så trist men skönt att veta i alla fall.

Nej vad jobbigt. Beklagar.. :(
Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019