• Dennan88

Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för alla som nyligen har plussat eller ska plussa inom det närmsta som har BF i juni 2019.

Jag plussade idag så är i gravidvecka 5 (4+0).

I somras så fick bi MA i v.5 så är nervös för att det ska bli det denna gången oxå... men på något konstigt sätt så känns denna graviditeten annorlunda så jag hoppas innerligt att det lyckas denna gången :)

Hade varit kul o dela denna resan med fler som är i samma situation :))

• Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019
  • Sofia1986
    isa94 skrev 2018-10-17 16:16:16 följande:

Men neej!! :( fy faaan!! Men gud tårarna börja rinna på mig när jag löste det och ländes som ett slag i hjärtat.. fy stackare, förstår att det känns tungt..:(

Hur ställer man sin nu då i ditt läge, får man nå ivf gratis eller så via landstinget? Hoppas du har mycket stöt omkring dig, även om jag vet att det kan kännas meningslöst i stundens hetta..

Ja usch känns lite tungt nu. Har ett sent missfall i bagaget vecka 17, 2 tidiga mf och nu 2 utomkvedshavandeskap, alla med min nuvarande sambo. Så nu är det Ivf för oss som vi ska starta med i Januari. Tror det är som alla att vi får 3 st försök bekostade via landstinget, men vi hamnade i priokön iallafall så det är ju skönt att man slipper vänta så länge, så nu får man försöka ladda om batterierna tills ivf i januari
  • Mom2014

Uppdaterar här;

Min hcg har ökat men inte dubblats. Jättekonstigt. Imorgon ska jag på ul och då får jag veta lite mer. Så här har min hcg sett ut; 238, 243 (en vecka senare) 324 efter 48 h, 484 efter 48h 631 efter 48 h. Idag testade med cb som gick från 2-3 V till 3+. Är så klart orolig att det ska vara ett X. Imorgon borde jag få veta efter ul och hcg prov. Jag som trodde att missfall var på G..

• Miccim

Hur blir ni andra bemötta av bm på mvc vid ny graviditet och med tidigare missfall?

Jag blev besviken idag på inskrivningen då bm börjar berätta om att alla missfall inte går att förklara och att det är naturens sätt att inte fortsätta med en graviditet som är något fel på, istället för att lyssna och visa empati.

• Mom2014

Uppdaterar igen;

Hinnsäck såg man idag på rätt ställe. Alldeles för tidigt för att säga om det utvecklas på rätt sätt men för en vecka sen såg man ingenting. Det har gått framåt.

• Mom2014

Jag blir ju inte klok på det här. Cb har tidigare visat gravid 2-3 hur länge som helst. I söndags blev det 3+. I måndags tills idag har det visat 2-3. Idag tog jag nytt test som visar 3+ igen. Igår låg hcg på 1270. Det ska bli spännande att få veta dagens resultat..

• Mom2014

Jag blir ju inte klok på det här. Cb har tidigare visat gravid 2-3 hur länge som helst. I söndags blev det 3+. I måndags tills idag har det visat 2-3. Idag tog jag nytt test som visar 3+ igen. Igår låg hcg på 1270. Det ska bli spännande att få veta dagens resultat..

• Mom2014

• Miccim
    Mom2014 skrev 2018-11-07 17:10:12 följande:

Cb veckoindikator visar bara rätt ett visst antal veckor, sen kan resultatet variera. Så om jag var du skulle jag sluta testa med den nu om du inte misstänker missfall och vill följa nedgången av hcg. Det verkar ju öka så håller tummarna att det går bra för dig! :)
  • Mom2014
    Miccim skrev 2018-11-07 18:06:46 följande:

Cb veckoindikator visar bara rätt ett visst antal veckor, sen kan resultatet variera. Så om jag var du skulle jag sluta testa med den nu om du inte misstänker missfall och vill följa nedgången av hcg. Det verkar ju öka så håller tummarna att det går bra för dig! :)

Följer hcg för att utvecklingen. Tog precis ett test till som fortfarande visar 3+ trots att jag har blött i ca 1 v. Inväntar dagens hcg resultat. Jätteskumt!
  • Mom2014

Uppdaterar igen; Började blöda rätt så mycket. Åkte in idag och de bekräftade att det är ett missfall igen. Mitt 5:e nu. Så trist men skönt att veta i alla fall.

• Miccim
    Mom2014 skrev 2018-11-10 22:12:30 följande:

Uppdaterar igen; Började blöda rätt så mycket. Åkte in idag och de bekräftade att det är ett missfall igen. Mitt 5:e nu. Så trist men skönt att veta i alla fall.

Nej vad jobbigt. Beklagar.. :(
Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019