• Sandell

Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019

Hej

Jag har nyligen fått reda på att jag är gravid efter två missfall.

Jag är nu i V 5+4 och är livrädd för ett tredje missfall!

Självklart försöker jag tänka positivt men någonstans i huvudet sitter oron att det bara är en tidsfråga innan nästa missfall kommer.

Det enda jag känner är väldigt ömma bröst, mensvärk i magen och mensvärk i höger svank som ibland går bak till vänster, men oftast sitter den i höger.. det gör liksom inte ont men det är en känsla där hela tiden, ibland strålar det även ner i benen... vet att ont i svanken kan va tecken på MF samtidigt som jag läst att ibland kan man ha det tidigt i graviditeten utan att det behöver betyda något. Är det någon annan som har/haft det? Som inte fått mf än?

• Sandell
    isa94 skrev 2018-10-14 15:22:22 följande:

Grattis och välkommen hit. Håller tummarna för dig.

Jag har haft ont i svanken, och när jag var inne så sa de att det kan vara vanligt att ha det. 

Tack vad härligt att höra att det gått bra för dig fast du känt liknande! Undrar dock när man ska släppa oron!
  • Sandell
    isa94 skrev 2018-10-15 19:05:59 följande:

Ja du, känns som att den aldrig kommer släppa.

Jag tycker idag att jag inte har haft några symtom alls.. börjar oroa mig över att allt har avstannat... är grymt orolig nu.

Har återbesök hos gyn imorgonbitti, försöker nästan på nått sätt ställa in mig på att det inte står rätt till för att inte få en allt för stor chock. Men hoppas så mycket att allt är bra att det känns omöjligt att förbereda sig på..

Förstår verkligen din oro! Ska hålla tummarna för dig imorgon!!

Vilken vecka är du i? Har läst att symptom kan försvinna och att det är normalt.

Kan du inte berätta hur det gått för dig imorn!

Lycka till!!!!
  • Sandell
    isa94 skrev 2018-10-16 09:19:21 följande:

Men sen talar ju alla på olika sätt känns det som när det gäller veckornoch dagar osv.. och hjärtat börjar ju inte slå förrän i v. 6 så måste vara 5+4 :)

Vad kul för dig!!!! Grattis! Vilken lättnad

Jag var hos gyn v 5+2 å det enda hon såg var en hinnsäck så har en tid om två veckor igen så hoppas allt går bra och att fröet håller sig kvar!
  • Sandell
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 18:15:56 följande:

Hej, hoppar in i denna tråden jag också då jag plussade idag :D Har två missfall i bagaget så är jätte rädd och känner inte att jag riktigt kan njuta av beskedet än för rädslan av ytterligare ett missfall..

Grattis till plusset då är vi i samma situation! 2 missfall å livrädd för ett tredje Hoppas verkligen det går bra för oss alla! Vet du vilken vecka du är i? Kram
  • Sandell
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 20:45:22 följande:

Tackar! Och grattis själv :D beklagar dina missfall, de är riktigt jobbigt :( Hoppas alla som plussat får gå hela vägen Jag är nog bara i vecka 4+0 om jag går efter sista mensdagen, vilken vecka är du i? kram

Ja hoppas verkligen det går bra denna gång!!! Man kan inte slappna av direkt!

Jag är i v 6+0 idag, försöker ta dagarna som dem kommer! Vad har du för symptom ?
  • Sandell
    Sofia1986 skrev 2018-10-17 08:24:44 följande:

Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(

Men fy så hemskt förstår verkligen att det känns tungt t!! Livet är så otroligt orättvist ibland massor av styrke kramar till dig!!!!!
  • Sandell
    isa94 skrev 2018-10-16 20:11:48 följande:

Ja verkligen. Visst, allt kan fortfarande hända med MF osv, men kag behöver inte oroa mig kring att bli av med andra äggledaren. Glädjer mig över det just nu iaf :)

Åh, håller tummarna för dig att du också får se hjärtslag om två veckor sen!

Ja men precis! Allt kan fortfarande hända men kan tänka mig att man blir lite lugnare! Jag längtar tills jag ska dit oavsett svar, skönt att bara få veta om det lever något eller hur det är!

Taaaack så mycket!!!! Kramar
  • Sandell
    Goingen skrev 2018-10-18 19:09:34 följande:

Hej alla! Hoppas någon kan ge mig hopp...

Har hela tiden legat i ne´derkant på allt- HCG, inget foster vid första VUL men nu idag 7+0 så var det ett tydligt tickande hjärta med hinnsäck och gulesäck.

Dock kommer det ju återigen ett men...

Han sa att fostret enbart var 3mm vilket är för litet för 7+0 och sa att jag inte kunde vara det. Men som sagt IVF är man rätt säker på tiden som jag förklarade. Han sa ändå att han var nöjd med vad han såg men att tiden inte stämde.

Helt förvirrad så hörde jag med min mottagning livio i GBG under dagen och berättade om besöket.

De säger att det inte är Jättelitet och att de inte ser någon anledning till oro. Ett tickande hjärta är alltid positivt och de bryr sig inte om mätning/storlek så tidigt- först i v12 man börjar mäta ordentligt isf.

Så de ville inte kolla mig igen utan nu räknas jag som en vanlig gravid person som ska följa MVC.

Inga blödningar men är så orolig då jag nu inte hittat en ända som haft så litet som mig där det gått bra...:(

Har ni några erfarenheter av detta? Vill inte börja hoppas och tro på något som är dömt att inte lyckas från början...

Hej,

Förstår att det är jobbigt när dem säger att det är för litet. Samtidigt så säger Gbg att det inte är det. Har aldrig varit i den situationen då jag fått missfall innan man kan se något.

Det suger att det enda man kan göra är att vänta, så får tiden utvisa.

Håller tummarna för dig att allt går bra!

Kram
Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019