• KarlSamuelsson67

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

• Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?
  • Tecum

Jag håller med Fillibom, kvinnor i min omgivning pratar huvudsakligen om barn, barnbarn, husdjur och i viss mån renoveringar och resor. Några andra intressen verkar de inte ha. Intellektuella samtalsämnen lyser med sin frånvaro. Det enda positiva är att kläder, smink och dylikt inte heller tillhör samtalsämnena. Tänk att få äta middag med kvinnor som diskuterar litteratur, historia och samhällsfrågor istället...

• Mats Nilsson76
    Tecum skrev 2018-10-04 20:35:24 följande:

Jag håller med Fillibom, kvinnor i min omgivning pratar huvudsakligen om barn, barnbarn, husdjur och i viss mån renoveringar och resor. Några andra intressen verkar de inte ha. Intellektuella samtalsämnen lyser med sin frånvaro. Det enda positiva är att kläder, smink och dylikt inte heller tillhör samtalsämnena. Tänk att få äta middag med kvinnor som diskuterar litteratur, historia och samhällsfrågor istället...

" Tänk att få äta middag med kvinnor som diskuterar litteratur, historia och samhällsfrågor istället..."

Låter mer spännande än släktskvaller, mode och skönhetsprodukter :)

• EnGladPingvin

Får erkänna att jag är lite mer än lovligt förtjust i skor och handväskor, men i konversationer med vänner brukar det mer handla om jobb, aktuell politik, böcker vi läst, trädgård och träning. Barn och relationer kommer nog upp en del också, men känner inte alls igen mig i att prata smink eller ögonbryn.

• kakkaka

Undrar om det finns en motsättning mellan intresse av träning och intresse av shopping hos kvinnor.

Tycker mig se att väldigt många träningstjejer hatar shopping.

Har aldrig fattat shopping-intresset. Man handlar för handladets skull. Men vad ska man ha sakerna till om man inte har några riktiga intressen att använda dem till?

• lövet2

Böcker och musik. Debatter på nätet är väl något som kommit först de senaste 10-12 åren. Också ett stort intresse.

• FuckGoggleAskMe
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 09:38:44 följande:
    Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53 Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

Jag tar väl inte riktigt denna TS på allvar, men ändå: jag är väl marginellt intresserad av smink. Sen har jag en kompis som är interesserad av skor. En annan vännina är ganska intresserad av kläder och handväskor. Sedan känner jag två karlar och en tjej som är väldigt intresserade av relationer. Sedan ... ingenting. Hår, ja, jag hade tidigare en kompis som var väldigt inne på det. Ögonbryn ... njä. Så visst finns det intresse! Annars är mina egna intressen mest litteratur, resor och allt som har att göra med min son. Och lite politik, ekonomi, konst, språk och antropologi. Samt mitt arbete. Förstår inte riktigt i vilka kretsar du rör dig.
  • FuckGoggleAskMe
    kakkaka skrev 2018-10-04 21:21:11 följande:
    Undrar om det finns en motsättning mellan intresse av träning och intresse av shopping hos kvinnor. Tycker mig se att väldigt många träningstjejer hatar shopping. Har aldrig fattat shopping-intresset. Man handlar för handladets skull. Men vad ska man ha sakerna till om man inte har några riktiga intressen att använda dem till?

Nja. Jag är ingen träningsmänniska, och gillar inte shopping. Min kompis som tränar massor, hatar shopping. Två andra kompisar som kör en del träning, gillar inte shopping. En annan, som tränar en del, gillar shopping. Slutsats? Öh.
  • GAGGA M
    FuckGoggleAskMe skrev 2018-10-04 22:29:47 följande:

Nja. Jag är ingen träningsmänniska, och gillar inte shopping. Min kompis som tränar massor, hatar shopping. Två andra kompisar som kör en del träning, gillar inte shopping. En annan, som tränar en del, gillar shopping. Slutsats? Öh.
    Slutsatsen är att dina noteringar tyder på att jag har rätt.

En annan iaktagelse: De som gillar shopping är ofta de som saknar riktiga intressen.
  • modsey

Det du tar upp är ju för de flesta inte ett intresse som ex golf, hästar eller liknande. Det är för mig att se proper ut i olika sammanhang.

Mina intressen är resor, konst, böcker och musik typ.

Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?