Inlägg från: KarlSamuelsson67 |Visa alla inlägg
  • KarlSamuelsson67

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

• Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?
  • KarlSamuelsson67

Nu blir jag ännu mer nyfiken på vilka kvinnor det är som driver den ökande shoppingen?

Är det kvinnliga fejkkonton på Instagram och Facebook som har 1000+ "vänner" och lägger ut allt som händer i det egna men även övriga familjens liv?

Är alla kvinnor familjens ofrivilliga projektledare?

• KarlSamuelsson67
    AndreaBD skrev 2018-10-04 10:16:06 följande:

Allvarligt? Jag är INTE intresserad av kläder, skor, handväskor eller smink. Vad är det för konstiga fördomar! Relationer - visserligen.

Annars är jag intresserad av historia och psykologi.

"Den här informationen använder detaljhandeln för att vi ska handla mer och längre. Det finns exempel på där butiker har en hörna för män med tidningar och bjuder på kaffe medan kvinnan handlar, vilket har visat sig öka försäljningen nr ingen man suckar och stönar över tiden det tar att shoppa. De allra flesta butikerna är utformade för att kvinnor ska trivas i dem, även när det handlar om herravdelningen då många kvinnor är de som köper mannens kläder."

shoppingakuten.se/skillnader-mellan-knen/

• KarlSamuelsson67
    amia01 skrev 2018-10-04 10:33:12 följande:

Allt utom just det... Jakt, mat, ekonomi, sport osv.

Men jag är förvånad över alla svar i tråden som säger det samma... bland de kvinnor jag känner är det faktiskt så att de flesta (alla??) lägger mycket tid och pengar på just de intressen du räknar upp. Var är alla ni andra i verkligheten?

130+ har läst tråden. Av dessa är ca 70% kvinnor -> 91st minus de som svarat och bedyrat att de inte är det minsta intresserade av de saker jag räknar upp (7st) = 84st

Vore intressant att få veta hur många av de kvinnorna som kände sig träffade men valde att ducka för att inte ge mig vatten på min kvarn? 

• KarlSamuelsson67
    AndreaBD skrev 2018-10-04 10:56:35 följande:
    Det som du påstår att kvinnor skulle ha det som "intresse" och det som står i undersökningen är inte alls samma sak. Därför får du dessa svar.

Det är svårt att prata med någon som har kört ner huvudet i sanden.

En handfull feminister här på FL som påstår att de inte shoppar är inget "bevis".

Ullared och övriga handeln är dock ett tydligt bevis.

Nu var dock grundfrågan:

"Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?"

• KarlSamuelsson67
    amia01 skrev 2018-10-04 11:35:33 följande:
    Exakt... ingen av mina arbetskamrater eller vänner skulle säga att de var "intresserade" av kläder, skor, osv... men det är ändå allt de kan prata om när vi träffas???
    En eloge för din ärlighet :) Eftersom det är nästan det enda kvinnor i min omgivning pratar om så blir man ju nyfiken på om det finns andra intressen?
  • KarlSamuelsson67

Måste säga att jag är positivt överraskad över att kvinnor har så många "manliga" intressen.

Vore intressant om det finns något samband mellan ålder och intressen?

• KarlSamuelsson67
    AndreaBD skrev 2018-10-04 11:58:01 följande:
    Om det är någon som har kört ner huvudet i sanden så måste det vara du.
    Och det är ganska oförskämd att påstå att alla som svarar är feminister.

Och jag försöker säga att din fråga är felställd! Den undersökningen som du har länkat till visar INTE att kvinnor har kläder, skor, handväskor och smink som INTRESSEN. Den visar på vissa skillnader, t.ex  att kvinnor lägger mer tid på att handla kläder än vad män gör, eller att de planerar i förväg.

Ett "intresse" är något som man själv anser att man är intresserad av och som man antagligen lägger ganska mycket tid på. Du kan utgå ifrån att så inte är fallet när folk säger att det inte är så, istället för att indirekt påstå att de ljuger.

Jo, just därför ÄR det ett bevis.

Bla, bla bla....

Just kläder, skor, handväskor, smink och relationer är det enda de kvinnor jag har omkring mig pratar om. Hör samma saker från manliga bekanta. Det finns otaliga undersökningar som styrker detta. Inte minst alla de som profiterar på kvinnors shopping.

Tydligen är det en mycket öm tå för alla som tror på ett könlöst samhälle. Jag tror på ett jämstallt samhälle där män är män och kvinnor kvinnor. Väntar bara på radikalfeminister med skäggtransplantat.

• KarlSamuelsson67
    OlgaElvira skrev 2018-10-04 12:15:03 följande:
    Pratar kvinnor om detta med dig eller med kvinnor i sin omgivning? Jag gissar att det handlar om en minsta gemensam nämnare här. Din fråga var vilka intressen kvinnor hade, vi svarade då på just den frågan. Mina intressen.

Kvinnor i grupp beter sig som män i grupp. En grupp på tre män pratar sport även om någon av dem inte är särskilt intresserad av sport. Kvinnor i grupp pratar om det som de flesta av dem har någon form av relation till även om deinte är särskilt intresserade men man har tillräcklig erfarenhet för att hålla igång en konversation.
    En grupp män kan sitta tysta, dricka en öl och känna gemenskap.
  • KarlSamuelsson67
    OlgaElvira skrev 2018-10-04 12:47:46 följande:
    Det är bra att män kan känna gemenskap i tystnad. Men det är samtidigt en svaghet att de inte talar då män ofta inte har någon nära vän att prata relationer med. När de har en kris med sin partner skulle de behöva den där vännen. Män väljer oftare att ta sitt liv vid en livskris än kvinnor.

Kvinnors vana att prata om relationer skyddar och hjälper oss i kriser.
    Till skillnad från kvinnor inser män när de är en belastning för samhället och gör något konkret åt det.
  • KarlSamuelsson67
    Nonym skrev 2018-10-04 12:38:35 följande:
    Nja.. det handlar nog snarare om att ni har svårt att göra två saker samtidigt, iaf när prata är en av dem.. :-P
    Du kan vara lugn. Ingen blir anmäld för att generalisera om män.
  • KarlSamuelsson67

Tråden är nu läst 754 ggr och nästan bara pojkflickor har svarat för att "motbevisa" mig genom att rabbla upp "manliga" intressen som de håller på med.

Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?