• KarlSamuelsson67

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

• Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?
  • mamman95

Det är väl individuellt? Just mina är motorcykel, heminredning, styrketräning, bakning

• MammAmma

Är dessa intressen på riktigt alltså något du tror alla kvinnor har och ägnar sig åt? Ungefär som att alla män gillar att meka med bilar, kolla på fotboll och dricka öl då...

Inget av det du nämnde i trådstarten hör till mina intressen, för då måste man shoppa, vilket jag avskyr. Har aldrig ens ägt en endaste handväska xD

Science fiction och fantasy i form av film, serier och böcker, animé, Marvel-filmer, virka, spela piano och spela PS4 är vad jag ägnar mig åt när jag inte jobbar. I synnerhet om jag dessutom är barnledig. Mest fritid går åt till läsning dock, läser ca 5-7 böcker per vecka.

• OlgaElvira

Mina intressen har alltid varit litteratur, politik och trädgård. Som tur är har jag en livskamrat med likadana intressen förutom trädgård.

Vilja är dina intressen TS?

• Embla twopointoh

Jag är inte det minsta intresserad av något av det du räknar upp. Jag tycker om att fotografera, läsa, se på film och träna kampsport.

• AndreaBD

Allvarligt? Jag är INTE intresserad av kläder, skor, handväskor eller smink. Vad är det för konstiga fördomar! Relationer - visserligen.

Annars är jag intresserad av historia och psykologi.

• KarlSamuelsson67

Nu blir jag ännu mer nyfiken på vilka kvinnor det är som driver den ökande shoppingen?

Är det kvinnliga fejkkonton på Instagram och Facebook som har 1000+ "vänner" och lägger ut allt som händer i det egna men även övriga familjens liv?

Är alla kvinnor familjens ofrivilliga projektledare?

• KarlSamuelsson67
    AndreaBD skrev 2018-10-04 10:16:06 följande:

Allvarligt? Jag är INTE intresserad av kläder, skor, handväskor eller smink. Vad är det för konstiga fördomar! Relationer - visserligen.

Annars är jag intresserad av historia och psykologi.

"Den här informationen använder detaljhandeln för att vi ska handla mer och längre. Det finns exempel på där butiker har en hörna för män med tidningar och bjuder på kaffe medan kvinnan handlar, vilket har visat sig öka försäljningen nr ingen man suckar och stönar över tiden det tar att shoppa. De allra flesta butikerna är utformade för att kvinnor ska trivas i dem, även när det handlar om herravdelningen då många kvinnor är de som köper mannens kläder."

shoppingakuten.se/skillnader-mellan-knen/

• Meriall
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 09:38:44 följande:

Är bara intresserad av relationer av det du nämnde. Är ju kul att se snygg ut (kläder skor smink etc) men jag ser det inte som ett intresse då jag tänker ytterst lite på det.

Psykologi, drömmar, rollspel, tv-serier, filosofi, läsa böcker, sci-fi, konstiga sjukdomar, teoretisk fysik, odling, forskning, politik, medvetande, sång, pussel, pub/uteliv, personlighetstest, vissa dataspel...
  • Meriall
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 10:19:06 följande:

Nu blir jag ännu mer nyfiken på vilka kvinnor det är som driver den ökande shoppingen?

Är det kvinnliga fejkkonton på Instagram och Facebook som har 1000+ "vänner" och lägger ut allt som händer i det egna men även övriga familjens liv?

Är alla kvinnor familjens ofrivilliga projektledare?

Är "ofrivillig projektledare" ja i att jag handlar åt barnen etc. Men skulle ju inte handla kläder åt en man på det sättet...
  • amia01

Allt utom just det... Jakt, mat, ekonomi, sport osv.

Men jag är förvånad över alla svar i tråden som säger det samma... bland de kvinnor jag känner är det faktiskt så att de flesta (alla??) lägger mycket tid och pengar på just de intressen du räknar upp. Var är alla ni andra i verkligheten?

Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?