Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Jag håller med Fillibom, kvinnor i min omgivning pratar huvudsakligen om barn, barnbarn, husdjur och i viss mån renoveringar och resor. Några andra intressen verkar de inte ha. Intellektuella samtalsämnen lyser med sin frånvaro. Det enda positiva är att kläder, smink och dylikt inte heller tillhör samtalsämnena. Tänk att få äta middag med kvinnor som diskuterar litteratur, historia och samhällsfrågor istället...

• Tecum
    Pope Joan II skrev 2018-10-06 08:44:24 följande:
    Hittills är erfarenheterna av ubåtskonstruktörer nedslående dåliga. Var försiktig med att gå till botten med honom.
    Haha, precis min tanke! Den yrkeskategorin bör betraktas med största möjliga misstänksamhet...  
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2018-10-06 08:41:23 följande:
    Jag tror att det är ett fåtal kvinnor som talar om kläder, skor, smink och handväskor även om de har ett stort intresse av att köpa allt i uppräkningen.

Majoriteten kvinnor talar om vikt och män, mer så om utbildningsnivån är av det lägre slaget. Men också högutbildade kvinnor lägger mycket tid på att prata om män (och vikt), inte minst de män de skilt sig från. 

Obegripligt.
    Intressant. Talar de mer om män än om barn och barnbarn? Gäller det även om de inte bytt karl?
Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?