• KarlSamuelsson67

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

• Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?
  • OTK

Jag följer inte mode men tycker ändå om fina kläder osv men mina intressen är väl att läsa böcker (skönlitteratur och fakta), spela datorspel, psykologi, odla, se på och diskutera film/serier/anime och bakning t.ex. Men det mesta kan vara intressant om man bara gräver lite djupare i det.

Varför förutsätter vissa (män?) som skriver i tråden att alla som läser tråden och inte kommenterar är kvinnor? Uppenbarligen läses den ju av män också...

• Mullbär

Kan inte riktigt relatera till de saker du nämner i rubriken. Okej, ett visst nöje av att "shoppa" ibland, men jag har lika kul att titta vad det finns för nytt på Ica Maxi som något annat. Kul att kika på prylar ibland helt enkelt, allra helst om man har råd att köpa något också. Senaste inköpet jag blev skitglad för var en bildoftgrejs från Yankee candles, typ 35 spänn.

Nä, mina största intressen är väl handarbete (broderi, virkning men även gillar att testa på nya pyssliga grejer), inomhusväxer och börjar bli nyfiken på groddning odlar lite skott o så, djur framförallt katter har en kise själv som är en enorm källa till glädje sällskap underhållning kärlek osv, läsa böcker är inbiten bokmal allra helst deckare blodigt ska det vara men testar gärna nya författare o genres o håller på att utvidga mina vyer även där, ser mkt på serier och film kanske inte för jag har sånt superintresse är skitdålig på fancy grejer som regissörer o liknande bryr jag mig inte om men jag är rastlös av mig så jag gillar att ha något på medan jag gör något annat, som mitt handarbete eller när jag spelar, japp jag spelar ett MMORPG.. 

Kan inte säga att jag har ett intresse för relationer.. Skvaller, sure. Men orkar inte med människor, har inte vänner.. Orkar knappt med min familj, men oftast min man oavsett hur jag mår för han är speciell. 

Älskar att ta bilder.. Älskar att uppleva naturen, till fots cykel bil tåg...Tycker dock inte om att resa, vill inte flyga nånstans gillar inte värme eller bad osv, gillar dock att upptäcka lokalt, max några timmar bort med bilen.. gillar att uppleva grejer, går gärna på events, musik eller föredrag i liten skala... tycker ju inte om människor och stora folksamlingar men trotsar det om det är något väldigt intressant. tycker om att gå på marknader både på sommar o till jul, titta på och gärna köpa lokalt hantverk, känna stämningen.. Älskar jul men har inte så mkt ork som jag hade önskat att pynta o göra fint hemma..

Är totalt ointresserad av inredning.. Använder endast mascara och har haft samma märke i 10 år eller mer så ja, känner inte att jag är en "typisk" tjej och har aldrig varit... Har även spelar 2 olika instrument både privat och i ensemble/orkester i över 10 år.. 

Tycker om att ha musik på, särskilt på morgonen för att komma igång. Just nu har jag en country playlist som körs stenhårt, oftast vaknar jag med en melodi i skallen redan och jag tycker om att hitta just den låten att starta dagen med. Sjunger gärna med när jag är glad och får feeling, men sjunger väldigt dåligt! 

Hur roliga intressen har killar i allmänhet då? Hah

• Mullbär

Åh jag tycker om att laga mat också! Gärna från grunden. Ibland kul att testa nya recept men oftast improviserar jag bara och det brukar bli awesome. Är inte så duktig på bakning dock, men vill undvika socker mjöl smör så då är det inte så mkt kul man kan göra. Men gillar att prova. 

Äter gärna ute också, lunch. Annars tycker jag inte om att sitta på resturang särskilt, gillar inte att va ute bland folk så mkt och vafan man vill ju se på film/serie till maten! Så tar hellre hem mat och äter i soffan. Bio ett par ggr om året, annars är jag inte kräsen på varken bild eller ljudkvalitet och har en bra tv så kollar gärna hemma, där man inte behöver ha byxor och kan fixa kaffe när man vill. Osv osv osv

• hallonmedkolasmak
    hallonmedkolasmak skrev 2018-10-06 00:25:14 följande:

För exempel:

- Parkour/freerunning

- Trampolin

- Gymnastik

- Nail art

- Matematik

- Naturvetenskap

- Tv-serier

Det är lite av det jag gillar att göra på fritiden, som inte nämnts i trådstarten.

Glömde skriva att jag inte är speciellt alls intresserad av något av det du nämnde i trådstarten :) känns helt enkelt inte intressant för mig och jag är inte intresserad av det typiska tjejiga, men definierar mig själv ändå som tjej.
  • Milissis

Värsta jag hört jag är inte det insta intresserad av handväskor haha. smink e ett nödvändigt ont. Skor gillar jag o jackor av nån anledning. har typ 12 vinterjackor. MIna andra intressen är resor mat fest massage mmm sex så klart  och att göra o spela musik.  

• Hypotenusan

Det enda av det du räknar upp som jag är intresserad av att diskutera, är relationer. Sedan vill jag förstås se fräsch ut och ha snygga kläder, men detta är inget "intresse" så, och jag diskuterar det aldrig med andra. Utan jag gör det bara (väljer snygga kläder, sminkar mig o.s.v.). Det tar inte upp mycket av min tid. 

Mina intressen är t.ex. personlig utveckling, brevväxling, resor, språk, litteratur, historia, arkeologi, politik, simning, dans... och så relationer då, det sistnämnda får jag mitt lystmäte av att diskutera på nätet, inte minst här på Fl.

På allra sista tiden har jag dessutom på ett round-about sätt (en man som jag lärt känna, såklart - självbyggare och ubåtskapten!) utvecklat ett intresse för fysik och teknologi, särskilt ubåtsteknologi - något som aldrig intresserat mig tidigare. Men jag har inga problem med att förstå det - trots att jag är kvinna!

• Deceree1

Tja, jag kan ju berätta lite vad jag har som intressen. Det är trädgårdsarbete, blommor och fröer. Hundar. Gamla amerikanska bilar, afrikanska klogrodor, måla tapetsera och bygga grejer. Jag är kvinna, 53 år.

• Nimzay

Har haft så pass mycket ångest på senare tid så dränker mest min ångest så gott det går i kläder, skor, handväskor och smink, och har inte direkt nåt ork till andra intressen, tyvärr :'/

• Pope Joan II

Jag tror att det är ett fåtal kvinnor som talar om kläder, skor, smink och handväskor även om de har ett stort intresse av att köpa allt i uppräkningen.

Majoriteten kvinnor talar om vikt och män, mer så om utbildningsnivån är av det lägre slaget. Men också högutbildade kvinnor lägger mycket tid på att prata om män (och vikt), inte minst de män de skilt sig från. 

Obegripligt.

• Pope Joan II
    Hypotenusan skrev 2018-10-06 08:05:30 följande:

Det enda av det du räknar upp som jag är intresserad av att diskutera, är relationer. Sedan vill jag förstås se fräsch ut och ha snygga kläder, men detta är inget "intresse" så, och jag diskuterar det aldrig med andra. Utan jag gör det bara (väljer snygga kläder, sminkar mig o.s.v.). Det tar inte upp mycket av min tid. 

Mina intressen är t.ex. personlig utveckling, brevväxling, resor, språk, litteratur, historia, arkeologi, politik, simning, dans... och så relationer då, det sistnämnda får jag mitt lystmäte av att diskutera på nätet, inte minst här på Fl.

På allra sista tiden har jag dessutom på ett round-about sätt (en man som jag lärt känna, såklart - självbyggare och ubåtskapten!) utvecklat ett intresse för fysik och teknologi, särskilt ubåtsteknologi - något som aldrig intresserat mig tidigare. Men jag har inga problem med att förstå det - trots att jag är kvinna!

Hittills är erfarenheterna av ubåtskonstruktörer nedslående dåliga. Var försiktig med att gå till botten med honom.
  • nernu

Har snygga kläder och skor och sminkar mig i stort sett dagligen. Men det är inget intresse. Tycker att det är ganska tråkigt och svårt att shoppa egentligen men vill ändå se bra ut. Är intresserad av styrketräning, handarbete och bakning. Det är väl det som är tjusningen med jämställdhet. Att man kan välja precis hur man vill utan att placera sig själv i ett tråkigt fack. Jag kan persa i marklyft ena dagen och stå i köket med förkläde och klut nästa.

• Hypotenusan
    Pope Joan II skrev 2018-10-06 08:44:24 följande:
    Hittills är erfarenheterna av ubåtskonstruktörer nedslående dåliga. Var försiktig med att gå till botten med honom.
    Jag tror jag vet vem du syftar på - men det är inte han! Skrattande (Även om de faktiskt har mailat till varandra om några tekniska frågor, och t.o.m. träffats ett par gånger i verkligheten! Spöke )
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2018-10-06 08:44:24 följande:
    Haha, precis min tanke! Den yrkeskategorin bör betraktas med största möjliga misstänksamhet...  
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2018-10-06 08:41:23 följande:
    Jag tror att det är ett fåtal kvinnor som talar om kläder, skor, smink och handväskor även om de har ett stort intresse av att köpa allt i uppräkningen.

Majoriteten kvinnor talar om vikt och män, mer så om utbildningsnivån är av det lägre slaget. Men också högutbildade kvinnor lägger mycket tid på att prata om män (och vikt), inte minst de män de skilt sig från. 

Obegripligt.
    Intressant. Talar de mer om män än om barn och barnbarn? Gäller det även om de inte bytt karl?
  • this  is a test
    nernu skrev 2018-10-06 09:25:00 följande:

Har snygga kläder och skor och sminkar mig i stort sett dagligen. Men det är inget intresse. Tycker att det är ganska tråkigt och svårt att shoppa egentligen men vill ändå se bra ut. Är intresserad av styrketräning, handarbete och bakning. Det är väl det som är tjusningen med jämställdhet. Att man kan välja precis hur man vill utan att placera sig själv i ett tråkigt fack. Jag kan persa i marklyft ena dagen och stå i köket med förkläde och klut nästa.

På den beskrivningen låter ju du rent av som en intressant kvinna.

• Djuping
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 09:38:44 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

Har någon skrivit Bonde Söker Fru på TV4?
  • Isabellisen

Inget intresse av det uppräknade, till exempel intresserad av:

-Hundar

-Naturupplevelser och äventyr, bergsvandringar, cykelturer, paddling

-Dykt tidigare

-Keramik och att teckna

-Betongskapande

-Andra hantverk som testats, silversmide, smide

-Plocka äpplen nu och göra mos, must etc.

-Historia / Litteratur

-Läsa böcker, allt möjligt

- Studera intressanta ämnen

- Se filmer

-Träna friskis och svettis, gym

Det var nog det viktigaste.

Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?