Alvina skrev 2018-10-05 06:12:54 följande:
Det är inte så jättetätt mellan mina två barn (2år och ett par månader), men tycker att det är precis lagom för vår familj. Nu är de 4 och 2 år och leker mycket med varandra. Självklart blir det ju bråk mellan de också, t o m flera gånger om dagen många gånger, men de har även mycket glädje av varandra. Jag har alltid velat ha mina barn relativt tätt just eftersom jag vill att de ska kunna leka tillsammans, umgås mycket med varandra och också för att jag ville att småbarnsåren ska passera relativt snabbt och så är det skönt att veta att det inte blir några fler graviditeter och förlosssningar för min del, skönt också att ha den biten avklarad.
Det är mycket jobbigare att ha två barn jämfört med ett barn, men eftersom jag alltid velat ha åtminstone två barn, så var det aldrig några tveksamheter för min del, att jag skulle skaffa nr 2, menar jag. Jag har inte ångrat mig en sekund, vare sig att skaffa ytterligare ett barn eller att skaffa det tätt i ålder med mitt första barn. Förhoppningsvis kommer de ha glädje av varann hela livet.
Anonym (mor) skrev 2018-10-05 05:45:49 följande:
Könet kan vara viktigt när det gäller hur nära man blir som syskon!? Jag har en bror som är 16 månader äldre än jag. Vi har ALDRIG varit nära varandra utan han hatade mig från dag ett. Idag är vi åldrade och hörs aldrig av och ses aldrig fast vi bor mindre än två mil från varandra.
Vad tråkigt (mor) han var väl inte dum mot dig?
Undrar om det är skillnad på om det blir olika kön på täta syskon. 2 söner, 2 döttrar eller vardera.