• Anonymlängtar

Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?

Hej, jag och sambon har försökt bli gravid i 3,5 år, två missfall i bagaget 14/2 och 19/7.

Tog oss 3 år innan vi fick första plusset som slutade i missfall v.6 och andra slutade också i missfall v.6.

Har försökt få barn sen årsskiftet 14/15 och startade en utredning i början av 2017, där dom kollade sambon sperma och spolade mina äggledare m.m. och allt så bra ut, pratade med dom igen efter andra missfallet och blev tillsagd att försöka till december sen höra av oss igen och för att göra en mer grundlig undersökning.

Nån mer som går i längtan efter barn och vill följas åt? :D

• Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-24 07:38:52 följande:

Jaaa som jag gråtit alltså !! Men rädslan nu dessa första månaderna att nått ska hända :/

Förstår det, jag är orolig varje dag att de ska hända något men jag har ju 2 missfall sen tidigare :/ håller tummarna för att det ska gå hela vägen för oss båda :D
  • ElissaLevin

Är det nån som vet ifall det är ok att dricka koffeinfritt kaffe under graviditeten ? Koffein vill jag avstå ifrån iallafall nu de första månaderna . Men jag e så sugen !! Tänkte att man kanske kan köpa koffeinfritt kaffe men vet inte om de är ok ? Ifall de är nått i kaffe som man inte får dricka eller om de bara e själva koffeinet ?

• Anonym (I)

Jag är inte helt säker men tror de ska va endast koffeinet i kaffe som man ska undvika :)

• Anonym (I)

Jag är inte helt säker men tror de ska va endast koffeinet i kaffe som man ska undvika :)

• Anonym (anonym)
    ElissaLevin skrev 2018-10-25 13:53:17 följande:

Är det nån som vet ifall det är ok att dricka koffeinfritt kaffe under graviditeten ? Koffein vill jag avstå ifrån iallafall nu de första månaderna . Men jag e så sugen !! Tänkte att man kanske kan köpa koffeinfritt kaffe men vet inte om de är ok ? Ifall de är nått i kaffe som man inte får dricka eller om de bara e själva koffeinet ?

Kofgeinfritt kaffe innehåller en massa annat skräp istället. Min bm sa inget kaffe, ingen coca cola när man är gravid etc.
  • becca90

Hej,

Va på mitt första utredningssamtal idag! Har försökt i 2 år utan nått plus. Sambon hade 40 miljoner livliga simmare så han är det inget fel på.

Han gjorde vul på mig och kunde konstatera en väldigt fin livmoder med en slemhinna på 8 mm på cd 17. Han sa dessutom att det såg ut som jag ägglossat på vänster äggstock.

Han tyckte däremot att jag hade lite för få äggblåsor och lite små äggstockar. Togs blodprov för äggreserv, svar nästa vecka. Erfarenheter??

Han tyckte vi skulle fortsätta som vanligt då han trodde ja hade egen äl men jag vill isåfall boosta den så bad om letrozol och ovitrelle. Och ja fick det!

Börjar alltså med letrozol så fort mensen kommer i början på nov!!

• Blomma10
    UndrandeSökare skrev 2018-10-23 10:17:51 följande:

Ja va och köpte två tester och testade! Jag är gravid! :)

Grattis till plus ! Ska du ta blodprov och mäta hcg utvecklingen nu några gånger för att se att det ökar normalt? Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt går åt rätt håll. Man kan köpa blodprovsremisser genom Werlabs eller Blodkollen om man inte har en hjälpsam vårdcentral eller gyn. Jag brukar ta genom Werlabs och använda rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.

Tänker du boka tid för tidigt vul hos gyn? Jag brukar göra det runt v.8+0, för då ska man se ett foster med hjärtslag och efter detboka tid för inskrivning hos Barnmorskan.

Lycka till med graviditeten.

[/quote]

Hej ååååh va roligt!!! Grattis! Jag går in i vecka 7 imorgon. Jag har inte tagit något hcg och jag tänker inte lägga pengar på de känner jag... frågade snällt min vårdcentral men dom sa nej bestämt. Så jag ska träffa min läkare och göra ett Vul nu på tisdag för att se om där finns ett litet tickande hjärta, jag längtar och hoppas verkligen bebis är där inne!!!! Sedan har ja bokat tider för inskrivning den 4e december och ultraljud en vecka senare, ska då vara i vecka 13+4.

Hoppas du mår bra? Hoppas de går bra för dig!! Vilken vecka är du i? Kram
  • UndrandeSökare
    Blomma10 skrev 2018-10-26 11:45:24 följande:
    Grattis till plus ! Ska du ta blodprov och mäta hcg utvecklingen nu några gånger för att se att det ökar normalt? Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt går åt rätt håll. Man kan köpa blodprovsremisser genom Werlabs eller Blodkollen om man inte har en hjälpsam vårdcentral eller gyn. Jag brukar ta genom Werlabs och använda rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.

Tänker du boka tid för tidigt vul hos gyn? Jag brukar göra det runt v.8+0, för då ska man se ett foster med hjärtslag och efter detboka tid för inskrivning hos Barnmorskan.

Lycka till med graviditeten.

[/quote]

Hej ååååh va roligt!!! Grattis! Jag går in i vecka 7 imorgon. Jag har inte tagit något hcg och jag tänker inte lägga pengar på de känner jag... frågade snällt min vårdcentral men dom sa nej bestämt. Så jag ska träffa min läkare och göra ett Vul nu på tisdag för att se om där finns ett litet tickande hjärta, jag längtar och hoppas verkligen bebis är där inne!!!! Sedan har ja bokat tider för inskrivning den 4e december och ultraljud en vecka senare, ska då vara i vecka 13+4.

Hoppas du mår bra? Hoppas de går bra för dig!! Vilken vecka är du i? Kram
    Blomma10 - Jag är INTE gravid, det måste ha blivit nåt fel i Familjelivs programvara när jag citerade ditt inlägg.

Jag gratulerade dig till ditt plus och frågade om du skulle ta hcgprover och göra vul i v.8+0.
  • Blomma10
    UndrandeSökare skrev 2018-10-26 12:28:22 följande:

Blomma10 - Jag är INTE gravid, det måste ha blivit nåt fel i Familjelivs programvara när jag citerade ditt inlägg.

Jag gratulerade dig till ditt plus och frågade om du skulle ta hcgprover och göra vul i v.8+0.

Jahaaa! Förlåt mig haha. Jag ska på VUL vecka 7+3 och kolla. Men inga hcg ska ja ta eller har tagit. Onödiga pengar känner jag.
  • UndrandeSökare
    Blomma10 skrev 2018-10-26 18:56:19 följande:

Jahaaa! Förlåt mig haha. Jag ska på VUL vecka 7+3 och kolla. Men inga hcg ska ja ta eller har tagit. Onödiga pengar känner jag.

Hur gick det för dig på vul? Fick du se något foster med hjärtslag på v.7+3 ?
  • Blomma10
    UndrandeSökare skrev 2018-11-16 14:04:20 följande:

Hur gick det för dig på vul? Fick du se något foster med hjärtslag på v.7+3 ?

Hej! Ohja, där va en liten rund prick som tickade så fint. Möjligtvis TVÅ! sa läkaren haha :)

Jag gjorde även ett extra koll i vecka 9, bebis va så fin!! <3
Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?