• Anonymlängtar

Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?

Hej, jag och sambon har försökt bli gravid i 3,5 år, två missfall i bagaget 14/2 och 19/7.

Tog oss 3 år innan vi fick första plusset som slutade i missfall v.6 och andra slutade också i missfall v.6.

Har försökt få barn sen årsskiftet 14/15 och startade en utredning i början av 2017, där dom kollade sambon sperma och spolade mina äggledare m.m. och allt så bra ut, pratade med dom igen efter andra missfallet och blev tillsagd att försöka till december sen höra av oss igen och för att göra en mer grundlig undersökning.

Nån mer som går i längtan efter barn och vill följas åt? :D

• Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?
  • Anonym (I)

Mensen kom idag..:/ så imorgon börjar jag med sprutorna igen. Hoppas vi lyckas denna gång :)

• ElissaLevin

Jag och min man försöker också skaffa barn nu och längtar enormt mycket. Jag trodde att bli gravid är lätt, men fy så fel jag hade. 6 eller mer än 6 gånger kanske ( har inte riktigt koll ) men ungefär ett halv år skulle jag vilja säga, så har vi försökt. Varje månad när mensen kommer blir jag så besviken. Alla mina kompisar blir gravida jätte snabbt. Det känns som att det aldrig kommer hända.. sägs ju att upp till 1 år är normalt men man tänker endå att så lång tid ska de väll endå inte ta om båda är under 30?

För din del måste de vara ännu jobbigare :/

• Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-11 18:29:47 följande:

Jag och min man försöker också skaffa barn nu och längtar enormt mycket. Jag trodde att bli gravid är lätt, men fy så fel jag hade. 6 eller mer än 6 gånger kanske ( har inte riktigt koll ) men ungefär ett halv år skulle jag vilja säga, så har vi försökt. Varje månad när mensen kommer blir jag så besviken. Alla mina kompisar blir gravida jätte snabbt. Det känns som att det aldrig kommer hända.. sägs ju att upp till 1 år är normalt men man tänker endå att så lång tid ska de väll endå inte ta om båda är under 30?

För din del måste de vara ännu jobbigare :/

Hoppas du får ett plus snart! Kommer ihåg hur dåligt vi mådde när alla våra kompisar skaffade barn och frågade oss hela tiden när vi skulle skaffa barn och sa att de va på tiden att vi skaffade barn m.m. :/ Vi är inne på fjärde året med 2 missfall i bagaget, men skam den som ger sig
  • ElissaLevin

Ooh De måste vara jätte tufft!! :( hoppas verkligen att de blir snart för er <3 man vet ju aldrig , kanske tar flera år för mig med, men Gud vilken panik jag skulle få då!

• Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-11 21:11:22 följande:

Ooh De måste vara jätte tufft!! :( hoppas verkligen att de blir snart för er <3 man vet ju aldrig , kanske tar flera år för mig med, men Gud vilken panik jag skulle få då!

Ja de är kämpigt mellan varven men hoppet är det sista som försvinner Håller alla tummar och tår att de int3 tar flera år för er också

När har du bim?
  • ElissaLevin

Min mens ska komma om 7 dagar , har kört stenhårt denna månad Men jag vet redan nu i förväg att mensen kommer att kommma eftersom mina bröst ALLTID blir ömma och gör ont 1 V innan mens,,, vilket dom gör nu. SÅ vet redan nu att de inte blir nått denna månad heller ://

• Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-12 23:21:36 följande:

Min mens ska komma om 7 dagar , har kört stenhårt denna månad Men jag vet redan nu i förväg att mensen kommer att kommma eftersom mina bröst ALLTID blir ömma och gör ont 1 V innan mens,,, vilket dom gör nu. SÅ vet redan nu att de inte blir nått denna månad heller ://

Hoppas ändå att det kommer, båda gångerna jag plussade så fick jag ömma bröst ca.1 vecka innan mensen vilket jag också får i vanliga fall så man ska aldrig säga aldrig
  • UndrandeSökare
    Blomma10 skrev 2018-09-20 18:48:47 följande:

Jaha! Då är vi två! Första kuren hjälpte inte mig. Men nu e de andra kuren Letrozol och ovitrelle tillsammans. Så vi får sw hur de går! Hoppas du är gravid, all lycka!

Hur har det gått för dig?
  • Blomma10
    UndrandeSökare skrev 2018-10-13 07:35:24 följande:

Hur har det gått för dig?

Hej och tack för du undrar! Idag är BIM, jag tog ett test i morse. Men jag tror de bara var ett spöktest på dom här billiga testerna. Dessutom hade jag gravtest som tillhör clearblue monitorn, så ja har tagit de nu i tre dagar i rad. Jag har stoppat in hylsan i ett clearblue ägglossningstest apparat, de passade. Så idag fick jag en blinkande glad gubbe vilket jag inte fått dom två gångerna innan. Tog ut stickan och man ser klart och tydligt. Kan visa. MEN jag vågar intr lita på dom! Man vet aldrig.. vill inte bli besviken. Så ja ska iväg och köpa ett nytt ?riktigt? test och testa. Men kan visa bilder!
Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?