• Anonymlängtar

Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?

Hej, jag och sambon har försökt bli gravid i 3,5 år, två missfall i bagaget 14/2 och 19/7.

Tog oss 3 år innan vi fick första plusset som slutade i missfall v.6 och andra slutade också i missfall v.6.

Har försökt få barn sen årsskiftet 14/15 och startade en utredning i början av 2017, där dom kollade sambon sperma och spolade mina äggledare m.m. och allt så bra ut, pratade med dom igen efter andra missfallet och blev tillsagd att försöka till december sen höra av oss igen och för att göra en mer grundlig undersökning.

Nån mer som går i längtan efter barn och vill följas åt? :D

• Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?
  • Anonym (Första barnet)

Så nu har vi försökt länge. Och fått konstaterat idag att jag inte ägglossar själv, så nu påbörjas utredning och medicinering. Nån mer ? :( känns så jobbigt

• Anonymlängtar
    Anonym (Första barnet) skrev 2018-10-22 12:07:58 följande:

Så nu har vi försökt länge. Och fått konstaterat idag att jag inte ägglossar själv, så nu påbörjas utredning och medicinering. Nån mer ? :( känns så jobbigt

Men va tråkigt :( hoppas det hjälper med medicinerna
  • ElissaLevin

Dag 4 idag som mensen är försenad... brukar oftast hoppa 2 dagar för mig.. Vågar man tänka positivt nu eller kommer jag bara bli besviken om jag gör det ? Ja vill ju tänka att de kan va nått efter halv år kämpande men vågar inte! Vill inte bli ledsen.igen... ska ja vänta en dag till o se om mensen kanske dyker upp ?

• Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-23 07:27:23 följande:

Dag 4 idag som mensen är försenad... brukar oftast hoppa 2 dagar för mig.. Vågar man tänka positivt nu eller kommer jag bara bli besviken om jag gör det ? Ja vill ju tänka att de kan va nått efter halv år kämpande men vågar inte! Vill inte bli ledsen.igen... ska ja vänta en dag till o se om mensen kanske dyker upp ?

Jag tycker du ska testa och se, spricker av nyfikenhet :D
  • ElissaLevin

Jag tänker såhär, en gång så hoppade den 5 dagar. Så den kanske kommer idag eller imorgon ? Men har den inte kommit imorgon heller DÅ gör jag ettt test. Jag har alltid en känsla av att den kommer komma och att de ska stå negativt på testet man vågar inte ens ta ett test för rädslan av dåligt besked . Ja har aldrig i hela mitt liv fått plus på stickan så den känna sååå overkligt att de skulle bli så? Men som sagt har den inte kommit till imorgon så testar jag mig imorgon :)

• UndrandeSökare
    Blomma10 skrev 2018-10-13 20:19:59 följande:

Så där såg mitt gravtest ut när jag va gravid, om de är sånt där test till clearblue fertilitetsmonitor

Ja va och köpte två tester och testade! Jag är gravid! :)

[/quote]

Grattis till plus ! Ska du ta blodprov och mäta hcg utvecklingen nu några gånger för att se att det ökar normalt? Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt går åt rätt håll. Man kan köpa blodprovsremisser genom Werlabs eller Blodkollen om man inte har en hjälpsam vårdcentral eller gyn. Jag brukar ta genom Werlabs och använda rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.

Tänker du boka tid för tidigt vul hos gyn? Jag brukar göra det runt v.8+0, för då ska man se ett foster med hjärtslag och efter detboka tid för inskrivning hos Barnmorskan.

Lycka till med graviditeten.
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-23 15:12:14 följande:

Oh herregud! Jag fick ett plus på stickan!! Jag är i chock nu! Kan inte fatta detta!!

Grattis!! Så himla roligt!!! :D
  • ElissaLevin

Jaaa som jag gråtit alltså !! Men rädslan nu dessa första månaderna att nått ska hända :/

Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?