• nihka

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-12 00:50:39 följande:
    Oavsett om det handlar om kroppar eller någonting annat, att någon inte gör som man vill är ju inte samma som att någon tvingar en till vad man inte vill. Däremot att plantera in foster i kvinnor mot deras vilja det vore att tvinga. Precis som det vore att med våld stjäla mäns sperma för att göra dem till ofrivilliga pappor vore också att tvinga.
    Ja, man ska inte tvinga en kvinna att föda ett barn hon inte vill ha.
  • nihka
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-13 11:35:57 följande:
    Fast ett våldtäktsfoster är väl lika mycket ett liv, vad säger din Gud om det?

Vad jag vet så kan en kvinna välja att behålla ändå men abortivrarna tar alltid för givet att det vill man inte.
    Det finns inga "abortivrare". Det finns ingen som är för abort som försöker tvinga kvinnor till att göra någon öht så som det är med abortmotståndarna. Enbart personer som ställer sig bakom att kvinna får välja själv om hon ska behålla eller inte.
  • nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-15 09:33:36 följande:

Det finns SANNERLIGEN abortivrare, t.ex, män som mer eller mindre pressar sina fruar/ flickvänner till abort. Jag har sett saker i min närmaste krets.

Det finns också de som i olika situationer säger "så klart du ska göra abort".

Det finns ingen som vill lagstadga att en kvinna måste göra abort. Däremot finns det de som vill lagstadga att kvinnor inte ska få göra abort.

Vad privatpersoner säger i enstaka fall är inte ämne för lagstiftning.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-15 13:47:07 följande:
    "Vad privatpersoner säger i enstaka fall är inte ämne för lagstiftning"

Det finns inget som säger att det är omöjligt med andra abortregler. 
    Nej, det finns inget som hindrar från att lagstifta om att alla kvinnor som blir gravida måste göra en abort.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-15 14:10:34 följande:
    Även om olika personer tycker kvinnor inte ska tvingas till en abort så kan de ev tänka sig tvinga kvinnor till något annat.
    Varför tvinga kvinnor till en abort när man inte gillar vad som händer när graviditeter måste avslutas?
    Det finns fortfarande ingen lag som tvingar kvinnor att göra abort.
  • nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-15 14:14:45 följande:
    Rent teoretiskt går det förstås, men det är otroligt osannolikt.
    Synd att man inte kan säga detsamma om det omvända.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-16 19:42:41 följande:
    Och dessa kvinnor måste acceptera att de inte kan få allt som de vill.
    Jag tycker det är helt rimligt att man ska få bestämma över sin egen kropp.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 16:24:39 följande:
    Är redan inte så för annat och även nuvarande abortlagstiftningen. 
    Dessutom att bestämma över sin kropp betyder inte automatiskt att man får använda statens pengar och resurser. 

Så du menar att jag kan säga att du och andra hypotetiskt exempelvis är skyldig att ge pengar till en kvinnas en bröstförstoring och du får inte klaga för hon ska få göra vad de vill med sin kropp?

Enligt lagboken har man rätt att få ha en åsikt och vad samhällets pengar och resurser ska gå till. 
    Jag kan omformulera det. Jag tycker det är helt rimligt att jag ska bestämma mer över min kropp än vad du gör.

Driv den frågan då att kostnaden för aborter inte ska betalas av skattepengar. Låt det bli en klassfråga vem som har möjlighet att avsluta oönskade graviditeter.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 16:27:20 följande:
    Legalisera droger vill du? 
    Har du fått verbal hicka?
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 16:26:58 följande:
    Och då är det okej om du betalar för  Bianca ingrossos skönhetsingrepp antar jag....?!
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-17 21:36:48 följande:
    Jag gjorde en jämförelse med andra saker som påminner om det vi diskuterar om. 
    *hick*
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?