Varför anses det så illa att vara emot abort?
Som jag redan bett dig så kan du lägga av med att tala om för mig vad jag vill.
Ponera att du får som du vill och abort blir förbjudet. Vad ska en kvinna som blir gravid genom en våldtäkt göra då?
Nu har du inte förstått ett enda ord av vad jag har skrivit, för du har från början bestämt dig för att jag är nån jävla idiot. Jag sa ju tydligt att jag var för sådana värderingar hos män och kvinnor att de inte efterfrågar aborter. När de har såna värderingar följer de ju SINA EGNA värderingar när de avstår från abort. De vet väl inte vem JAG är och jag är inte nån foliehatt, Och jag har laglig rätt att verka för de värderingarna.
Sen har jag självfallet inte sagt att en 16-åring ska bli gravid. Jag säger inte ens at en 16-åring ska ha sex alls, allra minst penetrerande sex. Man är inte myndig innan 18, och om jag hade en 16-årig son eller dotter skulle jag inte ge mitt barn lov att ha sex. Jag är för sådana värderingar bland 16-åringar att de väljer att inte ha sex, och jag har rätt att tala för de värderingarna. Om 16-åringar har såna värderingar och avstår från sex följer de sina EGNA värderingar. Det har inte ett skit med mig att göra, inte ett skit.
Nej jag tycker inte det är OK att hon tvingades till det.
Men jag fattar inte vad det har för betydelse vad jag tycker? Kan du förklara det? Det är ju inte relevant för vad som är tvång eller inte, det var ju det som jag vände mig emot och inte om det ska finnas abortförbud eller ej
Jo, foster i ett visst stadium är visst medvetna, så nu gör du det alldeles för enkelt för dig. Vecka 1-8 kallas det förresten embryo o och vecka 9-40 kallas det foster.
Sen är det skillnad på olika celltyper. T.ex. en cell i tarmslemhinnan (det finns ca 200 olika celltyper i människokroppen) utvecklas inte vidare till ett foster.
Jag är för att undvika aborter under hela graviditeten.