Inlägg från: Anonym (därför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (därför)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 15:45:00 följande:
    Svara själv då om du tycker svaret är så självklart? Jag vet som sagt inte vad du är ute efter eller att man ska svara. Vi har som sagt alltid i samhället diskuterat förbud och sedan infört dem i lagar, vad som händer är väl till exempel att man får ett straff om man gör något som är förbjudet och olagligt.
    Jag vet redan vad jag själv tycker, jag undrade vad du tror men du verkar ha extremt svårt att svara på det.

Vad som händer om man bryter mot saker som redan ÄR förbjudna tror jag alla redan vet. Men det var inte det jag frågade dig om.... det jag frågade dig var vad tror du händer om vi BÖRJAR förbjuda allt någon tycker ska förbjudas?
  • Anonym (därför)

Men skitsamma, du vill uppenbarligen inte svara på den frågan och jag tror du vet lika bra som jag varför du slingrar dig.

Poängen är att du kanske borde fundera lite över om det är så smart att gapa om förbud för du är inte den enda som gör det och rätt vad det är så är det DIN frihet som blir drabbad och saker DU gillar som blir förbjudna.

• Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 16:23:30 följande:
    Jag har redan svarat att jag inte kan svara bättre än att man kanske får ett straff eller så. Det händer ju redan att vi har olika förbud, vissa gillar det andra är inte lika förtjusta. Det är väl vad som händer. Det finns redan lagar och förbud som begränsar mig. Det är ingen nyhet alls att man förbjuder saker som vissa gilla och andra inte, sen har jag inte ens gapat om att jag vill ha något rökförbud.
    Och det är allt du tror händer?
    Det kan inte vara så att man till slut inte får göra någonting för det har ju förbjudits för att någon tyckte det?

Är det ett sånt samhälle du vill leva i eller räknar du bara iskallt med att bara det du tycker ska förbjudas kommer bli förbjudet och allt du gilla kommer vara kvar?
  • Anonym (därför)

Det förbudsförespråkare ofta glömmer är att en demokrati inte BARA handlar om förbud utan minst lika mycket om tolerans

• Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 16:55:04 följande:
    Nej, jag tror inte att allting kommer att förbjudas, och så är det ju inte heller, alla förslag går ju inte igenom men vissa förbud blir ju klubbade.

Nej jag räknar inte med att allt jag tycker ska bli, var får du det ifrån? Det jag skrivit är att man får diskutera sådana frågor och komma med förslag.
    Nä det gör ju inte det TACK VARE att det finns folk som fattar att det inte är en bra idé att förbjuda allt som någon tycker ska förbjudas.
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 17:35:44 följande:
    Tack vare att vi har det systemet vi har i samhället. Vi får lov att i samhället yttra oss om vad vi vill ha, diskutera och komma med olika förslag. Sen kan vissa av förslag på förbud till slut gå igenom politiskt. Det kommer inte att hindras bara för att någon kommer med att det går ju inte att förbjuda allt för vad kommer hända då.
    Att yttra sig är en sak, det speglar en åsikt....  att propagera för förbud är något helt annat det speglar att man vill tvinga andra att göra som man själv vill genom att förbjuda dem att göra på något annat sätt. Så nej det är absolut inte samma sak.
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 18:22:42 följande:
    Båda har man faktiskt lov att göra. Och en del förslag om förbud går igenom, medan andra förkastas.
    Tills någon förbjuder det Flört
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 18:52:02 följande:
    Någon kan inte bara förbjuda det. Det är en process
    Japp en process som hänt många ggr i historien, det kallas för diktatur och sker ofta när någon/några anser sig veta bättre än alla andra och tvingar då igenom sin vilja på alla och förbjuder allt som inte stämmer med man själv vill.
  • Anonym (därför)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 18:53:21 följande:
    Så är det ju för pappan om du anser att vägra göra en åtgärd är att tvinga någon
    Varför svarar du inte på frågan?
    nihka skrev 2023-05-11 18:44:45 följande:
    Hur hade du reagerat om någon ville stifta lagar som tvingar dig till något du inte vill?
    Du verkar ogilla den frågan har jag märkt.
  • Anonym (därför)
    nihka skrev 2023-05-11 19:12:09 följande:
    Det fanns ingen fråga, bara ett påstående som jag adresserade. Med ett påstående. Ingen fråga. Ifall du inte märkte det heller.
    Jaha, annars brukar ett frågetecken innebära en fråga Flört
    nihka skrev 2023-05-11 18:44:45 följande:
    Hur hade du reagerat om någon ville stifta lagar som tvingar dig till något du inte vill?

Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?