• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)
    molly50 skrev 2022-12-13 13:04:20 följande:
    Det är inte heller som att nysa och så är det klart,om du förstår vad jag menar.
    Det var pågrund att kvinnan bestämde över sin kropp (oftast) som ligger bakom varför hon blev gravid. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (yes) skrev 2022-12-13 03:34:20 följande:
    Självklart.

Samhället ska inte ge stöd till något sexrelaterat överhuvudtaget. Inte när du får svaret att sex med någon annan inte är en mänsklig rättighet när du vill klaga på att ingen vill ligga med dig.
    Det är ju inte olagligt att klaga och älta i tråd efter tråd och tycka kvinnor ska fördelas jämnt!!
    Samma regler ska gälla kvinnorna också.
    Även männen ska inte fördelas så kvinnorna får fler orgasmer.

Det finns ingen större anledning att gå vad samhället tycker om sex då den är ogenomtänkt samt gäller bara när det passar kvinnorna bäst. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (yes) skrev 2022-12-13 13:55:53 följande:
    Precis, de som klagar är ju helt oskyldiga och klaga är inte förbjudet. 
    Aborter ska inte bekostas av samhället om inte sex med någon annan är en rättighet. 
    Det ska ältas i tråd efter tråd. Det får man finna sig i om man svarat att sex med någon annan inte är en rättighet.
    Det handlar då om att männen ska fördelas rättvist åt kvinnorna när de tycker männen ska sänka sina krav eller förändra sig utifrån vad kvinnorna vill. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (anonym tjej) skrev 2022-12-13 08:43:13 följande:
    Jag ska inte vara otrevlig eller arg eftersom alla har olika åsikter.
    Men jag känner att för mig är abort en självklarhet- att kvinnan själv kan bestämma även fast valet endå känns tufft. 

Jag är väldigt för abort eftersom kvinnor ska få bestämma över sin egen kropp, jag fattar att man kan ångra sitt beslut men det betyder inte att man ska vara emot abort eftersom det kan förstöra många kvinnors liv och därför tycker jag det är fel att vara emot abort eftersom det betyder att du vill styra en annans beslut och kropp.

Jag skulle inte kunna bry mig mindre om någon gör abort eller ej, och att du anser att detta strider mot naturen hahahahh 
    Så det var inte kvinnans val att få bestämma över sin kropp som bidrog till att hon blev gravid(oftast)
    ?
    Blev de flesta kvinnor tvingad till sex? 
  • Anonym (Aborter)
    molly50 skrev 2022-12-12 17:48:08 följande:
    Ofta när man gör abort så handlar det väl om att den ena eller båda av föräldrarna inte vill ha barnet.
    Men du anser kanske att barnet ska födas in i en värld där det inte är önskat?
    Det är såklart bättre om oönskade barnet aldrig tillverkades. 
  • Anonym (Aborter)
    Gullvivor skrev 2022-12-12 16:35:06 följande:
    Exakt, förstår mig inte på det argumentet. 
    Vill man slippa att kvinnor ska dö när de gör illegala aborter så är det väl kvinnan själv som får sluta göra den illegala aborten, annars är det ju självvalt.
    Beror på vilket land man bor i. 
    Det förekommer abortförbjud i olika länder även när kvinnans liv riskeras om graviditeten fortsätter. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (yes) skrev 2022-12-13 13:55:53 följande:
    Precis, de som klagar är ju helt oskyldiga och klaga är inte förbjudet. 
    Aborter ska inte bekostas av samhället om inte sex med någon annan är en rättighet. 
    Det ska ältas i tråd efter tråd. Det får man finna sig i om man svarat att sex med någon annan inte är en rättighet.
    Om det berör ens skatter så har man rätt att få tycka och rösta.
    Annars så får de som är för helt fria aborter själva betala pengar till typ någon stiftelse som sedan betalar deras aborter. 
  • molly50
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2022-12-13 13:45:22 följande:
    Som abortkritisk är jag den förste att HÅLLA MED dig här. Självklart har vi män ett stort ansvar för var som våra spermier hamnar. Och som sagt - många gånger är det faktiskt mannen som tar initiativet till abort - som i vissa fall till och med propsar på det. Den inställningen kan jag inte stödja.
    Nej,och därför är det väl bra att vi har fri aborträtt i Sverige. 
    Så kvinnan kan välja själv.
  • Anonym (Pro life & vegan)
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-13 18:17:49 följande:
    Beror på vilket land man bor i. 
    Det förekommer abortförbjud i olika länder även när kvinnans liv riskeras om graviditeten fortsätter. 
    Kan du nämna ett land som har förbud mot abort även i  ett medicinskt nödfall?
  • molly50
    Anonym (Aborter) skrev 2022-12-13 18:00:33 följande:
    Jag menar att det går inte jämföra med annat när det handlar om aborter och annat som har med sin kropp att göra. 
    Vad är det som inte går att jämföra,menar du?
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?