• nihka

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (därför) skrev 2023-05-11 19:41:51 följande:
    Jaha, annars brukar ett frågetecken innebära en fråga Flört
    nihka skrev 2023-05-11 18:44:45 följande:
    Hur hade du reagerat om någon ville stifta lagar som tvingar dig till något du inte vill?
    Jo, men vad synd att du inte klämde dit ett frågetecken om du känner så.
  • nihka
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 18:53:21 följande:
    Så är det ju för pappan om du anser att vägra göra en åtgärd är att tvinga någon_
    nihka skrev 2023-05-11 19:52:58 följande:
    Jo, men vad synd att du inte klämde dit ett frågetecken om du känner så.
    Anonym (därför) skrev 2023-05-11 19:54:02 följande:
    Jag citerade din egen text, bläddrar du upp så kommer du förmodligen kunna se den själv i din egen text.
    Ingen fråga, inget frågetecken.

Du försöker tvinga mig att svara på en fråga du aldrig har ställt. Och klagar på att jag inte svarar på den.

• nihka
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 19:45:08 följande:
    Det skrev jag inte heller. Jag skrev om resonemanget att vägra göra en åtgärd som en person vill är att tvinga någon till nåt.
    Nej, det var jag som skrev det. Att det inte finns några lagar som bestämmer över en pappas kropp. Och en man ska inte kunna bestämma över en kvinnas kropp med eller utan lagar.
  • nihka
    Anonym (därför) skrev 2023-05-11 20:13:44 följande:
    Jag tror vi pratar förbi vrandra här. Jag säger att DITT inlägg innehöll en fråga som Anonym(konstigt argument) inte ville svara på...
    OK. Fattar hur du menar nu Glad
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-11 20:24:05 följande:
    Finns redan lagar som tvingar en till olika saker i Sverige 
    Finns det lagar där andras åsikter om min kropp tvingar mig att gå emot vad jag själv vill göra och inte göra med den?
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-11 20:31:22 följande:
    Exempelvis olagliga droger
    Jamen jag vill inte ta olagliga droger. Och ingen kan heller tvinga mig till det.

• nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-11 20:44:43 följande:

Det finns väl alltid de som är emot den ena eller den andra lagen. Men jag skulle vilja tala för en 3:e ståndpunkt i abortfrågan. Mitt budskap är inte så mycket "skärp abortlagen", utan i stället säger jag (som är abortkritisk) så här: "Gör inte abort ÄVEN om det är lagligt".

Dvs jag är för sådana etiska värderingar hos enskilda män och kvinnor att de inte efterfrågar abort OAVSETT lagstiftningen.

Varför det. Det är väl det absolut mest moraliska om man inte vill ha barnet.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-11 20:32:13 följande:
    Exempelvis får du inte använda din kropp till att  köpa sex. 
    Nä, jag får inte använda min kropp för att mörda någon heller men det handlar knappast om kroppen utan om handlingen.
  • nihka
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 21:14:30 följande:
    Det var inte bestämma över pappas kropp som jag kommenterade. Jag kommenterade att stifta lagar som tvingar någon till något den inte vill. Eftersom lagen är sådan att pappan inte kan bestämma över abort så om han då inte vill bli pappa men kvinnan behåller, då tvingas han ju till något han inte vill, något du verkar skriva som att det är negativt.
    Fast jag kommenterade kroppar. Något man inte vill med sin kropp.
  • nihka
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-05-11 21:23:08 följande:

Inte får jag bestämma över min kropp ändå och få hjälp av samhället med de ingrepp jag önskar på min kropp, så det är ett kass argument, en fet lögn.

Blanda inte in andra.
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?