BIM 29/9 med Rosenrot
Ny tråd startad Jagerika ;)
Om någon annan vill hänga på så är detta en tråd för oss som har ätit rosenrot och har BIM i slutet på september.
Här kan vi älta och grotta ner oss i graviditetssymptom ;)
Välkomna :)
Ny tråd startad Jagerika ;)
Om någon annan vill hänga på så är detta en tråd för oss som har ätit rosenrot och har BIM i slutet på september.
Här kan vi älta och grotta ner oss i graviditetssymptom ;)
Välkomna :)
Ja precis det hade vi. Det hade vi månaden efter också (efter mf) och då tog det sig inte. Så det verkar väldigt olika. Jag har hört att man lättare blir gravid efter mf, men blir jag inte gravid den här månaden stämmer det inte för mig. Är mest rädd för att det var enda gången som lyckades, men ändå misslyckades.
Jag håller tummarna för era små simmare :)
Ja jag håller mig till den 29:e. Brukar också ha svårt men den här månaden väntar jag mig mer mens än något annat så då blir det lättare.
Haha jag ska påminna dig om att inte tjuvtesta innan :D
Förra månaden vägrade jag kolla på gravtestet, det fick mannen göra. För jag orkar inte se fler "inte gravid". När han kom ut så frågade jag bara om jag kunde dricka på kräftskivan vi skulle på senare på kvällen. När han nickade så visste jag att det inte hade blivit nåt. Det räckte för mig.
Jag har också molvärk varje dag, så även idag. Men jag skulle vilja ha lite mer stickande känsla och inte så mycket ihållande värk. Men det kanske kommer. Vet att jag hade konstant stickande molvärkskänsla när jag blev gravid, men jag har för mig att jag hade konstant molvärk förra månaden också när det inte blev något. Så jag har ingen aning. Brösten känns inte tunga än iaf och har typ inga flytningar, så det talar emot att det skulle vara något.
Haha nä sträck hade min sambo heller aldrig fått läsa av. Det här var CB digital så det stod klart och tydligt "inte gravid". Strecken sköter jag :D
Ja det var skönt, men nu börjar det bli frustrerande för att det inte tog sig direkt efteråt som det gör för så många andra. Nu är det andra månaden efter mf och då är det också många som plussar.
Men jag försöker hålla mig sysselsatt under tiden :)
Igår kanske jag gjorde något dumt, jag var på massage. Hade så ont i ryggen så jag var tvungen. Vet att man inte ska masseras första tolv veckorna, men jag vet ju inte ens om jag är gravid. Hoppas inte det var dumt gjort.
Jag var inne och läste anteckningar från månaden jag blev gravid. Det var väldigt varierande med molvärk ena dagen och helt tyst nästa dag. Det enda jag noterade var att mensvärken kändes väldigt långt ner och inte uppe vid äggstockarna.
Men du har helt rätt, det är säkert olika från gång till gång.
Ja lite tokig blir man allt :D
Jag hoppas det inte är någon fara. Alla säger ju att man ska fortsätta leva som vanligt till man får plusset. Massagen startar ju processer i kroppen som kanske gör att mf risken ökar. Jag har nästa tid för massage i början på oktober så då vet jag ju om jag blev gravid den här cykeln eller inte. Ägget fäster någonstans mellan 5-10 dagar efter äl, men eftersom jag inte vet om jag hade någon äl eller när den isf skedde så kan det ju vara så att jag är på cd+7 idag.
Jag tycker dina symptom låter som en bra början i väntan på BIM :)
Jag var inne och läste anteckningar från månaden jag blev gravid. Det var väldigt varierande med molvärk ena dagen och helt tyst nästa dag. Det enda jag noterade var att mensvärken kändes väldigt långt ner och inte uppe vid äggstockarna.
Men du har helt rätt, det är säkert olika från gång till gång.
Ja lite tokig blir man allt :D
Jag hoppas det inte är någon fara. Alla säger ju att man ska fortsätta leva som vanligt till man får plusset. Massagen startar ju processer i kroppen som kanske gör att mf risken ökar. Jag har nästa tid för massage i början på oktober så då vet jag ju om jag blev gravid den här cykeln eller inte. Ägget fäster någonstans mellan 5-10 dagar efter äl, men eftersom jag inte vet om jag hade någon äl eller när den isf skedde så kan det ju vara så att jag är på cd+7 idag.
Jag tycker dina symptom låter som en bra början i väntan på BIM :)
Så olika det kan vara :D
Jag är tröttare än vanligt just nu. Igår ville jag gå och lägga mig för jag var helt slut. Men klockan var bara 20,00 så jag fick hålla mig vaken en stund till. Vid 21 dåsade jag av i soffan och 21,30 gick jag och la mig i sängen. Känner mig helt slutkörd, men det kan ju vara efter massagen igår.
Idag känner jag mig hyfsat pigg igen, men det hinner säkert gå över fram tills det är dags att gå hem för dagen :D
Jag märkte iof inget uppsving som du gjorde av rosenroten. Men nu är jag tröttare än jag var för några veckor sedan.
Men ta dig tid och vila om kroppen säger det. Det kanske börjar hända stora grejer i kroppen som också tar på krafterna :)
Haha, ja tiden går sjukt långsamt. Tur jag åker utomlands på söndag så jag får lite annat att fundera på. Är hemma igen den 29:e på eftermiddagen. Så jag tänkte testa då om inte mensen har kommit tills dess :)
Så olika det kan vara :D
Jag är tröttare än vanligt just nu. Igår ville jag gå och lägga mig för jag var helt slut. Men klockan var bara 20,00 så jag fick hålla mig vaken en stund till. Vid 21 dåsade jag av i soffan och 21,30 gick jag och la mig i sängen. Känner mig helt slutkörd, men det kan ju vara efter massagen igår.
Idag känner jag mig hyfsat pigg igen, men det hinner säkert gå över fram tills det är dags att gå hem för dagen :D
Jag märkte iof inget uppsving som du gjorde av rosenroten. Men nu är jag tröttare än jag var för några veckor sedan.
Men ta dig tid och vila om kroppen säger det. Det kanske börjar hända stora grejer i kroppen som också tar på krafterna :)
Haha, ja tiden går sjukt långsamt. Tur jag åker utomlands på söndag så jag får lite annat att fundera på. Är hemma igen den 29:e på eftermiddagen. Så jag tänkte testa då om inte mensen har kommit tills dess :)
Hej alla!
Jag käkar med rosenrot för 3:e månaden!
Har försökt få barn med min sambo sedan april 2017, 17 månader av försök och 3 upprepande missfall i bagaget!
Hoppas så på att vi får ett + 1:a oktober.. ska ha ÄL imorgon tror jag så hoppas hoppas!
Hej alla!
Jag käkar med rosenrot för 3:e månaden!
Har försökt få barn med min sambo sedan april 2017, 17 månader av försök och 3 upprepande missfall i bagaget!
Hoppas så på att vi får ett + 1:a oktober.. ska ha ÄL imorgon tror jag så hoppas hoppas!