Mjbo skrev 2018-10-23 09:02:28 följande:
Nej det är väl så... Dumt att va ledsen i onödan, även om det är riktigt svårt att tänka så emellanåt.
Jag tycker mina symptom försvunnit sedan min smärta i fredags natt :(. Det gör mig rädd. inte lika ont i brösten, stora än dock. Och vaknade inte inatt flera gånger utan sov rätt okej, och kissade bara 1 gång inatt. och jag somnade inte i soffan kl 20 00 igår.. Det skrämmer mig, även om jag vet mycket väl att de kan vara en ren tillfällighet.. Jag försöker hålla humöret uppe :)
Det är idag vi ska till bm, så jag kan återkomma med svaren då ;)
Spännande med nipt, är du nervös? eller känns de lugnt? 10+6, då borde dom kunna göra ul utanpå magen istället för vul? :D
Är det skönt att va ensamma igen eller blir det tomt? lite både och kan jag tänka mig. Kul hur som helst förstår jag att umgås lite med familjen.
Vi berättade nyheten för min mamma och min svärmor i veckan förresten :) båda två började gråta, som väntat :P men de va så kul.. Jag bara hoppas och hoppas att det nu går hela vägen. Kram till dig!
nej jag är inte så nervös inför NIPT, där hoppas man ju att det bara ska konstateras att allt är bra, men givetvis kan man inte ta något för givet - (det har man ju lärt sig under resans gång..)
hehe jag vet inte när de kan göra ultraljud på magen men det hade ju vart häftigt såklart! det är jätteskönt att vara ensamma igen, 10 dagar med svärmor i en tvåa blir ändå lite länge även om det var trevligt också..;)
det var dessutom förra veckan jag mådde som allra sämst så tur att hon inte ville hitta på en massa saker hela tiden!
Vad roligt att ni har berättat!!! :) min mamma tycker nog det är lite konstigt att jag inte verkar gå runt o vara jättelycklig hela tiden (skitsvårt med mitt mående tyvärr) och hon har en tendens att säga alla floskler som går tyvärr... för nåt år sen sa hon exempelvis: vänta inte för länge bara... men herregud liksom. tror hon jag är 12 år gammal o inte vet hur reproduktion går till...??? och igår kom: 'Graviditet är ju ingen sjukdom'. Då fick jag säga till henne att jag mår i alla fall sämre nu än när jag vanligtvis är sjuk så det är nog en definitionsfråga.
har inte bästa tålamodet för sånt just nu bara - inte lätt för henne heller - hon försöker ju 'stötta' men det ligger liksom inte i hennes natur ;) kram