anina skrev 2018-10-22 18:50:20 följande:
Jag skaffade en gratis för några veckor sedan. Tänkte skaffa en betalvariant innan nipt.
Du måste se och höra hemska saker på jobbet, och vara mer orolig än oss andra. Det finns ingen försäkring som du absolut inte rekommenderar då?
Tack för tips. :)
Ja visst ser man en hel del och ibland får man verkligen försöka stänga av och komma ihåg att det är extremt ovanligt. Man måste avskärma sig så gott det går och lämna jobbet på jobbet. Vi pratar ju ofta kollegor emellan för att få lite ventilation. Tror det är så i många yrken där man kommer i kontakt med människor.
Nä, det skulle jag inte direkt påstå. Däremot kom jag på en sak till när det gäller barnförsäkringen. Teckna hellre ett högt belopp och sänk om ni känner att det blir för dyrt. Det är alltid lättare att sänka än att höja.
Men som sagt, de flesta etablerade försäkringsbolag har idag bra försäkringar och jobbar ofta för kundens bästa (även om jag vet att ryktet säger annat och jag själv inte hade den synen innan jag kom in i branschen).
Och lita inte på den som säger att försäkringen täcker allt för det finns inga sådana försäkringar... Däremot kan det täcka mer eller mindre :)