Vi som blivit gravida efter IVF
Hur går det för alla?
Mår bra. Ledig hela sommaren nu. Håller mig än så länge i någorlunda form för att orka.
Hur går det för alla?
Är i v 31 nu. Mår sjukt bra faktiskt. Tröttare än vanligt men har också två barn i mellanstadieåldern med mkt energi att ta hand om också.
Känner mig såklart klumpig men har ännu inte gått upp allt för mycket. Kommer väl antar jag.
Har ca 55 dagar kvar nu och det går väldigt snabbt. Helt plötsligt är dagen där!
Nu är jag i v 32. Fått tid för snitt så 7 v kvar nu innan bebisen förhoppningsvis kommer till oss. Magen har växt mycket men har nog gått ner i vikt i mig själv. Gått upp 4-5 kg hittills och det är väl max vad allt i graviditeten väger nu... Men mår bra förutom foglossningar.
Hur går det för alla?
Någon här som har spjälsäng från Troll? Helst modellen Linda men tror det funkar med andra också.
Hra köpt en begagnad och har ingen bruksanvisning, tänkte om nån av er hade det? :)
Har haft SF mått åt det låga hållet jämt.
Inte varit på kontroll på 5 v men dags på fredag. Ska bli intressant att se. Alltid fått TUL tidigare men kanske slipper det denna gång
Inte för att det är aktuellt än och jag hoppas inte att det blir heller men jag har en fundering angående IVF som kanske någon här här koll på.
Vad jag förstått så får man stå för kostnaderna själv om man har barn sedan tidigare men hur är det om en utav oss har barn sedan tidigare? Tex jag och sambon, jag har inga barn och har aldrig varit gravid, han däremot har två, den ynsta är snart 19 år så det var ju ett bra tag sen sist. Hur räknas det? Skulle vi prioriteras om vi söker hjälp?
Inte för att det är aktuellt än och jag hoppas inte att det blir heller men jag har en fundering angående IVF som kanske någon här här koll på.
Vad jag förstått så får man stå för kostnaderna själv om man har barn sedan tidigare men hur är det om en utav oss har barn sedan tidigare? Tex jag och sambon, jag har inga barn och har aldrig varit gravid, han däremot har två, den ynsta är snart 19 år så det var ju ett bra tag sen sist. Hur räknas det? Skulle vi prioriteras om vi söker hjälp?
För vår del är det jag som är ung men sambon ganska mycket äldre. Men män prioriteras väl inte för åldern? :/
Nope, först imorgon ska vi till fostermedicin på ultraljud. Just nu känns det mest spännande. Men jag vet att jag kommer att vara nervös imorgon och förmodligen kommer jag att gråta under undersökningen. Vi har ju inte sett bebisen sen rutinultraljudet i vecka 19 och trodde inte vi skulle få se honom innan han föddes. Vet inte riktigt vad som räknas som stor. Och jag har förstått det som att man ändå inte gör något särskilt om så skulle visa sig vara fallet. Om den är jättestor kanske man blir igångsatt, men tror det är mer undantag (spekulerar jag).
Varit på kontroll i dag v 34 (33+5) men inte varit iväg sedan v 29 (28+3) för att vi varit bortresta.
Samma SF mått som v 29...alltså 23 cm så helt avplanad kurva. I övrigt såg allt bra ut så spec mvc ville ha in mig direkt för TUL.
Såg bra ut allt. Bebisen liten inom normalspektrat men tror inte riktigt på det där då mitt andra barn också sas vara litet men kom ut 10 dagar för tidigt med en vikt på 3460 g ;) Så väntar och ser hur det ser ut.
Var -12% enligt normalkurvorna men det är ju bra så skönt att det såg bra ut ändå.