Inlägg från: tossaliten |Visa alla inlägg
  • tossaliten

Vi som blivit gravida efter IVF

Går in i v 8 idag. Fortfarande inte ringt mvc. eller, försökte i fredags men de har bara telefontid på fm och jag sover då för att jag jobbat natt! Kan inte gå upp kl 10 för att prata i telefon!! Hur gör man då??

• tossaliten
    Elcca skrev 2019-01-27 09:56:04 följande:
    På den mvc jag skrev in mig på så kunde jag fylla i ett formulär på deras hemsida, och sen fick jag tider skickat till mig som jag se skulle bekräfta. Jättesmidigt! :)
    har vi inte här :(
  • tossaliten

Tiden rullar i slowmotion!!

Är i v 9+4 idag!

När berättade ni för chefen?

Vi ska ansöka om semester nu och de måste anställa nytt folk till sommaren redan som det är. Om allt går som det ska kommer jag vara borta hela sommaren...

Tänkte berätta efter KUB men det är ju 1 månad kvar!

• tossaliten

[quote=79443502][quote-nick]Fröken Rabarber skrev 2019-02-14 17:42:42 följande:[/quote-nick]Visst är det svårt att veta när det är rätt tillfälle att klämma ur sig sin hemlighet!?

Jag berättade v.8 för chefen och även närmsta kollegan då vi har en stor flytt på gång där jag är ansvarig för en del. Så beroende på när saker sker kommer jag ju inte vara där, samt kanske inte orkar delta så aktivt. Kändes så lögnaktigt vid planeringen att inte ge rätt förutsättningar.[/

Ja men så känner jag med. Är ju i april jsg kan söga helt säkert efter RUL pch då blir det typ omöjligt för dom att hitta nån ersättare. Dessutom om de sätter min semester ?fel? så kan de ju förlora ännu mer folk mem samtidigt jobbigt att söga nåt om det skiter sig sedan

• tossaliten

[quote=79443906][quote-nick]Elcca skrev 2019-02-14 20:47:12 följande:[/quote-nick]En liten fundering..när köpte ni era första gravidbyxor. Jag är bara i v.9 men kan knappt ha några av mina gamla brallor pga svullen mage och allt som sitter åt är obekvämt och gör ont. Känns dock lite väl tidigt att gå o handla gravidbyxor. Eller?

[/

Jag kör tights mest. Tänker inte köpa förrän v 20 eller nåt ;)

• tossaliten

[quote=79448185][quote-nick]jaktenpaflow skrev 2019-02-16 21:40:57 följande:[/quote-nick]Hej alla gamla och nya tjejer! Så kul att fler och fler hittar hit!! Jag har varit frånvarande ett tag pga problem med inlogg och den senaste veckan har varit såå turbulent och varit inlagd på sjukhus i fyra dagar! Jag kan fortfarande inte lägga till en BF lista, det står vara ett felmeddelande när jag ska göra ändring i beskrivningen, någon som vet vad det kan vara för fel? Vill även påminna om att vi har startat en liten FB grupp. Men de flesta är aktiva här med:)

Börjar tänka lite på att det ör dags att köpa lite grejer till bebis haha (v.30+5) hur mkt tänkte ni köpa i varje storlek och vad? Ni som redan fått era små vilken storlek började ni på? Tänkte ni köpa babynest? Några tips vilken?:) Ska ni använda kudde till bebis första tiden? Kram till er alla![/

Har ju barn sedan tidigare och hade en kräksbebis så kunde göra av med 10 ombyten per dag. Bodde även i hyresrätt utan egen tvättmaskin så behövde mkt. Nu bor jag i hus så kommer inte köpa så mkt utan tvätta ist. Hade stl 50 lääänge på mina barn. Flera månader så jag kommer bara köpa lite 50 och 56. Brukar få mkt i större stl också. Bättre att invänta.

Kudde absolut!! Hade inte det till mitt första barn pch hens huvud var PLATT!!! Tog lång tid att gå tillbaka!

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF