Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

Ellencassandra skrev 2018-12-28 11:35:27 följande:
    Aha okej jag förstår :) jo just när man varit i den här ivf karusellen och är väldigt van vid bakslag så kan man inte riktigt tro att allt ska gå bra hela vägen. Men försöker tänka positivt!

Haha åh kan tänka mig det! Du får försöka tvinga dig att ta det lugnt även om allt känns bra xD men förstår att det e svårt ;) skönt att du inte har ont hela tiden iallafall. Blir du sjukskriven efter den 9e Jan? Eller ska ni avvakta å se kanske. Hopps du blir bättre snart.

Jag är ledig fyra dagar nu :) så det känns skönt. Sen veckan därpå är jag ledig tre dagar också. så härligt :)

Nej jag har inte börjat än. Min sjukgymnast skulle maila mig schemat men hon har glömt det. Ska iallafall börja efter nyår nångång. :) ska berätta då hur det är :D

Nä har lite ont ibland i skinkorna å kan stråla lite vid ljumskarna typ, men annars är det lugnt. Det är övre ryggen jag har problem med. Sen innan graviditeten men har förvärrats nu tyvärr..
    Tack! Ja jag ska försöka ;)

Okej, ja återkoppla gärna när du börjat så ja vet om jag kanske ska försöka ta mig tid jag med.. Ja tror tyvärr inte de finns några grupper för gravida här att gå på, men man kanske får planera in ett pass i veckan som man åker och simmar iallafall, fast utan instruktör :)

Skönt att det är hyfsat ok med fogar iallafall, hoppas det fortsätter så länge! och att vattengympan hjälper ryggen så du kan bli lite starkare där.. :) 
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-12-28 21:13:21 följande:

Hej tjejer!!

I dag var det dags fär Rul för oss, allt såg så bra ut! Räknade ut i dag att vi sett han på ultraljud 6 ggr nu, en förra veckan ocå då jag började blöda.... igen..... moderkakan ligger för öppningen så jag får ultraljud i v 33 igen, för att se så inte moderkakan ligger för. En frisk & mycket livlig pojke låg ialf i magen hihi. Såååååå söt!!!! Det kan jag säga märks att han är livlig.... får herrevad vild han är i magen! Det är inte mycket han sover alltså! Han måste göra bullerbytta på bullerbytta, hela tiden haha! Idag var vi på bio, med massa bas. Det gillade han inte, det var nästan så jag blev orolig för han var konstant i gång i 2 timmar!!! Sen sov han i 30 min och sen var det full rulle igen! Har märkt att han sover korta stunder och sen är han i full gång! Moderkakan ligger bakvägg så jag känner extra mycket oxå, vilket är häftigt! Sambon fick sin första spark på handen på julafton så det var en fin julklapp till pappa :)

Alltså, hur ofta kan en sådan liten vara vaken? Han kommer säkert vara hyper utanför... eller så kör han hårt nu och är förhoppningsvis lugn sen haha!

Känner ni något?

Här är bilden på vildingen :)

Låter härligt!! Kul att ni kan känna så tydligt båda två redan, vi längtar tills mannen kan känna oxå, såå mysigt!!

Ja har läst mig till att de sover ofta men rätt korta intervaller resan nu, så de är vakna en hel del redan! Så häftigt! :)
  • Mjbo

Till er som har byxproblem precis som mig!

Jag har haft lite problem med byxor då mina vanliga börjar bli lite för små, och känner mig inte alls bekväm i mammabyxor av någon anledning, kanske kommer det senare, eller inte.. Hur som helst så har jag inte hittat några ja trivts i pga magen växer och man vill inte ha något som trycker där nere.. Men idag hittade jag äntligen ett par byxor!!

Va på Cubus och provade, så hiiiiiimla sköna, och ser ut som kostymbyxor/finbyxor men känns som mjukisbyxor. Helt underbara. Köpte en i varje färg så ja har ;)

tänkte ja länkar till dem här, då ja vet att de va fler som hade samma problem som mig :

cubus.com/sv/p/byxor/aria-byxa/7218947_F990&&gclid=Cj0KCQiA05zhBRCMARIsACKDWjcMk1iLFnR264v8kgj0EoKM4epAX8y3CfwxeXL5XVIJ9p-WZH08jCkaAl6ZEALw_wcB

• Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-12-30 08:07:33 följande:

Vi väntar en liten tös och har kommit en liten bit på vägen vad gäller namn. Men det är svårt!!! Vi hade varsitt namn som vi både röstade ner åt varandra, sedan hittade vi ett klassiskt namn som vi båda gillar. Vi får låta det sjunka in helt enkelt.

Däremot har jag redan handlat lite kläder, bland annat på rean. Svårt att låta bli när det finns så mycket sött <3

Åh jag ville så gärna handla på rean igår när jag va och shoppade byxor.. Men jag lät bli. Tyvärr haha:D Jag och mannen har bestämt att vi tillsammans ska handla första klädesplaggen efter vi vart på rul som är om 4 dagar. Vi får ju även reda på kön då, så då ska vi åka till affären och köpa nånting då :)

Vad för storlekar köpte du? :)

Angående namn har vi avvaktat där med. När vi då vet kön ska vi sätta oss ner och börja kolla "på riktigt".. hittills har vi mest kollar runt lite bara.. har några namn som förslag men inget vi tänkt på ordentligt om man säger så :D
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-12-31 11:38:17 följande:

Hur mår du Nu?

Jag hade sammandragningar veckan innan jul och fick lämna urinprov för säkerhets skull. BM ringde upp på fredagen. GBS så fick antibiotika. Jag tyckte heller inte att det gav med sig utan åkte in på julafton till prenatal, ingen fara.

Har de kollat GBS för dig? En tredjedel av alla kvinnor har det och man behandlar endast vid besvär men har man haft besvär under graviditeten sätter de in en antibiotikakur innan förlossningen för att undvika smitta till bebisen.

Kram!

Vet inte om de kollat detta, ska kika upp det, tack för tips!

Jag mår rätt bra! Men kan inte ut och gå löngre promenader eller vara för aktiv så träningen är bara att glömma ett tag.. Men Men, hoppas det ger sig snart så man kan röra på dig lite:)

Hur mår du?
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-02 12:27:18 följande:

Vill bara tipsa er om att titta på Kenza zoutiens video på youtube. De har gått igenom ivf osv och jag tycker det är så bra när offentliga pratar om sånt här. Folk behöver bli upplysta. Jag satt i tvättstugan och grät igenom hela videon för man känner igen sig i allt. Har liksom förträngt den delen nu på senaste tiden men nu kom alla känslor tillbaka och jag är ganska förstörd. Men det var så fint också. Vi är jäkla superheroes. Super morsor kommer vi bli också. Kram på er.

Den ska jag defnitivt kolla på. Så viktigt at detta lyfts. Det är sånt hyshande om ivf och barnlöshet över huvud taget.. jag själv håller tyst om det med, så egentligen ska man inte uttala sig kanske, men jag beundrar folk som gör detta öppet. Inte berättar efteråt när man väl lyckats utan berättar när man är mitt i allting. det är jävligt starkt gjort.

Håller med, vi är superheroes!!

Imorgon är det äntligen dags för rul!! Då himla nervös, inte kännt av bebisen på ca en vecka så man är ju nojig. Men ja vet att de kan dröja mellan gångerna man känner när de är så tidigt, så jag försöker intala mig det. Men man kan inte låta bli att bli nervös ändå. Vecka 20 imorgon oxå. Sjukt !

Stor kram!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-02 17:13:44 följande:

Verkligen! Och när det är offentliga personer som har mycket följare, det når ut till så många. Jag är rätt öppen med ivf å så, men min kille vill hålla det så privat som möjligt så försöker respektera det men har iallafall en del vänner som jag fått berätta för. Skulle lätt kunna skriva om ivf resan när vi går ut på Facebook å så med bebisen men det vill inte killen så hoppar det såklart :)

Åh va spännande! Det kommer säkert gå jättebra. Men jag förstår dig. Nu när man väl börjat känna rörelser å så vill man se nåt varje dag. Jag känner å ser bara när jag ligger ner på rygg. Så ville så gärna känna bebisen för jag saknade det så så la mig på köksgolvet hos en pensionär hahah. Soffan var upptagen. Snacka om besatt :P

Men har läst att det är normalt som du säger att man inte känner varje dag att det är helt normalt. Så det tror jag! Det kommer gå toppen :)

Jag ska dit på måndag.. pirrigt!

Kramar!!

Har oxå läst det, så jag försöker att tänka att de är helt normalt. Men Men.. imorgon får vi se va de är för kön oxå, ska efter ultraljudet tillsammans åka och köpa de första klädesplaggen! Längtar så! :D

Hehe va sa pensionären då?! Blev lite paff kanske?! :)
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2019-01-02 21:42:11 följande:

Så kul med RUL imorgon!! Kommer gå super!! Jag kände inte heller så regelbundet innan RUL och mörker fortfarande att bebisen i magen ibland åker bak väldigt mycket mot ryggraden och då känner jag nästan ingenting! Håll oss uppdaterade imorgon och skicka gärna en bild:)

Ja de ska bli så kul :) som man hsr längtat efter denna dagen som man kände va sååå långt bort, men nu är den äntligen här :)

Ja de är väl som alla skriver och säger helt normalt att känna det oregelbundet så här pass tidigt, men man blir ju ändå nojig. Tror aldrig man kommer sluta oroa sig....

Självklart, jag uppdaterar er imorgon! :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-03 08:44:50 följande:

Heeej!! Å gott nytt år på er alla här inne :) Spännande med RUL idag - jag ska på mitt vid kl 14!! Kul att ni får reda på könet nu! Låter ju som en toppenidé att köpa lite kläder när ni vet senare idag då :) vi har fortfarande inte köpt något - blev sugen på att köpa fina baby-uggs häromdagen men eftersom bebisen kommer på sommaren kan det kanske bli lite fel som första grej haha =)

Mår du bra? Har själv vart i väg på golfsemester nu i 8 dagar och gått otroligt mkt så fått ont i ena höften - annars känns allt bra och magen är inte särskilt stor även om det åtminstone syns att man är gravid nu äntligen! 

Åh hör av dig efter rul!!!

Kram

Hej! Åh va härligt med en semester, men nu får du ta de lite lugnt ett tag då kanske om de blivit för mycket gående. Man känner väl vad kroppen klarar av :)

Vi har varit på rul nu och allt såg så bra ut. HON vinkade, sparkade och smakade med munnen. Helt otroligt. Fick både 3d bilder och vanliga, så häftigt!! :) Vi väntar alltså en liten flicka! <3 Vi åkte till affären efteråt och köpte en klänning, en body och ett par byxor. Så mysigt och stå där och klämma och känna på allting, man svävar på moln! Helt otroligt, vi är så otroligt lyckliga!! <3

Hur har det gått för dig?? Du är väl inne just nu?! :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-01-03 11:20:44 följande:

Åh va spännande!! Hör av dig efteråt!! :) har du nån känsla av vad det kan vara för nåt? :) vi ska göra samma! RUL på måndag å få veta att allt ser bra ut och könet på bebisen :) efteråt ska vi köpa nån body eller nånting :D

Som jag skrev ovanför här nyss så väntar vi en liten flicka <3 vi har ganska klart för oss vilka namn vi gillar mest när det gäller flicka, så de handlar nog mest om vilket vi ska välja av de vi gillar mest :D

Vi köpte en klänning, en body och ett par byxor, sån känsla att få köpa det till OSS!! Det var inte en present till någon annan utan till oss!!! Man kan inte förstå <3 allt såg bra ut för övrigt och vi har fortfarande samma datum kvar. Gick in i vecka 20 idag :)

Hade förresten moderkakan i framvägg, förklarar varför jag inte känner jätte mycket än, känner bebisen imallanåt men det är inte ofta.. Men om ett par veckor har det ingen betydelse sa hon, utan de är mest nu i början. Så snart kännet jag lika mycket som alla andra:)

Är du nervös för måndag? :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF