Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

jaktenpaflow skrev 2018-11-29 18:56:01 följande:

Bakåt men har alltid lekar prick på dagen förut men hon sa upp till två veckor är normalt så det är nog en lite mindre bebis. Japp eftersom vi gjort ivf så vet vi ju på dagen och det är det dem går efter. Sen kan ju bebisarna växa litw olika pga gener mm. Jag riskerar ju snitt också så då vill de inte riskera att jag får värkar så då vill de inte heller flytta på datumet.. Åhh såå spännande!! När har du BF??

Ja så sa min bm oxå när jag va där på inskrivning att dpm inte flyttar en ivf graviditet av just den anledningen.. sen när jag va på kub ultraljudet så flyttades jag ändå och hon sa att ja eventuellt flyttas på rul oxå .. konstigt hur de säger olika allihopa, men men! Huvudsaken lilla bebis kommer ut frisk och stark, så spelar det ingen roll vilket datum de blir :)

Jag har bf 29 maj än så länge, får se om ja flyttas på rul som då blir det slutgiltiga, men än så länge är de det vi går efter :) du då?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-30 09:34:30 följande:

Krya på dig och hoppas verkligen du är bättre snart!!  Happy Friday alla ni andra också!

Tack så mycket:)

Trevlig helg till dig med! :)
  • Mjbo

Hej från soffan!

Ville bara meddela att jag fått svar idag på influensaproverna, och det var inte influensa!! Så överlycklig! :D

Lunginflammation och bihåleinflammation samtidigt räckte väl nog ändå haha :p

Feberfri idag ÄNTLIGEN!! Dag 8... Så nu borde det vända! :)

Hoppas ni andra mår bra och får en härlig helg!

• Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-11-30 19:26:20 följande:

Okej då är du en rätt bra bit före mig då :) Tycker du tiden går fort eller långsamt nu? Jag har tyckt det gått väldigt långsamt hittills, men får se om det går snabbare nu när jag blivit aningen lugnad efter vul och det snart dessutom blir fullt upp med jul, nyår osv. :)

Tiden gick sjuuukt långsamt fram till typ v 10 tyckte jag. Sen dess har det swischar förbi, tycker tiden går super snabbt nu!

Som du säger så är de ju jul och allt va de innebär nu denna månad så nu går det nog rätt snabbt denna månad när man har så mycket annat att tänka på.. Vi har rul direkt efter nyår, den 3/1 , är då i vecka 20 och har kommit halvvägs, så jag tror denna halva kommer gå riktigt snabbt, hoppas du känner lika snart!! :)
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-30 15:37:08 följande:

Men åh vad ?bra? att det ?bara? var det haha:) Hoppas du kan känna sog lite lugnare nu! Kram

Haha ja precis! :D Jaa det känns så skönt att det inte va influensa. Även om de förmodligen inte hade varit nån fara så hade ja ändå gått och oroat mig.. Så de känns skönt!

Kram!
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-12-02 21:43:10 följande:
    Skönt att höra att du inte heller märkt så mycket än jag tror att man hör hjärtljuden from nu, typ. Jag tror att de lyssnar på besöket i morgon, vore skönt att veta att allt är bra!

Igår bråkade jag lite med minipysen. Lade mig på rygg och tryckte lite mot magen. BUFF sa det då, visserligen bara en liten en, men kändes skönt att veta att någon reagerade längtar efter att maken och store pojken ska få känna också. Ibland tycker jag mig känna att mini är vaken, men inget riktigt uppenbart än...
    Gud så mysigt. Längtar tills jag oxå känner nånting.. Och såklart tills mannen och dottern oxå kan känna.. Än så länge känner jag ingenting.. Däremot växer magen. Senaste veckan har den exploderat. Går inte att dölja det över huvud taget nu, hur stora koftor jag än skulle inskaffat haha :P 

Har dock inget behov av att dölja det längre heller, de flesta vet, alla på jobbet och de närmsta vännerna och så.. Så det gör inget att magen sticker ut :) Mannen ÄLSKAR att jag börjar få mage.. Han tycker det är såå mysigt.. Jag däremot tycker det är lite jobbigt när han ska hålla på och klämma och känna på den, Är jag kanske ensam om det?? Hoppas det släpper, för självklart ska han oxå få känna.. men känner starkt obehag och tar gärna bort hans hand när den kommer mot magen.. än så länge.. Jag jobbar på det :) 
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-12-03 11:19:58 följande:

Haha, min man är salig. Går runt och nynnar på vårt smeknamn till mini och klappar magen!

Vilken vecka är du i nu? 19+0 idag. Som sagt, lite häftigt vad fort det gått. Nu har jag i princip fiskat efter kommentarer. Ingen vågar fråga! I fredags hade jag tajta mammabyxor och en tajt tröja. Först då kom några frågor...

Haha härligt :D

Åh äntligen, så de kom några kommentarer tillslut! Va roligt! :D

Jag är i vecka 15 :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-12-03 13:37:04 följande:

Hm. Alltså såg en tjej på instagram nu som lagt upp en bild på sin gravidmage i v 32. Och jag har typ exakt lika stor mage. Är det nåt fel på mig? XD nä men alltså såklart jag är glad att jag har en mage men hur kan den vara så stor redan? Är i v 15. Och det är ju mitt första barn. Har inte gått upp speciellt mycket heller. Det e bara runt magen som det växer. Jag vet att alla är olika men tycker det är ovanligt tidigt?

Ska till bm på onsdag så då kan jag ju fråga lite mer :P hoppas ni alla mår bra :)

Som förstföderska är det ju inte så vanligt att få mage så tidigt, men tror inte det beror på något fel eller så, utan du är väl helt enkelt ett undantag :)
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-12-03 21:01:38 följande:

Vad roligt att magen börjar komma :D jag är också väldigt försiktig med magen. Vill inte ha något som klämmer åt eller några kalla händer som trycker på magen. Känner mig lite överbeskyddande och vill egentligen att min sambo ska känna men den känns samtidigt "för liten" att känna på. Vet knappt var bebis finns och var exakt den ligger så det känns nästan lite löjligt. Tror jag är lite skadad av hela ivf-oron att magen är lite läskig. Vill bara att bebis ska växa och blir redo att komma ut och att inget ska få störa den där inne. Jag var till och med lite orolig på kub-ultraljudet för då skulle de klämma en evighet för bebis skulle ändra läge så de skulle kunna mäta nacken. Ville be barnmorskan strunta i det och låta bebisen ligga som den ville haha ;)

Kram

Förstår dig! Men det finns nog ingen säkrare plats än magen åt bebisen, så du får tänka så :)

Haha va jobbigt att hon tröck och hade sig, när de blev så för mig är att bebisen la sig fel så fick ja ställa mig upp och hoppa i en minut så hade den lagt sig rätt igen, så inget klämande för oss, skönt att slippa :)
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-12-03 19:40:15 följande:

Visst ja, angående influensavaccin.. barnmorskan var tydlig med att jag skulle ta ett. Nu har jag redan gjort det men hon påpekade att man löper så mycket högre risk att även drabbas av komplikationer som tex lunginflammation.

Ungefär som min sagt, att man löper större risk för många sjukdomar och att man blir så pass mycket mer sjukare än vad man hade blivit annars.

Det verkar vara väldigt olika vad som sägs i olika län, konstigt kan tyckas eftersom alla borde gå efter samma riktlinjer oberoende av vart man bor? Men Men.. :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF