BaKu skrev 2018-11-12 12:12:20 följande:
Nu är jag ju lite längre gången så vagnen står sen länge och väntar på sin bebis.
Vi fastnade för Britax smile 2. Vi testkörde en hel del olika, men den här upplevde vi helt klart som mest lättkörd utan att vara klen. Har erfarenhet av den eftersom mitt syskonbarn haft samma vagn. Den rullar lätt och väger inte för mycket. Funkar jättebra i "halvterräng" och utmärkt på asfalt. Svängbara hjul fram vilket jag anser är ett måste. Vet att smaken är olika där men å så mycket lättare det är att styra.
Bra utrymme för förvaring under. Finns många alternativ (mjuklift, liggdel, babyskydd, sittdel). Kan användas till barnet är cirka 3 år utan problem.
Sen är sufletten "ljudlös". Andra sufletter har steg som låter när de hakar i när man fäller upp och ner. Lätt att det väcker bebisen. Dessutom går den att fälla ner helt så man kan få ett bra skydd mot sol/ljus när bebis ska sova.
Nackdelen är att den inte går att göra om till syskonvagn, men om vi skulle lyckas få ett barn till medan båda behöver vagn så tar vi den smällen då.
Mycket billigare än bugaboo också. Vi köpte dessutom på kampanj, vilket det är lite då och då och kom löjligt billigt undan.
Tips oavsett vagn. Testkör! Gärna flera gånger.
Köp inte direkt. Välj vagnen tidigt och invänta kampanj som ofta kommer om man köper på nätet.
Tack för din feedback!
Ja, vi har tänkt åka och testköra en hel del olika innan vi bestämmer oss. vet att bugaboo är dyra men har läst massor om olika märken och modeller och just modellen FOX, som tyvärr är deras dyraste och nyaste tilltalar mig mest, MEN, somsagt så ska vi testköra massor av olika, så det kanske slutar med nånting helt annat ;)
Kul att ni har hittat en som passar er så bra! Tror det är väldigt individuellt detta med vagnar, och även beroende på vart man bor då de måste passa in med väderlaget man har hos sig oxå, och om man tex bor i lägenhet eller hus, osv.. Mycket att tänka på.. Men det är låååångt kvar, så jag hinner läsa på och nörda ett tag till innan det är dags att våga sig ut och prova i fysiska butiker :D