Inlägg från: Mjbo |Visa alla inlägg
  • Mjbo

Vi som blivit gravida efter IVF

jaktenpaflow skrev 2018-11-02 23:36:08 följande:

Det är ju många nu som gjort ultraljud, har ni alltid sett massa rörelser? Jag har gjort två ultraljud ett i v 8 och ett i v 10/11 ungefär. Allt såg ju jättebra ut och ett pickande hjärta men den rörde sig inte så mkt. Såg inget sprattel eller liknande. Nu kan jag inte låta bli att vara litw orolig, skulle det kunna vara ngt fel? Eller är det vanligt att den är helt stilla?

Jag såg den sprattla i senaste ul, va då i vecka 10. Har gjort 2 st innan det där man inte sett nånting, bara en skugga med ett hjärta som slår typ. Och att din inte rörde sig i vecka 10/11 kan ju ha med att göra att den sov eller något. Tror absolut inte du behöver bara orolig, det är säkert jätte olika:)
  • Mjbo
    askyfullofstars skrev 2018-11-04 17:34:22 följande:

Hej!

Blev inbjuden till tråden av en användare här.

Jag är en kvinna på 29 år som blivit gravid efter andra inseminationsförsöket pga manlig faktor. Är tidigt gravid i v.5 (4+2). Plussade redan på bim -4 (CB digital 1-2 veckor gravid).

Har inte känt något illamående alls- är detta vanligt i den här veckan? Däremot har jag fått gratis silikonbröst och ryggont samt mensvärk i den nedre delen av magen. Nu är jag även öm i ljumsken och har ?träningsvärk? i högra ben/rumpa...

Vilka symtom hade ni som plussa?

Välkommen!

Gjorde första ul i 6+2.. Sen andra i 8+0. Sen sett tredje i 9+5.. :)

Mina symtom har kommit och gått.. ena veckan inte haft ett ända symtom, andra veckor haft många. Började nog i vecka 6 nånstans.. fick stooora bröst och va trött.. såå sjukt trött..

När jag gick in i vecka 10 försvann mina symptom över en natt.. Men enligt ul levde den och mådde bra där inne i magen ändå :)

Nu går jag snart in i vecka 12 och känner inte av annat än tröttheten... sover flera gånger om dagen och är en vandrande zombie... Otroligt jobbigt på dagarna på jobbet oså, men de är bara att hålla ut :)
  • Mjbo
    askyfullofstars skrev 2018-11-05 20:15:59 följande:

Förresten om någon vill ställa frågor så arbetar jag på Försäkringskassan (inom sjukpenning men har såklart även koll på SGI) :)

.

Vad händer med ens sgi om företaget man arbetar på, och har fast tjänst hos sedan många år, går i konkurs innan man gått hem på mammaledigheten? :) säg mellan 7 - bara 1 månader innan?:)

Jag hade denna diskussion med min väninna igår så va passande att du skrev att man fick ställa frågor :D vi va inte riktig överens nämligen om svaret så ser fram emot ditt svar ;)
  • Mjbo
    vinterbebis12 skrev 2018-11-05 22:22:56 följande:

Hänger gärna på också. Har två IVF-barn och den yngsta är också 5. Gissar att vi är omföderskor?! Dock är jag över 40 nu så gissar att jag denna gång tillhör en annan risk kategori...

Mitt barn är 8 år. Kom till på naturlig väg. När jag frågade min bm om just detta sa hon såhär: "har plogen gått fram en gång så har den ju gått fram"

Haha, så rolig jämförelse, men de va så hon sa, så även jag som fött barn för mer än 8 år sen räknas som omföderska, så ni gör nog det ni med :)
  • Mjbo
    Florence123 skrev 2018-11-06 07:13:07 följande:
    Makes sense. Muskelminne sitter i hela livet och livmodern blir ju som en enda stor muskel. Och ja.. har plogen plogat så är vägskyltarna lite böjda för alltid
    haha :D Ja, de är väl så :) 
  • Mjbo

Hej allihopa :) vi börjar bli ett gäng här inne nu :D så kul att det dyker upp mer folk man känner igen från ivf gruppen oxå, ännu fler som lyckats, vi är alla superhjältar <3

Idag har jag varit på ett ul på privatklinik som jag bokade för länge sedan... bokade detta då i ca v 7 pga jag går in i vecka 12 imorgon. Kände då när jag bokade detta att det här var min stora milstolpe. Att komma ändå hit. Och idag var dagen här.

Lilla räkan i magen var fortfarande perfekt och sprattlade för glatta livet där inne. Så roligt att se. Helt otroligt att man kommit såhär långt, och vi börjar sakta men säkert våga tro på att detta kanske kommer gå vägen <3

• Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-06 22:45:04 följande:

Ja så otroligt kul att det hela tiden fylls på med folk man följ så länge och man vet vilken kamp det varit! Stort grattis till din milstolpe och vad kul att den rörde sig så mycket!! <3 Så underbart att veckorna går och i allas magar växer små bebisar:) Gjorde du KUB också eller var det bara ett vanligt UL?

Nej detta va ett vanligt besök hos privatklinik som jag bokade i början på graviditeten, kub har vi inte fören om typ 3 veckor.. Så det blir nästa stopp! :)

Hur mår du nu? Börjar du få en bebismage?
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-07 07:19:18 följande:

Nu har jag äntligen fått tid för kub :) den 23e nov! Det blir två långa veckor dit.. men men :) längtar å hoppas att allt ska se bra ut!

ååh va kul! Fick du tid för RUL samtidigt :D? 
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-07 09:30:01 följande:
    Jaa! :) den 7 januari! Var inte beredd på å få hem den också så kändes så konstigt. Tänk om man når dit!

Vilken tid fick du för RUL? :)
    3e Januari fick jag tid :D så nära din tid :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-07 10:17:28 följande:
    ja håller med om superhjältar - så himla roligt när man ser folk från ivf-trådarna hoppa in här =)!!!

vad härligt med nytt ultraljud och att allt ser fint ut!! när jag var hos gyn senast var bebisen stilla men då puttade hon på den med den där ultraljudspinnen så den började sprattla. så himla coolt också att se hjärtat så tydligt tycker jag =) 

nu väntar jag besked på NIPT som kanske kommer i morgon annars nästa vecka. ja nu tror vi på graviditeterna tycker jag!!!  - har berättat för några fler vänner som varit här och hälsat på - men vill få svar på NIPT först och gå på mitt v 13 ultraljud nästa vecka innan vi går 'public' ;) 
    Åh så roligt, ja du är väl oxå i vecka 12 nu va? eftersom du blev flyttad, visst hamnade vi på samma dag? Känns så coolt att ha kommit ända till vecka 12.. Vilken grej! :) 

Vi ska oxå avvakta lite till. Vi har sagt hela tiden från början att från v 12 kan vi börja prata om de med folk om vi vill, men nu när vi är här känns de ändå som att vi inte vill det riktigt än, så nu har vi sagt efter kub om ett par veckor. Har inte sagt något till någon av mina vänner ännu, lite trist, vill bara ringa och jubla! men men. jag får hålla på det ett par veckor till ;) 

Åh äntligen provsvaren!! Får ni dem digitalt eller på papper eller hur funkar det? Och skulle ni ta reda på kön?? 
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF