Vi som blivit gravida efter IVF
jag är FORTFARANDE orolig över blod på pappret - har ju kommit till v 23 nu - så har man en eller flera gånger fått blödning under graviditeten är det svårt att till 100% 'glömma bort' eller slappna av. Dock skulle jag nog inte tänka att det är missfall bara för att man blöder - utan vi har väldigt känsliga slemhinnor etc i graviditeten.
nu har jag börjat märka att jag får sammandragningar till och från - jag märker det dock endast på att magen blir stenhård och typ pekar åt ena hållet - men jag känner inget om jag inte känner på magen.. märkligt.. men så underbart att man känner henne sprattla/sparkas/boxas/stångas?? dagligen nu
Har du det bättre nu när du tar det lugnare? är du sjukskriven nåt eller jobbar du fullt?
Jag får oxå sammandragningar flera gånger i veckan, dock är det stor skillnad på dessa "vanliga" sammandragningar och de jag får när jag får ont.. De här vanliga är precis som du skriver magen blir hård och pekar åt ena hållet typ, dock känner jag det oxå att det spänner typ. Kommer ofta på kvällarna och gör inte alls ont...
Jag har ju ett fysiskt lugnt/stilla jobb men dock rätt stressigt mentalt och nu är det ganska hög press av olika anledningar så jag kommer faktiskt bli sjukskriven. Pratade med barnmorskan idag om det och hon vill verkligen sjukskriva mig av anledningen jag nämnt tidigare, så jag tycker att det är lika bra att lyssna på dom som kan, även om det känns tufft med inkomstbortfall när man ska båda köpa barnvagn och renoverar barnrum och så ska vi bygga ut altanen nu i vår innan bebis kommer har vi planerat, så det känns lite tufft, men men.. :)
Hur mår du? Kan du leva "som vanligt"? tycker du tiden går långsamt fortfarande? :)