170909 skrev 2019-01-29 13:02:47 följande:
Det är lätt hänt att klä på dem för mycket och har man locket på vagnen så att säga, vet inte vad det där lock-liknande skyddet heter och suffletten uppdragen så blir det varmt.
Första tiden var jag nervös för allt, så liten och det kändes som hon kunde gå sönder om vägen guppade för mycket, eller om man lyfte henne slarvigt etc. Nu vet jag bättre
Och som man fått höra sen man var liten lager på lager är en bra ide och enklare att hitta temperatur då.
Lycka till med premiär turen
170909 skrev 2019-01-29 13:07:12 följande:
Kan också berätta att promenaderna blev längre och längre, först bara prova att gå runt huset typ. Man vill ha nära hem ifall hon blir hungrig, behöver blöjbyte, eller hon är för varm eller kall osv. Sen utökade successivt till ca 5km slingan som går här.
Ja det känns ju som man kommer ha sönder dem när de är så små. Promenaden gick bra och vi gick en lite lagom runda i området. Hade ju med mannen och det gör det lite tryggare. Kändes som vi lyckades bra med mängden kläder. Han verkade inte ha något emot att åka vagn heller utan sov gott hela vägen och var väldigt nöjd när vi kom hem. Ser fram emot när man kan/vågar gå lite längre.
Men han är världens matvrak. Halva dagen gör han inget annat än att äta. Ska bli intressant att se om han börjat gå upp i vikt igen. På torsdag kommer BVC på hembesök så då får vi se hur det gått :) men har han inte börjat lägga på sig blir jag förvånad för han äter som sagt konstant och mjölk verkar jag ha gott om eftersom det ganska snabbt börjar läcka om han skulle råka gå lite längre utan att äta.