Seb81 skrev 2018-09-18 20:09:56 följande:
Men vad konstigt...?? då är du i 6+2 då den 1/10? Men då borde man ju se hjärtat men det kan vara lite tidigt!? Ring & dubbelkolla tycker jag. På min klinik fick jag absolut inte göra tidigare än 3 v efter testdag, alltså den dagen man ska ta gravtestet. Men jag plussade ju redan rd 5 svagt & strakt rd 6 så jag skulle nog ocå kunna göra ul tidigare. Men jag berättade inte att jag testade så tidigt haha!
Det gjorde du va? Vad sa dom då?
ja det borde stämma med 6+2 den dagen =) behöver du betala för att göra VUL?
för jag förstår att svenska kliniker har sina regler då kanske en del tjejer skulle behöva gå flera gånger om man gjorde det så tidigt som i v 6-7. Det är ju skattepengar det handlar om (om ni inte går privat) så det är ju bra att de inte låter er göra det 'för tidigt' även om det finns stor chans att det skulle picka ett hjärta redan då.
alltså till min klinik i prag berättade jag förra veckan att jag plussat - hon skrev tillbaka att hon håller tummarna att det ser bra ut på blodprovet igår (som jag får svar på i morgon). så de har sina rutiner. På min gyn här i Schweiz så berättade jag när jag hade senaste mens och även när jag hade FET och hon bokade ju in mig...