• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Anonym (T.)
    WanderChild skrev 2018-10-17 06:56:34 följande:

Munkpeppar o progesterall gjorde susen! Äl+11 idag! Är i chock!

Åh, grattis! Så spännande! :D
  • oshark
    Anonym (T.) skrev 2018-10-17 10:17:28 följande:

oj, missade ditt svar. Jag hoppas det, men även appen verkar tycka så :) Jag misstänker dock att det blev något knas med termometern dom där fyra första dagarna för det känns inte helt rimligt att jag hade prick 36,50 alla dom dagarna. Men hursomhelst så är det ju högre nu, efter en dipp, så det känns ju lovande. Så otroligt segt att vänta nu bara..

Jag har haft exakt samma temp tre dagar i rad förut så det är inte omöjligt

Hur kommer det sig att du inte tempat i början (om man få fråga)? Har du precis börjat eller hade du bara ett uppehåll?
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-10-17 06:56:34 följande:

Munkpeppar o progesterall gjorde susen! Äl+11 idag! Är i chock!

Asså jag måste skriva igen att jag är så glad för din skull!

Jag hoppas på att jag följer efter dig även i det här eftersom du legat ett steg före mig Men fick min första tempdipp idag så om mönstret från mina första två cykler följs har jag troligtvis ÄL fredag vilket är sämst timing. Hoppas på lördag iaf, söndag vore allra bäst.
  • Anonym (T.)
    oshark skrev 2018-10-17 11:30:26 följande:
    Jag har haft exakt samma temp tre dagar i rad förut så det är inte omöjligt

Hur kommer det sig att du inte tempat i början (om man få fråga)? Har du precis börjat eller hade du bara ett uppehåll?
    Vad bra, blev lite "orolig" när den hoppar så mycket annars :D
    Jag har precis börjat. :) Startade först med en örontermometer med en decimal (fungerade jättedåligt haha) tills jag köpte en riktig nu den 7e :)
  • oshark
    Anonym (T.) skrev 2018-10-17 11:53:17 följande:

Jag har precis börjat. :) Startade först med en örontermometer med en decimal (fungerade jättedåligt haha) tills jag köpte en riktig nu den 7e :)

Ah ok. Ja, örontermometer verkar inte bra.

Min temp hoppar ganska mycket i min mening, men jag är ändå hyfsat konsekvent i mina vanor (går nästan alltid och lägger mig mellan 22 och 23, mån-fre går jag nästan alltid upp 06:45). Men enligt NC ligger jag i en normal range med ca +-0.1 grad diff i genomsnitt.

Bifogar min förra cykel om du vill de hur min ser ut

• SofieElise
    SofieElise skrev 2018-10-17 08:39:36 följande:

Vad tror ni om min graf? Bim på fre lr lör

Så ser den ut.
  • oshark
    Anonym (T.) skrev 2018-10-17 11:53:17 följande:

Sen kan du ju alltis kalibrera om termometern om du känner för det
  • oshark
    SofieElise skrev 2018-10-17 14:02:16 följande:

Så ser den ut.

Om jag har lärt mig nåt här på FL är set att det är i princip omöjligt att se något på en graf innan BIM. Tyvärr!
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-10-17 14:27:29 följande:

Om jag har lärt mig nåt här på FL är set att det är i princip omöjligt att se något på en graf innan BIM. Tyvärr!

Du har ju rätt, vet ju det, ändå greppar man efter halmstrån..
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid