Jojjans skrev 2019-01-09 14:45:35 följande:
Jag har också funderat på om det skulle bero på något sånt, men det är konsekvent den första temperaturen som är låg, inte dom andra 2, 3 eller 5 jag tar.
Anonym (T.) skrev 2019-01-09 13:04:27 följande:
Ja, är noga med att mäta på exakt samma ställe varje gång - under tungan, lite åt vänster.. det känns inte som att jag gjort något annorlunda de tre mätningarna.
Om jag inte klarar av att mäta likadant tre gånger i rad när jag verkligen anstränger mig så lär det ju skilja väldigt mycket i hur jag mäter från dag till dag och då känns det som att dagarna inte ens borde gå att jämföra..vore ju alltså galet om det var SÅ noga?
Jag brukar helt ärligt ta den demperatur som känns bäst. I perioder där jag nojat över att tempen efter äl inte varit tillräckligt hög så har jag helt enkelt tagit den högsta eller den som bäst passat in i mitt mönster, och förträngt att jag ?fuskat? för det får mig att må bättre. Blir jag stressad så sover jag dåligt och det leder bara till ännu värre temp..
Intressant. Jag ska testa framöver att tempa fler gånger på rad och se om det blir samma för mig. Undra om det faktiskt är så att det är för kort tid för att den ska hinna komma upp i rätt temp? Rumstemperaturen spelar kanske roll? Det känns ju mer troligt än att dom andra blir högre för att den redan är varm, den bör ju inte kunna bli högre än vad min temp faktiskt är? Om dom andra dessutom ligger väldigt nära varandra så känns det ju rätt.
Låter vettigt ändå. Stress är aldrig bra (y)