• vill2017

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

122221 skrev 2018-11-14 22:55:04 följande:

Usch, jättejobbigt detta jag håller typ på att gå sönder psykiskt

Jag håller med er!

Jag blöder fortfarande gammelrosa lutinus men har knappt någon mensvärk men kanske lite känningar i ljumskarna. Brösten ömmar ingenting alls.

Jag börjar tro att detta är min mens som vill komma igång men att lutinus sätter stopp för det. Bör man ringa kliniken och fråga om man ska sluta med lutinus?
  • vill2017
    lyckligast80 skrev 2018-11-15 11:38:16 följande:

Hej,

Jag fick infon om att fortsätta med Lutinus till testdagen om man är osäker på om det är mensen. Man kan ju blöda lite trots graviditet menade dem... men ring om du är osäker.

Tack! Då fortsätter jag ett tag till. Hoppas ju egentligen fortfarande :)
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-15 15:42:30 följande:
    Det du beskriver kan ju faktiskt vara biverkningar av lutinus, försök tänka så! Jag ringde Sahlgrenska idag då min blödning gått mer åt det bruna/ röda hållet och frågade om jag skulle sluta med lutinus om det nu är så att lin mens försöker sätta igång, men hon sa att kag ska fortsätta med lutinus oavsett och att jag ska testa på söndag.... så sluta inte med dom!
    Vad snällt att du ringde och frågade! Det innebär att jag måste fortsätta med Lutinus ända till den 21/11 vilket är min testdag.. Det känns som att jag kissar på mig typ 3 ggr per dag med allt detta rinnande.
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-16 19:33:45 följande:

Det är verkligen fruktansvärt, jag trodde att söndagen (min testdag) skulle vara dagen då jag fick beskedet om vad som visade sig, så detta kom lite som en chock... och alla säger att man inte ska ha förhoppningar, men jag trodde så innerligt att det kunde vara något litet som växte inuti.. ja, tack för dina ord. Behöver en påminnelse ibland.. vad händer för din del? Kram

Kära vän! Jag blöder också en störtflod nu. Lovade kliniken att ta sista lutinus ikväll och meddela resultat i morgon. Känner mig så ledsen över att det fina embryot som var så perfekt inte ville stanna. Igår grät jag ut ordentligt hos mamma och idag dricker jag lite smygvin. Vågar göra det då jag testade totalblankt imorse. Vi måste också göra om hela proceduren i januari.. vi får följas åt du och jag. Vi kommer att klara det! Det kommer vi alla att göra.

Nu tar vi nya tag och gör i ordning inför julen som är så mysig!

Stor kram!
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-17 21:20:09 följande:
    Åh va trist, är så ledsen! För oss båda.... jag gör samma. Tar lutinus ikväll, sen testar jag imorgon. Ringer tillbaka till kliniken på måndag för att meddela, men är redan planerad för start i januari. Det är bara att falla ihop och komma upp igen. Känns bara så trist. Är så orolig över att gå på långa protokollet igen, mådde så dåligt!! Vilket körde du? Ja, vi får kämpa oss igen detta tillsammans!!
    Det var så skönt att sluta med lutinus! Bara vanlig mens nu som till och med är på väg att ta slut. Pratade med kliniken i fredags som sa att det inte borde vara några problem för oss i januari heller. En positiv sak är att vi ska fokusera på att hjälpa min man under tiden. Det verkar som att hans "dåliga" spermier kan bero på prostatit och då kan de hjälpa med en månads antibiotikakur. Urologen sa att det kanske till och med kan bli så bra att vi kan få barn på egen hand sen. Hoppas kan man ju alltid, men jag tror faktiskt inte på det förrän jag ser det.

Jag gick korta protokollet så inget nässpray för mig. Jag mådde ändå helt okej förutom att det gjorde ont och var svullet de sista dagarna men det är ju inte så konstigt med tanke på hur stora äggstockarna blir. På vilket sätt mådde du dåligt? Var det var alla hormoner?
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-11-16 23:42:57 följande:
    Så tråkigt att höra!! Nu hoppas vi på vårat andra försök. Det är ?bara? att ta nya tag. Försöka tänka positivt fast det är så jävla svårt ibland. Vi får fortsätta hålla ett öga på varandra här. Kram <3
    Absolut! Nu håller vi tummarna för din återföring i december!

Vi ska lägga lite krut på min man nu. Han har prostatit och ska ta en antibiotikakur och förhoppningsvis får hans spermier lite bättre kvalitet efter det. :)
  • vill2017
    tossaliten skrev 2018-11-20 11:15:58 följande:

Vi testade negativt igår. Kontakt med kliniken och vi kommer få vänta till januari för nytt försök.

Jsg och min man har tagit beslutet att vi försöker ett år till men sedan ger vi upp pga min ålder!

Känns ändå skönt att ha bestämt sig.

Åh vad tråkigt! Vi är ett gäng som måste vänta till januari och det känns ju jättetungt även om tiden säkert går fort. Mitt projekt under tiden är att göra ordning i källaren.

Kram till dig!
  • vill2017
    Loviisa89 skrev 2018-11-21 13:16:45 följande:
    Jag hade också kontakt med kliniken idag, och vi måste också vänta till januari (kanske tom början av februari beroende på hur min cykel fungerar med deras julstängt). Vi ska flytta nu i december så vi försöker fokusera på det :)
    Ja jag har typ en svag panikångestattack för att jag inte vet hur jag ska planera den här väntetiden. Plötsligt känns det helt okej att vänta och plötsligt mår jag skit över det.

Vad kul med flytt! Det är ju jättebra distraktion! Vart ska ni flytta?
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-23 08:14:30 följande:
    Hej! Ja usch! Hatar lutinus blää! Hur mår du nu och hur känns allt? Nervös inför januari? Det låter ju helt fantastiskt att ni ev. kan skaffa barn på egen hand, senare? Förstår att du har svårt att tro det nu, men glada besked iallafall <3

Skönt utan nässprayen! Ja precis, alla hormonerna sänkte mig ordentligt. Sprayen får ju en att sluta producera östrogen, så vad jag gjorde typ tre veckor i sträck var att sova, gråta och bråka haha... ser verkligen inte fram emot samma process igen, men vad gör man inte....
    Jodå, nu har väl det misslyckade försöket sjunkit in. Vi fick hem ett nytt behandlingschema från kliniken igår och det ser precis ut som förra gången. Ska ringa när jag får januarimensen för att boka in tider.

Men jag tycker det fortfarande känns så svårt. Ibland känns det så tungt att det knappt går att andas. Jag försöker hitta på projekt hemma för att få tiden att gå men det känns som sååååå långt till januari. Min bästa vän fick precis barn och istället för att bli genuint glad blir jag nästan arg. En annan vän är gravid och henne vägrar jag att träffa för att det känns för jobbigt. Känns som att jag isolerar mig mer och mer.
    Tiden är min värsta fiende. Jag jämför allt i tid. Kompisen som fick barn precis hade vi nyårsmiddag med förra året. Då hade jag redan försökt i nio månader och hon hade inte hunnit bli gravid. Nu har hon fått sitt barn och jag är kvar på exakt samma plats. Det är inte rättvist. Jag är så sjukt bitter.
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-11-29 08:37:42 följande:

Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(

Men åh :( Jag vet inte ens vad jag ska säga. Förutom att jag hoppas hoppas hoppas att den blir bättre. När får du veta om den har vuxit till sig tillräckligt? Finns det inget man kan göra för att den kan bli tjockare? Inga hormoner eller så?
    Jag antar att läkarna, vid de här första försöken, försöker ta reda på så mycket som möjligt hur våra kroppar reagerar så att de vid nästa frysförsök vet hur de ska agera.

Jag håller tummarna jättehårt för er här hemma!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF