122221 skrev 2018-11-23 08:14:30 följande:
Hej! Ja usch! Hatar lutinus blää! Hur mår du nu och hur känns allt? Nervös inför januari? Det låter ju helt fantastiskt att ni ev. kan skaffa barn på egen hand, senare? Förstår att du har svårt att tro det nu, men glada besked iallafall <3
Skönt utan nässprayen! Ja precis, alla hormonerna sänkte mig ordentligt. Sprayen får ju en att sluta producera östrogen, så vad jag gjorde typ tre veckor i sträck var att sova, gråta och bråka haha... ser verkligen inte fram emot samma process igen, men vad gör man inte....
Jodå, nu har väl det misslyckade försöket sjunkit in. Vi fick hem ett nytt behandlingschema från kliniken igår och det ser precis ut som förra gången. Ska ringa när jag får januarimensen för att boka in tider.
Men jag tycker det fortfarande känns så svårt. Ibland känns det så tungt att det knappt går att andas. Jag försöker hitta på projekt hemma för att få tiden att gå men det känns som sååååå långt till januari. Min bästa vän fick precis barn och istället för att bli genuint glad blir jag nästan arg. En annan vän är gravid och henne vägrar jag att träffa för att det känns för jobbigt. Känns som att jag isolerar mig mer och mer.
Tiden är min värsta fiende. Jag jämför allt i tid. Kompisen som fick barn precis hade vi nyårsmiddag med förra året. Då hade jag redan försökt i nio månader och hon hade inte hunnit bli gravid. Nu har hon fått sitt barn och jag är kvar på exakt samma plats. Det är inte rättvist. Jag är så sjukt bitter.