• vill2017

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Andra VUL avklarat och det blir äggplock på onsdag. De kunde inte säga om det skulle bli totalfrys nu utan det beror på hur jag mår efter plocket. Så konstigt att man inte ens är nervös inför smärtan utan bara nervös över att inte få sätta in något alls. Det såg fint ut med ca 20 blåsor som borde resultera i några dugliga ägg.

• vill2017
    carola18 skrev 2018-10-29 12:55:17 följande:

Jag ska göra min insättning i em och så sjukt nervös...har lite över 1 timmes bilresa dit så kommer hinna dö i bilen

Åh vad spännande!! Lyssna på någon riktigt peppig musik i bilen så ska du se att det blir en härlig nervositet sen!
  • vill2017
    Längtanefterplus skrev 2018-10-30 14:45:59 följande:

Slemhinnan såg fin ut! Så vi körde på återföring. Nu är jag ruvare. Helt sjukt! Nu hoppas jag blödningen håller sig borta! 1 embryo i frysen som jag antar frystes på dag 2. 3 embryon odlar dom viadare till imorgon så får vi se om vi får fler till frysen! Vågar inte hoppas men häftig känsla att vara ruvare.

Åh vad skönt!! Grattis!

Kan vara bra att komma ihåg då att man kanske kan blöda lite allmänt efter äggplock då. Jag ska göra mitt i morgon nämligen.

Nu får du gå hem och dricka något gott alkoholfritt och fira:)
  • vill2017

Äggplock klart! Var mindre smärtsamt än jag trodde så det var positivt! Det kändes som kraftig mensvärk.

Lite osäker men jag tror jag hörde att de fick ut 15 ägg. Däremot var min mans spermier inte ens i närheten så bra som hans test var förra hösten! Det blev lite av en chock för oss båda och det blir nog så att de får köra hälften med injicering. Blir nog inte återföring efter 2 dagar utan troligtvis på måndag med tanke på risken för överstimulering.

Min man känner sig lite nere nu stackarn:( vi som trodde att allt varit bra med honom hela tiden, men om det alltid är så här?dåliga? spermier kanske det inte är så konstigt att vi inte lyckats på egen hand.

• vill2017
    122221 skrev 2018-10-30 17:41:58 följande:

20 ägg låter som jättemånga? Eller? Som jag uppfattade det under mitt andra VUL så såg det inte ut att finns så många blåsor i mina äggstockar :(

Ja det var lite väl många tyckte doktorn. Risken är att det blir totalfrys och ingen återinförande eftersom man löper större risk för överstimulering ju fler ägg som de fått ut. Du ska nog se att de får ut fina ägg i alla fall på dig! När har du plock och på vilken klinik ska du plockas?
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-02 06:18:59 följande:
    Åh, läste vad du skrivit ovan, va tråkigt med din partner, det är tufft även för dem! :( hoppas att du inte blir överstimulerade, låter inte roligt! Jag hade plock på Sahlgrenska igår. Aldrig haft så ont tidigare, men jag verkar vara en av få - så det är ju bra... de spräckte 9 blåsor men fick endast ut 6 ägg. Det gjorde mig jätteledsen så jag bröt ihop, men får försöka ha en positiv inställning även om antalet var relativt litet... bara rädd att det inte funkar, inte går att frysa och vi behöver körs enligt protokoll igen :(
    Ja det är lätt att de hamnar lite i skymundan, männen. Har försökt muntra upp honom med informationen att det kanske bara är bra att vi fick red på detta nu. Det ger ett visst hopp om att det kanske inte är hos min livmoder som felet ligger och att det därför kanske går jättebra att placera något litet där :)

Åh vad tråkigt att det gjorde så ont för dig. Jag förstår att man blir så rädd för att behöva göra om det då. Sa de något om varför det gjorde så ont? Kanske för att äggstockarna låg på något konstigt sätt?

Jag tycker att det ändå låter bra med 6 stycken ägg! Ta inte ut sorgen i förskott för då kanske det blir så att du lider i onödan när det väl visar sig att det gått bra :)

Men jag ska inte hyckla.. Jag sitter själv här och väntar på samtal för att höra hur pass bra det gått med befruktningen och jag är jättenervös. Jag håller tummarna för oss båda! Kram!
  • vill2017

Nu är jag ruvare för första gången!!

Jag hade ingen aning om hur känslosamt det skulle vara att titta tillsammans på skärmen och se sitt lilla embryo.

Jag vet inte exakt hur många ägg de fick ut men jag tror det var ca 12 de försökte att befrukta. Hälften skulle befruktas på "vanligt" sätt och hälften med mikroinjicering pga makens spermieresultat. Det visade sig att det bara var mikroinjicering som fungerat. Där har vi med andra ord svaret. Vi kan inte få barn på naturlig väg om det inte sker något mirakel.

Jag önskar er alla en jättetrevlig helg, det är ni värda allihop!

• vill2017
    carola18 skrev 2018-11-02 18:46:41 följande:

Grattis när fick du testdag?

Tack! Den 21/11 är testdagen.

Nu känner jag mig känslomässigt slut. En konstig känsla är att jag får vila i ett litet tag. Inga sprutor eller läkarbesök. Det har varit stressigt att springa från jobbet stup i kvarten. Nu känns det bra att bara få ta tabletter och vara hemma. Hoppas den känslan håller i sig :)
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-02 20:26:47 följande:

MEN stort grattis!! Jäklar va roligt att höra! Ger så mycket förhoppning till oss som fortfarande väntar! Vi ska köra microinjecering på alla, så jag hoppas drt går lika bra för oss! Gud va kul, grattis <33

Tack kära du!

Ja han sa att det är mikroinjicering vi ska köra från och med nu. Har läst på massor om nedsatt spermiefunktion och vi ska köpa lite vitaminer och selen och zink till honom. Det kan vara bra att i alla fall jobba lite proaktivt om det behövs en ny laddning någon gång :)

Ser fram emot att höra goda nyheter från er också!
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-03 18:59:30 följande:

Va bra, låter smart! Nu är jag ruvare!!!!

Grattis!! Då borde vi ha testdag typ samtidigt!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF