• vill2017

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

carola18 skrev 2018-11-12 12:32:18 följande:

Fått upp nytt hopp.

Vi hade ju brstämt att insättningen av vårt frysta ägg skulle bli vårt sista försök. Men vi har nu tagit ett lån för att kunna köra vidare på en helt ny behandling.

Ringde kliniken idag eftersom testdag var igår och då sa hon att om behandlingen startar senast 1 dec så hnner man köra innan jul hos dom på korta...

Min mens borde komma 1 dec om den kommer när den ska men sprutorna börjar man ju med på dag 2-3....det innebär att min mens behöver komma 2-3 dagar tidigare....hmmm....kan jag ha sån tur, tror knappast det...annars blir det jan

Skönt att ni har bestämt er! Ett svårt steg är ju att tartt sånt beslut men sen är det ju bara att köra! Skönt om ni hinner innan julen också. Vi kommer behöva vänta till januari :(
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-11-12 17:08:36 följande:

Har din mens kommit?

Nej inte än. Men mensvärken har börjat komma :( på onsdag har det gått två veckor sen äggplock så jag förväntar mig mens på fredag typ.

Hur går det för dig? Snart är det ju dags för insättning av en blastis! Så spännande!!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-11-12 20:02:31 följande:

Åh men än har inte mensen kommit!! Ja vet, man vågar ju inte hoppas men så länge mensen håller sig borta så finns ju ett litet hopp :). Ja! Men de satte in ett två dagars förra gången så antar att de frös in efter två dagar oxå. Då blir det väl förmodligen 2 dagars de sätter in vid fet? Hur lång luthealfas brukar du ha? Håller tummarna stenhårt!!

Aha! Jag trodde att de kanske odlat till blastocyster.

Nej ingen mens än men jag känner knappt något annat heller. Får lite värk då och då men så går det över. Och hur kommer det sig att man aldrig kommer ihåg hur det brukar vara varje månad? Min man frågar alltid hur det brukar kännas och jag kan typ inte svara för jag kommer inte ihåg. Jag har nog en lutealfas på typ 17 dgr så BIM för mig borde vara på lördag så ja egentligen kanske det är lite tidigt fortfarande. Hoppas så innerligt på att det ska visa något. Har aldrig sett ett riktigt plus någon gång:
  • vill2017
    Absolut inte! Jag har googlat massor för jag fick negativt idag på rd 11 men det är jättemånga som inte får plus förrän rd 14,15,16 så jag tycker inte att vi ska ge upp än.

Hur har du mått? Har du några känningar eller är det precis som vid mens?
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-09 15:28:51 följande:
    Då sitter vi i samma båt... jag är dock väldigt förväntansfull... på gott eller ont.. när är TD för dig? :)
    Hur går det för dig? Tjuvtestat något ännu? Jag testade i morse och fick negativt. Förväntad mens är dock inte förrän på typ lördag så jag hoppas att det fortfarande är för tidigt för att kunna testa. .
  • vill2017
    lyckligast80 skrev 2018-11-13 15:10:29 följande:

Hej alla!

Ny här:) 38 år. Vi startar ivf försök nr 2 nu. Korta protokollet.

Idag ska jag börja med sprutorna, Gonal F. Sist hade jag Bemfola. Men vad jag upptäckte nu när jag tittar på förpackningarna står det Gonal F 300 och på en del 900... någon som vet varför det är olika? Läkaren sa inget om det och nu har telefontiderna stängt för idag.

Min förra dos var 150 nu ska jag ta 200 så det har ju inget med det att göra. :/

Välkommen! :)

Jag körde också Gonal-F och hade sprutor 900 och 450. Jag tror att det beror på att man ska spara så mycket medicin som möjligt dvs inte behöva slösa om det skulle ha lyckats. Vi gjorde under en behandling tex slut på hela sprutan med 900 i och började på 450. I den är det kvar typ 200 men om den hade varit på 900 och vi blivit gravida så hade vi ju behövt kassera ganska mycket eftersom de bara håller öppnade i tre månader.  
  • vill2017
    122221 skrev 2018-11-13 18:14:52 följande:

Hej fina du. Jag har tagit en liten paus mentalt känns det som. Jag har inte tjuvtestat utan ska hålla mig tills på söndag då min sambo kommer hem ifrån jobbresa. Vill gärna att han är med mig.. alltså, jag undrar en sak. Förväntad mens - hur vet man när det är? Känns lite konstig nu när dom liksom helt haft kontroll över både ägglossning och mens så länge (kört långa protokollet)... räknar man ifrån dagen då man tog ovitrelle? Som ÄL? Och sen, utifrån min normala menscykel? Alltså hur många dagar det i vanliga fall går idfrån min ägglossning till min nästa beräknade mensdag?

Åh vad skönt det låter med en mental paus! Önskar att joggade lyckats med det! Bra av dig att inte ha tjuvtestat heller!

Hmm det är en bra fråga! Jag har ju tagit ovitrelle förut tre ggr men i samband med en Letrozolbehandling och då fick jag mens 17-18 dagar efter sprutan. Och det stämmer typ ganska bra ihop med min vanliga lutealfas. Därför blev jag rätt paff när jag fick mensblödning idag på rd 11! Hade väntat den på fredag eller lördag. Jag har däremot läst ganska mycket att mensen brukar komma typ 14 dagar efter ägguttag. Jag tror tyvärr det är kört för min del denna månad men jag hoppas det går för er!!!! Håller alla tummar!
  • vill2017
    lyckligast80 skrev 2018-11-14 08:11:09 följande:
    Hej,

Tack för svar! Ja vi insåg det sen när vi plockade upp allt och läste på ordentligt. Är så orolig att det ska bli fel så slängde ut frågan fort. : )

Nu är vi med på banan iaf och redo för omgång 2!
    Ingen fara :) Det är bara att höra av sig vid frågor om sprutorna. Jag tycker att det är lite knepigt med alla doser. Jag upptäckte också att sprutan med 900 faktiskt innehåller 950 för säkerhets skull.. Var tvungen att fråga min läkare om det då mina doser plötsligt inte gick ihop :)
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-11-13 21:56:05 följande:
    Tråkigt att läsa!! Är det mens? Sånt vet du bäst själv såklart.. hoppas du inte är alltför depp, kram <3
    Ja verkligen! Jag vet däremot inte om det är mens eller inte. Den stämmer inte överens hur min brukar bete sig. Hur betedde sig din? Var den som vanligt eller blev den lite märklig pga alla hormoner?

Lite äckelvarning på detta kanske.
    Det var ljust ljust rosa (en rätt söt färg faktiskt om man ska vara positiv) under dagen men sen blandade det sig med lutinus och blev gammelrosa (också väldigt fin färg faktiskt, haha vad sjukt att det blir så) och sen blev det mer brunt på kvällen och så har det inte kommit något alls idag (än så länge)!
    Hade det varit min vanliga mens hade den satt igång så fort jag satt mig för att kissa i morse med klarrött blod som är väldigt rikligt.

Hoppet lever såklart fortfarande men jag testade inte i morse. Tänkte vänta till testdagen nu så att man kan meddela kliniken någonting.
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-11-14 10:31:23 följande:

Okej! Vill inte ge dig hopp men jag tycker det inte låter som allt för negativa tecken faktiskt! Min var som vanligt. Dock lite mindre värk och uppblåsthet. I o med att min slemhinna var tjock o fin för insättning så var mensen längre jämfört med vad den brukar. Men kort o gått likadan. Kom som en störtflod som vanligt. Är testdag 21/11? Uppdatera gärna. Vort så kul om du skulle få ett plus. Men i den här vevan vågar man knappast hoppas..

Du är så snäll som hoppas!

Nu kom det mer gammalrosa med lutinus på lunchen. Det är så obehagligt när lutinus börjar rinna och man typ tror att man blöder ner hela byxan och att alla ser! Jag förväntar mig nog att mensen är på gång så får det bli en galen överraskning annars:) testdag är 21/11 ja. Sjukt lång tid kvar.
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF