• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • LimeLime

Tack alla för era gratulationer! Roligt men läskigt då det är så himla himla tidigt. Känns som plusset kan försvinna närsomhelst så blir stressad varje gång lutinus rinner.. men hoppas hoppas det går vägen.

Låter kanske konstigt men känner min blåsa lite som innan urinvägsinfektion + att jag känner mig mer svullen runt äggstockarna. Testdag idag (16 dagar från ÄP, RD11) plussade svagt i måndags på RD8.

• 122221
    mulin skrev 2018-10-18 12:27:24 följande:

Ja det är livsfarligt... jag läser massa forum och inlägg om personer det inte funkar för alls, som för att förbereda mig på det värsta.. men hoppas såklart de ska gå vägen. Läste att vi hade samma problem, att mannen har för få spermier, så har vi med. Men jag väntar på första mötet fortfarande. Ska inte iväg förrän i början på december då jag fyller 25 om en månad. Då äntligen får vi påbörja resan efter 3 års väntan på min ålder... ja, man blir nervös. Jag håller tummarna för att du får en bra upplevelse och inte en skräckupplevelse :)

Ja, man får nog försöka sålla lite bland vad man läser... tror det är bra - iallafall för min del - att försöka hålla sig så positivt inställd som möjligt. Ja, hos oss var det rörligheten på spermierna som spökade, inte mängden.. åh tiden går fort! Snart är det din tur :) <3 tusentack, idag var jag på kliniken och det visade sig att jag var helt nedreglerad, så jag tog precis min första injektion med Gonal-F för en kvart sen! :D så taggad!!!
  • 122221
    LinneaWookie skrev 2018-10-18 13:48:37 följande:

Ja gud ja, man önskar ibland att man inte läst alla skräckhistorier innan. Jag var skitnervös både för spolning av äggledare under utredningen och självklart för ÄP. Spolningen kändes inte alls och ÄP var ändå långt mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Av alla stick kändes bara 2 st...Sen var det ju förstås obehagligt överlag men jag behövde aldrig ens morfinet utan körde bara på lokalbedövningen. Jag hoppas det går smärtfritt och bra för er alla <3 <3 <3

Åh, man kanske inte ska säga så här, men ja är såååå jäkla rädd för äggplockningen! Jag led igenom hela spolningen och mådde skitdåligt efteråt, så jag hoppas inte att det var en ?försmak? på vilken smärta som komma skall :o men sen är det ju väldigt individuellt med det där också, så förhoppningsvis hade jag bara lite otur där haha...
  • 122221
    LimeLime skrev 2018-10-18 17:07:36 följande:

Så glad!! + på första ivf-försöket (men också väldigt orolig för missfall..)

MEN stort grattis! Gud va roligt, skänker lite hopp till oss andra <3 försök tänka positivt! Allt kommer gå bra!
  • LimeLime
    122221 skrev 2018-10-18 21:19:34 följande:

MEN stort grattis! Gud va roligt, skänker lite hopp till oss andra <3 försök tänka positivt! Allt kommer gå bra!

Tack :) Hoppas på många plus i denna tråden!
  • Leena81

Hej!
    Jag är både ny här i tråden och på familjeliv.
    Kastar mig gärna in i tråden här,
    då jag som ni kör ivf nu i höst.
    Igår gjorde jag äggplocket, inte en superkul upplevelse men man klara det.
    Fick ut 15 ägg. Väntar att läkaren ska ringa idag och berätta om läget med dem... Så nervöst och spännande.
    Man vill men vågar inte hoppas för mycket.
    Ska backa lite i tråden och läsa på om er hur ni ligget till på era resor!

• vill2017
    LimeLime skrev 2018-10-18 17:07:36 följande:

Så glad!! + på första ivf-försöket (men också väldigt orolig för missfall..)

Åh vad häftigt!! Grattis!!

Vi börjar med första sprutan i morgon och vi är så himla exalterade. Äntligen på väg!
  • Jooosen

Ruvardag 9. Äl +11. INGA symptom. Magkänslan säger starkt att vår första ivf misslyckats :(

Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • LinneaWookie
    Jooosen skrev 2018-10-19 11:17:49 följande:

Ruvardag 9. Äl +11. INGA symptom. Magkänslan säger starkt att vår första ivf misslyckats :(

<3 Men så behöver det ju inte alls bara! Tänk så många som blir gravida naturligt och inte känner något alls i början, som blir förvånade sen när det gått en tid.

Själv har jag haft samma symptom sedan jag började med Lutinus, alltså svullen mage och ömma bröst, även väldigt trött. Känns kanske något mindre nu men kan ju lika bra vara för att jag vant mig :-/. Är på RD 6. Självklart är jag också jätteorolig men det är bara att vänta ungefär en vecka till innan jag kan testa....

Håller alla tummar för dig!
  • Leena81
    Jennymaria84 skrev 2018-08-24 11:27:50 följande:

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

Hej
    Hur gick/går det för er med Ivf:en
    Jag var på äggplock igår, väntar nu på att kliniken ska ringa och säga hur allt ser ut!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF