IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Hej!
Tack alla för era gratulationer! Roligt men läskigt då det är så himla himla tidigt. Känns som plusset kan försvinna närsomhelst så blir stressad varje gång lutinus rinner.. men hoppas hoppas det går vägen.
Låter kanske konstigt men känner min blåsa lite som innan urinvägsinfektion + att jag känner mig mer svullen runt äggstockarna. Testdag idag (16 dagar från ÄP, RD11) plussade svagt i måndags på RD8.
Ja det är livsfarligt... jag läser massa forum och inlägg om personer det inte funkar för alls, som för att förbereda mig på det värsta.. men hoppas såklart de ska gå vägen. Läste att vi hade samma problem, att mannen har för få spermier, så har vi med. Men jag väntar på första mötet fortfarande. Ska inte iväg förrän i början på december då jag fyller 25 om en månad. Då äntligen får vi påbörja resan efter 3 års väntan på min ålder... ja, man blir nervös. Jag håller tummarna för att du får en bra upplevelse och inte en skräckupplevelse :)
Ja gud ja, man önskar ibland att man inte läst alla skräckhistorier innan. Jag var skitnervös både för spolning av äggledare under utredningen och självklart för ÄP. Spolningen kändes inte alls och ÄP var ändå långt mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Av alla stick kändes bara 2 st...Sen var det ju förstås obehagligt överlag men jag behövde aldrig ens morfinet utan körde bara på lokalbedövningen. Jag hoppas det går smärtfritt och bra för er alla <3 <3 <3
Så glad!! + på första ivf-försöket (men också väldigt orolig för missfall..)
MEN stort grattis! Gud va roligt, skänker lite hopp till oss andra <3 försök tänka positivt! Allt kommer gå bra!
Hej!
Jag är både ny här i tråden och på familjeliv.
Kastar mig gärna in i tråden här,
då jag som ni kör ivf nu i höst.
Igår gjorde jag äggplocket, inte en superkul upplevelse men man klara det.
Fick ut 15 ägg. Väntar att läkaren ska ringa idag och berätta om läget med dem... Så nervöst och spännande.
Man vill men vågar inte hoppas för mycket.
Ska backa lite i tråden och läsa på om er hur ni ligget till på era resor!
Så glad!! + på första ivf-försöket (men också väldigt orolig för missfall..)
Ruvardag 9. Äl +11. INGA symptom. Magkänslan säger starkt att vår första ivf misslyckats :(
Ruvardag 9. Äl +11. INGA symptom. Magkänslan säger starkt att vår första ivf misslyckats :(
Hej!