Leena81 skrev 2018-10-21 19:07:42 följande:
Åh vad glad jag blir att mina ord kan lugna dig lite :)
Lovar att det kommer gå bra!
Vad spännande med koll på onsdag, du får berätta sen när du får tid för plock. Så ska jag peppa lite extra innan.
Mitt plock gick bra fick ut hela 15 ägg! Av dem hade 10 befruktats (det var status i fredags i varje fall) Läkaren sa att det såg mkt fint ut! :)
Men dessvärre så känns det riktigt jobbigt just nu.
Fick mer och mer ont i magen efter plocket (i torsdags) och på fredagskvällen hade det ökat rätt kraftigt.
Var in på min klinik i lördags för kontroll.
Vul visade att jag hade en del vätska och en aning förstorade äggstockar. Ingen solklar överstimulering sa hon. (hade en viktökning på 0,7 kg)
Jag har väldigt ont i magen, är svullen och spänd. (mår inte illa och har igen feber)
Läkaren ville i förebyggande syfte att jag tar blodförtunnande sprutor (jag som var så lycklig över att slippa sprutorna) Tog den första igår och det var hemskt, magen är så spänd och öm känns helt galet att sticka i den (min sambo som gör jag gillar inte nålar alls :)
Så min planerade ET på tisdag blir troligen inte av. Troligast blir det totalfrys.
Ordinerad att dricka mycket och äta mycket salt. Mår lite lite bättre idag ska ringa kliniken igen i morgon och åka förbi för en koll.
Hur mår du?
Åh, det ska jag göra! Wow, 15 ägg?! Det är väl supermånga?
Och 10 befruktade känns ju också sjukt bra?? Åh fyfan, är så jääääkla orolig för överstimulering :o men Hur mådde du av sprejen respektive sprutorna? Känner du dig sämre efter Gonal-f? Och hur länge har du kört injektioner? Vilken tur du har som får hjälp av sambon :) hur lång tid kan det komma att ta innan det blir insättning av de nedfrysta äggen? Vet du om det blir mycket fördröjning? Med tanke på att du inte är helt överstimulerade tänker jag.. alltså va mycket frågor, sorry hihi...lycka till imorgon!
Jag mår inte bra alls haha... stramar över magen, ledsen, sover konstant :(