IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Men jag tar inte Lutinus...hade återföring i måndags
Men jag tar inte Lutinus...hade återföring i måndags
Får man fråga varför du inte tar Lutinus?
Det fick jag börja med på dag 3 efter äggplock fram till testdagen. Skulle tro att det är standard vid IVF, för att ge embryot så stora möjligheter som möjligt att växa fast i livmoderslemhinnan.
Hej!
Men ååh nej så tråkigt att höra att du hade ett tufft äggplock :(
6 stycken ägg tycker jag låter bra. Jobbigt när det blev som för mig med 15 ägg och överstimulerad. Som så många säger och skriver det räcker ju faktiskt med ett guld ägg! Håller alla tummar för dig.
Hur har det gått för dina ägg? Hade du återförande idag?
Jag har köpt dubbla ägglossnnigstest ett från clearblue och ett från rfsu.
Men insåg just att båda visar på 2 dagar och läkaren var noga med att jag måste köpa och köra på ett test som enbart visar en positiv ägglossdag.
Vet du eller någon annan här på forumet vilket man ska köra på!?
Jag vill absolut inte missa min ägglossning för jag vill så gärna tina och bli en ruvare som er andra!
Jag gjorde äggplocket 2015 så nu satte jag bara in fryst i min "normala" cykel....vi hade bestämt att detta var sista försöker ....men har idag suttit o jämfört massa olika lån....vill ju inte vänta tills jag hunnit spara ihop 45 000 kr vill börja om NU
Grattis!! Då borde vi ha testdag typ samtidigt!
Jag hade önskat att jag fått göra en spolning också. Men men nu blickar jag framåt :)
Jag hoppas ditt andra ägg går att frysa in <3 Jag hoppas för alla att de tar sig :) Jag hade också blivit överlycklig!!
Jag är på ruvardag 13 idag. De känns inte verkligt att de gått så många dagar. De jag tycker är jobbigt är att jag inte vet om de få symtom jag känner (molvärk, ömhet i brösten, lite lite illamående vid vissa tillfällen, är trött hela tiden) är biverkningar, tecken att något händer där inne i magen eller är på grund av någon annan orsak.
De enda jag kan tipsa med Lutinus är trosskydd. Då slipper man få de äckliga i trosan iaf.
Jag mår bra förutom att jag har en naggande huvudvärk hela tiden. Tyvärr hjälper inte paracetamol så himla mycket. Brukar kombinera med ibuprofen men de ska man undvika när man försöker eller är gravid. Vad gör man inte för de lilla i magen som jag så hoppas ska fästa och fortsätta växa där inne! <3
Nu är det endast 5 dagar kvar till grav test (9/11)! Nu känns det att de börjar närma sig!
Ja, vi får hoppas det! Vad spännande för dig att vara ruvare nu, måste kännas häftigt. När är testdag? :)
Jag blir förhoppningsvis ruvare imorrn, längtar så :)
Typ som jag då. Bedövade de inte inuti?
Grattis till att du nu är ruvare! :)
Men wow vad underbart att du är ruvare!
När har du testdag?
Shit vilken känsla det måste vara!
När vet du mer om något hamnat i frysen?
Jag fick inte testdag förrän den 21/11 men tänker att jag ändå tjuvtestar helgen 17-18/11 för om det är dåliga resultat vill jag ha lite tid att sörja. Vill inte behöva gå till jobbet direkt och försöka hålla tillbaka tårarna.