IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Hej alla!
Jag och min sambo hade försökt på egen hand i över 1 ½ år och efter utredning visade det sig att spermaproven var för dåliga. De sa att det visst KANSKE skulle gå efter några år men att chansen inte är så stor. Så vi började ICSI-processen direkt efter klar utredning.
Började utredningen i slutet av juli, och efter tre besök och två spermaprov satte vi igång- Började med sprutorna 1/10, hade ÄP i fredags, och äntligen återföring av ett 4-celligt embryo i söndags e.m. <3 Är nu på RD 2 eller 3 beroende på hur man räknar....återförandet skedde sent på e.m.
Nu är det bara att vänta i nervositet!!!! Hjälp!
Har tidigaste TD söndag 28/10 men just den dagen och två dagar framåt är jag utomlands för en konsert- kommer hem på kvällen 30/10 så ska försöka vänta tills dess så min sambo får vara med när jag testar.
Magen är svullen och hård som en fotboll pga Lutinus- har ont i höger äggstock lite då och då och känns som jag har håll. Är också lite tröttare än vanligt....Känns drygt att behöva ta Lutinus så pass länge, men då kommer förhoppningsvis riktiga grav.symptom att ta över så det är väl bara att vänja sig
Kul att följas åt!