• Mongoliet

Är SD:are svagbegåvade?

Vad är det som gör att det rent procentuellt är fler människor med läs & skrivsvårigheter som väljer att rösta på SD? Känns som att fördumningen i samhället har ökat i samma takt som SD har ökat.

• Svar på tråden Är SD:are svagbegåvade?
  • jagärelsaa
    Mongoliet skrev 2018-08-17 12:39:03 följande:

Ni är jättehärliga. Ska jag lägga till 3 utropstecken här eller? Det här ryggdunkandet ser man aldrig hos övriga partier, så läskigt alltså.

Har aldrig någon av er någonsin tänkt tanken att ja va fan vi får det lite sämre allihop i Sverige pga att vi tar emot flyktingar men vi hjälper ju trots allt folk så det är värt det. Ingen av er som skriver här har väl blivit hemlös & sitter nu och skriver på ett internetcafe för ihoptiggda pengar, eller? Den av er som gör det kan få rösta SD utan att skämmas.

Man ser aldrig ryggdunkningar hos andra partier? Tillåt mig skratta!
  • Furti
    Mongoliet skrev 2018-08-17 12:52:32 följande:
    Varför säger inte SD: Vi höjer biståndet till 2 eller nä vänta till hela 3 % av BNP om ni går med på att stoppa invandringen. De får min röst då.
    Inte nog med att vi skulle rädda så många gånger fler liv, dessutom skulle en massa skattepengar sparas på detta!
  • Mongoliet
    Furti skrev 2018-08-17 14:48:57 följande:

Inte nog med att vi skulle rädda så många gånger fler liv, dessutom skulle en massa skattepengar sparas på detta!

Varför säger de inte att de vill det då? Fattar inte vad de väntar på. De får min röst då.
  • Furti
    Mongoliet skrev 2018-08-17 15:46:41 följande:
    Varför säger de inte att de vill det då? Fattar inte vad de väntar på. De får min röst då.
    Min med!

Nej, jag har aldrig röstat på SD. Det lockar en del med tanke på hur de övriga partierna ställt till del, men ändå lite svårt för en som alltid varit vänster.
  • Mongoliet
    Furti skrev 2018-08-17 15:54:00 följande:

Min med!

Nej, jag har aldrig röstat på SD. Det lockar en del med tanke på hur de övriga partierna ställt till del, men ändå lite svårt för en som alltid varit vänster.

Ärligt jag föredrar SD framför hela Alliansen men det är deras sätt att resonera som gör det omöjligt. Tänk deras tankar fast utan rasism. Då är det nästan ibland som ett gammalt S. Saknas ett parti där.
  • Nimzay

Mongoliet skrev 2018-08-17 12:39:03 följande:
    Ni är jättehärliga. Ska jag lägga till 3 utropstecken här eller? Det här ryggdunkandet ser man aldrig hos övriga partier, så läskigt alltså.

Har aldrig någon av er någonsin tänkt tanken att ja va fan vi får det lite sämre allihop i Sverige pga att vi tar emot flyktingar men vi hjälper ju trots allt folk så det är värt det. Ingen av er som skriver här har väl blivit hemlös & sitter nu och skriver på ett internetcafe för ihoptiggda pengar, eller? Den av er som gör det kan få rösta SD utan att skämmas.
    Fast man kan ju bli ganska illa påverkad även om man just inte blir hemlös...Plus att man kan bli illa berörd av se andra påverkas, eller var finns din empati och medmänsklighet gentemot svenskar, du som har sån omtanke om de stackars invandrarna?
  • oanonym

Orkar inte läsa hela tråden.

Har TS länkat till någon källa för sitt påstående?

• Iarwain
    Furti skrev 2018-08-17 12:45:20 följande:
    Flyktingmottagandet är synnerligen kostnadsineffektivt.

Att hjälpa en ung afghansk man från arbetslöshet kostar miljonbelopp per år. För samma pengar skulle man kunna ge hundra barn vatten, mat och skolgång på hemmaplan. Varför hjälpa en när man kan hjälpa många?
    Så...

Vad är din lösning för de som tar sig hit då?
  • Mongoliet
    Iarwain skrev 2018-08-18 09:55:28 följande:

Så...

Vad är din lösning för de som tar sig hit då?

Det är just detta som de SD-rasisterna inte fattar. Det går liksom inte att resonera med dem här, deras hjärnor kan inte hantera denna info. Bla bla bla hjälp de plats, yada yada yada billigare i närområden. Ja men snälla SD-rasister, människorna är här & behöver hjälp.
  • oanonym
    Mongoliet skrev 2018-08-18 12:12:22 följande:

Det är just detta som de SD-rasisterna inte fattar. Det går liksom inte att resonera med dem här, deras hjärnor kan inte hantera denna info. Bla bla bla hjälp de plats, yada yada yada billigare i närområden. Ja men snälla SD-rasister, människorna är här & behöver hjälp.

Gäller detta bara SD-rasister, eller gäller det även S-rasister och M-rasisterr?

Är det bara rasister inom SD som inte fattar?
Svar på tråden Är SD:are svagbegåvade?