Inlägg från: Furti |Visa alla inlägg
  • Furti

Är SD:are svagbegåvade?

Trollbeppe skrev 2018-08-16 19:50:06 följande:

Den traditionella SD-röstaren är kanske något svagbegåvad ja. Arbetarklass, ej högskoleutbildad, boende i invandrartät förort, i anslutning till invandrartät förort eller i småstad, inte särskilt ideologisk utan är i grunden förmodligen närmast socialdemokraterna, kryddat med lite rasism. (Inte någon nynazist eller så, utan en mildare form, som hamnar någonstans mellan "okunnig ej illa menad vardagsrasism" och "Hitler"). Men dessa var SDs första kanske 10%.

Nytillskotten är i många fall akademiker, högskolestudenter och liknande medelklass-människor. Även SDs politik avspeglar detta, tidigare var den på vissa sätt ganska vänster i annat än invandringsrelaterade frågor, nu är den betydligt mer borgerlig.

Det räcker med att se i ett kommentatorsfält där man är positiv till SD för att se att kanske hälften tillhör kategori a) andra hälften tydligt kategori b). Detta baserat på språkbruket, stavning osv.

Hej Trollet, var hittar man denna information?
  • Furti
    Mongoliet skrev 2018-08-17 12:39:03 följande:
    Har aldrig någon av er någonsin tänkt tanken att ja va fan vi får det lite sämre allihop i Sverige pga att vi tar emot flyktingar men vi hjälper ju trots allt folk så det är värt det
    Flyktingmottagandet är synnerligen kostnadsineffektivt.

Att hjälpa en ung afghansk man från arbetslöshet kostar miljonbelopp per år. För samma pengar skulle man kunna ge hundra barn vatten, mat och skolgång på hemmaplan. Varför hjälpa en när man kan hjälpa många?
  • Furti
    Mongoliet skrev 2018-08-17 12:52:32 följande:
    Varför säger inte SD: Vi höjer biståndet till 2 eller nä vänta till hela 3 % av BNP om ni går med på att stoppa invandringen. De får min röst då.
    Inte nog med att vi skulle rädda så många gånger fler liv, dessutom skulle en massa skattepengar sparas på detta!
  • Furti
    Mongoliet skrev 2018-08-17 15:46:41 följande:
    Varför säger de inte att de vill det då? Fattar inte vad de väntar på. De får min röst då.
    Min med!

Nej, jag har aldrig röstat på SD. Det lockar en del med tanke på hur de övriga partierna ställt till del, men ändå lite svårt för en som alltid varit vänster.
Svar på tråden Är SD:are svagbegåvade?